|
KappuhH
|
Complex bridle idd... 5 aanhechtingspunten, lijkt wel een flysurfer Ziet er overigens verder erg strak uit!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Heel mooie kite Lijkt overigens wel een katrol op de voorlijnen Daarmee zouden ze de eerste zijn in het C-hybride/open segment. Juist is dat een voordeel van dergelijke kite: minder slijtage
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Heel mooie kite Lijkt overigens wel een katrol op de voorlijnen Daarmee zouden ze de eerste zijn in het C-hybride/open segment. Juist is dat een voordeel van dergelijke kite: minder slijtage Zijn ze niet de eerste in hoor, de RPM, SPX & de Park hebben ook gewoon katrollen in de bridles. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat deze kite er extreem goed uit ziet.
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Park en RPM hebben toch ook gewoon eenof meerdere katrollen op de voorlijnen? De enige zijn ze dus zeker niet! Dus check eerst s wat voor je wat roept Michiel, zeker van jou nemen ze het sneller aan als waarheid.... Park: RPM:
|
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Michiel, het zou schelen als je eens daadwerkelijk ging kiten in plaats van alleen maar erover te lullen op het internet.
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Hebben jullie overigens de nieuwe Flexifoil Stormchaser al gezien? Mooi hebbedingetje.....
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Ohwja en sorry Michiel, ik weet bij alles van alle kites uit mijn kop. Slaat nergens op maarja. Overigens, die Dynemaa lijnen zijn sterk genoeg en slijten echt niet zo maar door. Het is zelfs beter om het zo te hebben als met beschermings mantel want nu kan je de slijtage zien en met mantel niet. Over katrollen ben ik het wel eens, die Naish gebruikt is de veiligste variant. Als die breekt neemt het stuk Dynemaa lijn het over.
|
|
|
KappuhH
|
Inderdaad zeg!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Michiel, het zou schelen als je eens daadwerkelijk ging kiten in plaats van alleen maar erover te lullen op het internet.
Au, onder de gordel....maar je hebt wel gelijk Morgen hoop ik. @ Marc_87: Dat is juist goed man! Ik had het ff moeten checken De katrollen breken zelden tot nooit, het is vrijwel altijd de slijtage van het dyneema. Met mantel slijt het minder, maar loopt de lijn ook een stuk minder. En of je dat goed ziet! Het probleem is ook dat de radius die de lijn maakt door de kleine diameter katrol eigenlijk te klein is. Niet goed voor de vezels. Maarja, groter is zwaarder, duurder, wil je niet. En daarbij nog zout, zon en zand...geen goede cocktail... @ Kappuhh: Je was me ook net voor met een fotootje Bizar dingetje, alleen in de maat 5.5m verkrijgbaar, en welhaast bomb-proof volgens de overlevering!
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Ik heb de Proton ooit getest, vond m te traag/stabiel. Maar die afwerking: echt niet normaal. Als die Stormchaser bomb-proof is, dan wil ik dat ongezien wel aannemen.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Ziet er ook goed uit die 5.5! Maar dan moet het wel echt bizar hard waaien. Vandaag op het water met mijn 7m perfect kunen varen zonder maar enigsinds de depower aan te trekken.
|
|
|
drifter
|
Complex bridle idd... 5 aanhechtingspunten, lijkt wel een flysurfer 5 tow points voor een goede ondersteuning. Vind het bij de Park maar minimaal wat dat betreft. @Marc, haal die emmer achter je board eens weg joh... Mijn 5.5 nomad is de shit dit jaar, meest gebruikte kite. Gouden aankoop! 25 knopen en hij gaat goed met een twintip. Maar springen gaat wel makkelijker met een 7m
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Complex bridle idd... 5 aanhechtingspunten, lijkt wel een flysurfer 5 tow points voor een goede ondersteuning. Vind het bij de Park maar minimaal wat dat betreft. @Marc, haal die emmer achter je board eens weg joh... Mijn 5.5 nomad is de shit dit jaar, meest gebruikte kite. Gouden aankoop! 25 knopen en hij gaat goed met een twintip. Maar springen gaat wel makkelijker met een 7m Ik heb geen emmer gebrukt, dat ding heeft gewoon een high-end waar je bang van wordt. Maar dan heeft die Nomad van jou ook nog een aardige range als je als 25 knopen met een TT kan varen. Ohwja bij de Taboo heb je ook maar drie tow points, hij vervormt maar echt minimaal. Daar in tegen heeft die dan wel weer 6 struts en geen 3.
|
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
Ohwja en sorry Michiel, ik weet bij alles van alle kites uit mijn kop. Slaat nergens op maarja. Overigens, die Dynemaa lijnen zijn sterk genoeg en slijten echt niet zo maar door. Het is zelfs beter om het zo te hebben als met beschermings mantel want nu kan je de slijtage zien en met mantel niet. Over katrollen ben ik het wel eens, die Naish gebruikt is de veiligste variant. Als die breekt neemt het stuk Dynemaa lijn het over. het is niet het catrolletje waar ik bang voor zou zijn... als die bridle breekt... dan... dan... joe ar sauer. als het je bridle is waar je safety/power/uitvlag lijn is die breek dan zouden er vervelende dingen kunnen gebeuren. het enige wat je kan doen is dan je kite helemaal dumpen. dus de safety en je leash safety trekken... wel spannend heur...
|
|
|
StevenHill
|
Heb bij mijn RPM's na een jaar eigenlijk nog geen slijtage van bridle gezien. Kite zal waarschijnliijk eerder overlijden als de bridle. Voorheen was dat inderdaad(met Naish) wel anders. Nu is de bridle van de RPM dan ook wel zeer kort.
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
ik heb bij mijn 5 meter Charger het stukje lijn waar de katrollen overheen lopen ook maar gewoon in het kaarsvet gedoopt....
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Ohwja en sorry Michiel, ik weet bij alles van alle kites uit mijn kop. Slaat nergens op maarja. Overigens, die Dynemaa lijnen zijn sterk genoeg en slijten echt niet zo maar door. Het is zelfs beter om het zo te hebben als met beschermings mantel want nu kan je de slijtage zien en met mantel niet. Over katrollen ben ik het wel eens, die Naish gebruikt is de veiligste variant. Als die breekt neemt het stuk Dynemaa lijn het over. Klopt daar heb je dan ook wel gelijk in. Maar in princiepe zal de bridle niet snel breken omdat je de krachten over meerderen lijnen verdeeld. Overigens echt een strakke kite hoor die Flexifoil en die advies prijzen zijn echt niet extreem hoog voor de kitewereld zoals ik het nu zie. het is niet het catrolletje waar ik bang voor zou zijn... als die bridle breekt... dan... dan... joe ar sauer. als het je bridle is waar je safety/power/uitvlag lijn is die breek dan zouden er vervelende dingen kunnen gebeuren. het enige wat je kan doen is dan je kite helemaal dumpen. dus de safety en je leash safety trekken... wel spannend heur...
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Flexifoil staat over het algemeen niet echt bekend om zijn slijtagegevoeligheid. Eerder bombproof allemaal. Katrolletje zal het wel gaan houden, verwacht ik. Ik heb een oude 6 meter Ion 2 en die kan ik vanaf 25 knopen ook redelijk goed varen. Gaat door tot 50, dan wordt het minder. Ik hou ook niet van zwaar overpowerded, liefst zo klein mogelijk, dus die Stormchaser vind ik zeker wel interessant.
|
|
|
m.van.staalduinen
|
Ik heb sinds 2009 the flexifoil ION 10.5 en 7 kites. Tot op heden geen enkele probemen gehad met de katrollen en slijtage op de de lijnen. In October stap ik over op Haldow ID 12 en 8 kite. "I love the flexifloil kites", ik heb recent wat andere kites uitgeprobeerd maar de flexifoil is just right for me.. Ze zijn degelijk, goede kwalteit prijs verhouding en kiten gewoon erg lekker.
|
|
|