's avonds het bos in?

Idefixe

Oktober 02, 2011, 15:38:50
edit2Rapporteer  
Hmmmmmm.......

Op grote natuurprojecten waar voor de natuurwaarde veel winst valt te behalen wordt er aan alle kanten bezuinigd. Het landelijk budget van Bleker is van 800 naar minder dan 300 terug geschroefd.  Als het er echt op aankomt zijn er blijkbaar andere prioriteiten?

Verschillende maatregelen werken elkaar tegen. Een voorbeeld uit de praktijk: er is voor een bepaalde vogelsoort behoefte aan "oud riet"  .  Organisaties die belast zijn met oeverbeheer hebben al aangegeven hier geen geld voor te hebben. Oud riet is immers "onverkoopbaar" en juist door o.a. de inkomsten van   riet snijden kan men investeren op meer en beter natuur(beheer). Roofbouw op je eigen product zullen we dan maar zeggen...

Er wordt,  door diverse beschermende maatregelen ( lees verbieden van menselijke activiteiten)  groots ingezet op vogelsoorten waarvan nu al vast staat dat deze vogels in de beschermde gebieden alleen al door het ontbreken van hun natuurlijk voedsel niets te zoeken hebben.

"Gedwongen" door Europese wetgeving leven de diverse organisaties zich helemaal uit met het verbieden van alles en iedereen waarvan ook maar een enkel vermoeden is dat er ergens een negatief effect zou kunnen optreden.
Grote ( industriële ) vervuilers worden vanwege het economische belang door de overheid angstvallig "uit de wind gehouden" daarbij de boetes vanuit de EU op de koop toenemend.

Waarbij het doen van aangifte voor "kleine criminaliteit"  een hopeloze onderneming is ( geen personeel) en een gunstig bijkomend feit ( minder aangiftes is voor de overheid het bewijs dat de criminaliteit afneemt) / je spullen worden gestolen / auto's worden opengebroken enz. ,  trekken onze dames en heren "handhavers" er tijdens deze warme nazomerse dagen er volop op uit om de argeloze wandelaar te trakteren op een dure prent voor het betreden van de natuur waarop de aanhang van de groene maffia het alleenrecht claimt.

teletekst:

` Op de Veluwe zijn 21 mensen bekeurd   voor het verstoren van de paartijd van
 herten.Na zonsondergang is het bos rond deze tijd verboden gebied.Tientallen   
 negeerden dat en gingen vrijdag of  zaterdag op pad om het burlen van de   
 herten te horen.Mannetjesherten maken   met dit oergeluid indruk op vrouwtjes 
 en op concurrenten.                   

Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1 Oktober 02, 2011, 16:50:54
edit2Rapporteer  
Als ik s' avonds met mijn vrouwtje in het bos lig te ketsen en er komt een hert aan.., wie moet ik dan bellen om een klacht in te dienen?
wazzaah

Antwoord #2 Oktober 02, 2011, 19:54:25
edit2Rapporteer  
t Riagg voor t hert Grin
HDFrank

Antwoord #3 Oktober 02, 2011, 20:05:01
edit2Rapporteer  
Dat Hert komt op jouw 'gebulk' af!

Dus misschien moet hij wel een klacht indienen ivm met illegaal nabootsen.
Of was het nu na Boemzen!!!!
Vinni

Antwoord #4 Oktober 02, 2011, 21:34:41
edit2Rapporteer  
Het is in bijna elk bos na zonsondergang verboden terrein.. En dat heeft meer te maken met stroperij en vuilstortingen dan met de verstoring van de natuur.
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #5 Oktober 02, 2011, 22:09:14
edit2Rapporteer  
t Riagg voor t hert Grin

geeweldiggg haha  schater  schater
conner kite

Geen avatar

Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #6 Oktober 02, 2011, 23:58:10
edit2Rapporteer  
Als ik s' avonds met mijn vrouwtje in het bos lig te ketsen en er komt een hert aan.., wie moet ik dan bellen om een klacht in te dienen?
het hert komt ff kijken of je he veilig doet
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #7 Oktober 03, 2011, 06:01:17
edit2Rapporteer  
 YeSS
Idefixe

Antwoord #8 Oktober 03, 2011, 16:40:16
edit2Rapporteer  
Dit is dan wel een hele korte lompe en bovenal trieste conclusie van de natuurvrienden:

ma 03 okt 2011, 12:04

'Verkeersdode door verstoorde bronst'
APELDOORN -  Dat er zondag in Elspeet op de Veluwe een motorrijder om het leven is gekomen door een aanrijding met een edelhert, is de schuld van degenen die de paartijd van de herten verstoren. Veel te veel mensen komen op plaatsen waar ze in deze tijd van het jaar niet mogen komen vanwege de bronst. De edelherten slaan daarvoor op de vlucht

HIER het hele artikel.
Wimt

Antwoord #9 Oktober 03, 2011, 21:00:46
edit2Rapporteer  
Het " groene " budget is dit jaar van overheidswege met 70% geslonken
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 Oktober 03, 2011, 21:26:19
edit2Rapporteer  
ja gaat lekker zo. er is ook helemaal geen sprake van Global Warming.
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Oktober 04, 2011, 01:14:11
edit2Rapporteer  
Dit is dan wel een hele korte lompe en bovenal trieste conclusie van de natuurvrienden:

ma 03 okt 2011, 12:04

'Verkeersdode door verstoorde bronst'
APELDOORN -  Dat er zondag in Elspeet op de Veluwe een motorrijder om het leven is gekomen door een aanrijding met een edelhert, is de schuld van degenen die de paartijd van de herten verstoren. Veel te veel mensen komen op plaatsen waar ze in deze tijd van het jaar niet mogen komen vanwege de bronst. De edelherten slaan daarvoor op de vlucht

HIER het hele artikel.

Er zijn nog nooit zoveel ( wilde) herten geweest in ons land... Ze denken dat ze weer een aantal willen afschieten... Het is wasrschijnlijk de schuld van zo'n groenw bosmongol... Ik zou ook schrikken als ik 'm zie. Stel je voor dat je ekker in de paar tijd (wat mij betreft elke dag van het jaar) met je chick lekker aan het fooselen bent en daar staat zo'n boakooskansloos je te bespieden.... Nou ok dit was een laffe hert. Die vlucchte...resultaat: natural selection doet de rest. Als ik di hert was, dan hat ik waarschijlijk mijn gewei met het langste puntje in zijn ari gestoken.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.