Dit is dan wel een hele korte lompe en bovenal trieste conclusie van de natuurvrienden:
ma 03 okt 2011, 12:04
'Verkeersdode door verstoorde bronst'
APELDOORN - Dat er zondag in Elspeet op de Veluwe een motorrijder om het leven is gekomen door een aanrijding met een edelhert, is de schuld van degenen die de paartijd van de herten verstoren. Veel te veel mensen komen op plaatsen waar ze in deze tijd van het jaar niet mogen komen vanwege de bronst. De edelherten slaan daarvoor op de vlucht
HIER het hele artikel.
Er zijn nog nooit zoveel ( wilde) herten geweest in ons land... Ze denken dat ze weer een aantal willen afschieten... Het is wasrschijnlijk de schuld van zo'n groenw bosmongol... Ik zou ook schrikken als ik 'm zie. Stel je voor dat je ekker in de paar tijd (wat mij betreft elke dag van het jaar) met je chick lekker aan het fooselen bent en daar staat zo'n boakooskansloos je te bespieden.... Nou ok dit was een laffe hert. Die vlucchte...resultaat: natural selection doet de rest. Als ik di hert was, dan hat ik waarschijlijk mijn gewei met het langste puntje in zijn ari gestoken.