Rev lijnen probleem -depowering & bridles-

Vise

Berichten: 49
September 22, 2011, 12:35:22
edit2Rapporteer  
Hello,

Nu heb ik laatst een post gemaakt over hoe je nu de Rev kite precies moet afstellen met de bridles en hoe het werkt met de wind. Dit heb ik uitgevoerd en ik merkte enige verandering, maar hier was het probleem echter niet mee opgelost.
Het probleem is, is dat de kite tussen de 25-30 knopen ontiegelijk hard trekt. Heel moeilijk is de klappen op te vangen en ik bijna niet kan depoweren (ook niet als je met de wind meevaart, kite 12u en de bal boven stopperbal aantrekken, het lijkt erop alsof hij nóg meer gepowered is bij het aantrekken van de depowercord).
Het lijkt op een probleem met de lijnen / lengtes. Ik weet niet wat ik er mee moet doen en heb een aantal foto's gemaakt van de barren en lijnen van m'n 7m en 9m Slingshot Rev kites.

Belangrijk is om te weten dat m'n 9m Rev in heerlijk vaart en ik hier geen problemen mee ervaar.

Hieronder een korte etalage van de foto's die ik heb gemaakt. Misschien kunnen jullie er iets mee en mij enige raad / tips / advies geven.

















Voor betere foto's en inzoomen (belangrijk om exacte verschil te zien tussen de lijnlengtes gebruik:

http://imageshack.us/g/718/7mbarendlines.jpg/
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 September 22, 2011, 12:38:03
edit2Rapporteer  
Je moet eerst even de foto's goed zetten want hier hebben we niets aan.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 September 22, 2011, 13:02:09
edit2Rapporteer  
vise... uit, mijn ervaring, viel het mij op dat slingshot kites meer rest druk hebben... heb daarom ook voor naish park gekozen ipv rpm of ander ss model

en de rev zijnde een kite met een iet wat groter aspect ratio, zal meer low end hebben dan high end... ik  vond de 9 m met mijn 80kg boven de 30kts al zwaar te houden... dus als je met meer wind wilt gaan kiten zal je toch echt aan de 7 moeten denken... ik had de rev's niet voor niks in de maten 13-9-7 terwijl ik met park aan 10 en 7 genoeg heb.

doe bij hardere wind de korte lijnen aan je 9, dan win je wat meer high end
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 September 22, 2011, 13:28:36
edit2Rapporteer  
Je moet het even anders aanpakken, kijk even naar deze video.
Hij is dan wel van Cabrinha maar dit geld ook voor de Slingshot bar:


http://www.youtube.com/watch?v=ez4IKpD-p8k


Volledig gepowerd moeten alle lijnen gelijk zijn.
Vise

Berichten: 49
Antwoord #4 September 22, 2011, 14:26:43
edit2Rapporteer  
Je moet het even anders aanpakken, kijk even naar deze video.
Hij is dan wel van Cabrinha maar dit geld ook voor de Slingshot bar:

https://www.youtube.com/watch?v=ez4IKpD-p8k

Volledig gepowerd moeten alle lijnen gelijk zijn.


Relaxed, ik snap het nu beter. Dit geld dus ook voor de Slingshot Rev? Dan ga ik dat zo eens bekijken Smiley
Vise

Berichten: 49
Antwoord #5 September 22, 2011, 14:27:39
edit2Rapporteer  
vise... uit, mijn ervaring, viel het mij op dat slingshot kites meer rest druk hebben... heb daarom ook voor naish park gekozen ipv rpm of ander ss model

en de rev zijnde een kite met een iet wat groter aspect ratio, zal meer low end hebben dan high end... ik  vond de 9 m met mijn 80kg boven de 30kts al zwaar te houden... dus als je met meer wind wilt gaan kiten zal je toch echt aan de 7 moeten denken... ik had de rev's niet voor niks in de maten 13-9-7 terwijl ik met park aan 10 en 7 genoeg heb.

doe bij hardere wind de korte lijnen aan je 9, dan win je wat meer high end

Ik vind mijn 9m makkelijker te houden bij 30 knopen dan m'n 7m (met m'n 75 kg) dus daar zit zeker een fout. Dat is ook het probleem ;>
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 September 22, 2011, 15:02:19
edit2Rapporteer  
Oh ok je lijnen dus.... Check.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 September 22, 2011, 15:03:17
edit2Rapporteer  
Je moet het even anders aanpakken, kijk even naar deze video.
Hij is dan wel van Cabrinha maar dit geld ook voor de Slingshot bar:

https://www.youtube.com/watch?v=ez4IKpD-p8k

Volledig gepowerd moeten alle lijnen gelijk zijn.


Relaxed, ik snap het nu beter. Dit geld dus ook voor de Slingshot Rev? Dan ga ik dat zo eens bekijken Smiley


Bij mijn weten wel hoor. Wink
stefanatix
Gast
Antwoord #8 September 22, 2011, 16:10:00
edit2Rapporteer  
volgens mij heeft de 9m bar niet originele ss lijnen, die zijn standaard  wit .
Als je nou de 9m bar  op je 7m kite gebruikt ,gewoon ff kijken hoe de kite reageert.
Er zit iets niet goed ,lijnen eerst ff checken ,daarna ff de bridal nalopen .
kan je een foto maken van de bridal  ?

http://ride.slingshotsports.com/s.nl/ctype.KB/it.I/id.1990/KB.12369/.f?category=11
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 September 22, 2011, 17:11:25
edit2Rapporteer  
Als je in de buurt van rotterdam woont, dan kan je bij mij wel ff een ss rev barretje lenen, zodat je de boel kan vergelijken
Vise

Berichten: 49
Antwoord #10 September 22, 2011, 17:23:52
edit2Rapporteer  
volgens mij heeft de 9m bar niet originele ss lijnen, die zijn standaard  wit .
Als je nou de 9m bar  op je 7m kite gebruikt ,gewoon ff kijken hoe de kite reageert.
Er zit iets niet goed ,lijnen eerst ff checken ,daarna ff de bridal nalopen .
kan je een foto maken van de bridal  ?

https://ride.slingshotsports.com/s.nl/ctype.KB/it.I/id.1990/KB.12369/.f?category=11


Klopt! Maar er is nog niet genoeg wind geweest om het nu echt goed te kunnen vergelijken Sad Ik weet het alleen 100% zeker in 25+ knopen. Thanks voor die pdf, super handig.

Vise

Berichten: 49
Antwoord #11 September 22, 2011, 17:25:10
edit2Rapporteer  
Als je in de buurt van rotterdam woont, dan kan je bij mij wel ff een ss rev barretje lenen, zodat je de boel kan vergelijken

Heb een appartement in Rotterdam maar zit nu in Zeeland, (Z'zee), a.s. maandag nacht ga ik naar Brazilië. Denk dat het niet meer gaat lukken.. Sad Ik ga er morgen of vanavond nog even aan knutselen om het te checken.

Thanks ;>
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 September 22, 2011, 18:24:32
edit2Rapporteer  
De lijnen van de 7m bar zijn gewoon niet goed. Zo simpel is het.
Ga dat nu maar eens checken.
Vise

Berichten: 49
Antwoord #13 September 22, 2011, 18:29:47
edit2Rapporteer  
De lijnen van de 7m bar zijn gewoon niet goed. Zo simpel is het.
Ga dat nu maar eens checken.

Yep waarschijnlijk wel idd. Het leipe is, dat dit volgens mij nog helemaal 100% de originele bar is en originele lijnen. Anyways. Ik laat het zo snel mogelijk horen. kusjes
man

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #14 September 22, 2011, 19:03:57
edit2Rapporteer  
vise het zijn waarschijnlijk je p-lines de mijne heb ik ook vervangen
zie voor meer informatie http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2363540&p=644264
stefanatix
Gast
Antwoord #15 September 22, 2011, 19:38:45
edit2Rapporteer  
mijn revje had het ook de p-line krimpt  http://www.seabreeze.com.au/forums/Kitesurfing/General/How-to-adjust-for-shrinking-REV-bridles/

en er zat een extra pigtail aan de bridle vanuit de fabriek  voor als je binnenste lijnen oprekken kan je er 1 verwijderen .

 
Vise

Berichten: 49
Antwoord #16 September 24, 2011, 12:02:23
edit2Rapporteer  
Ik heb het verschil gechecked met m'n 9m bar en 7m bar op de manier zoals het Cabrinha filmpje laat zien.

Het verschil is:....

ENORM

Bij de 9m zijn de lijnen allemaal equally powered.
Bij de 7m zijn de lijnen niet equally powered.  Zoals in het filmpje zijn mijn powerlijnen ongeveer 15 á 20 cm langer.

Hoe moet ik dit nu vervangen? Wat moet ik nu doen?

Een mogelijkheid is om m'n powerlijnen te korten (ik weet niet hoe)
Of een andere mogelijkheid is m'n stuurlijnen te vervangen (ik weet ook niet 1 2 3 hoe)

Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 September 24, 2011, 12:18:32
edit2Rapporteer  
kan je de bar van je 9M niet gewoon op je 7M kite gebruiken?

En als je dan weer terug bent van vakantie koop je een nieuwe set lijnen, of de bar van Eagle jan ofzo, of je maakt een extension aan de pigtails waar je stuurlijnen aankomen... mogelijkheden zat lijkt me.
Vise

Berichten: 49
Antwoord #18 September 24, 2011, 12:54:40
edit2Rapporteer  
Yep ik ga een verlenging aan m'n stuurlijnen fabriceren denk ik, is wel het makkelijkst.
Vise

Berichten: 49
Antwoord #19 September 24, 2011, 16:16:53
edit2Rapporteer  
Yep ik ga een verlenging aan m'n stuurlijnen fabriceren denk ik, is wel het makkelijkst.

Gelukt!

Helemaal chillax. Er was niets met m'n P-lines aan de hand. Niet getwist helemaal niks. Waarschijnlijk puur een probleem met de lijnen.

Bedankt voor alle hulp lieve schatjes. Die filmpjes moeten eigenlijk een sticky worden.

Knuffels
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 September 24, 2011, 18:55:59
edit2Rapporteer  
Top... Fijne trip!
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #21 September 24, 2011, 19:13:44
edit2Rapporteer  
weet je alleen wel zeker dat die verlenging in je stuurlijnen 100% goed vast zit, en ook sterk genoeg is?   safety first!!
Vise

Berichten: 49
Antwoord #22 September 24, 2011, 20:08:48
edit2Rapporteer  
weet je alleen wel zeker dat die verlenging in je stuurlijnen 100% goed vast zit, en ook sterk genoeg is?   safety first!!

Yeap, heb een verlenglijntje met katteklauw vastgemaakt aan de bridle een dubbele platteknoop in de kop gedaan van het lijntje gedaan. Stukje draad afgebrand en heeft nu mooi stompje en blijft de katteklauw van de kite ook netjes aan hangen Smiley
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #23 September 24, 2011, 20:14:07
edit2Rapporteer  
Just take care... Met lijnen rommelen kan voor tanti trammelanti zorgen...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.