Dikker wetsuit, of thermo onderpak?

Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Oktober 10, 2011, 22:49:50
edit2Rapporteer  
Ik heb momenteel een 3/2 wetsuit, en met de huidige temperaturen is dat nog niet zo koud. Alleen ik zou toch door willen kiten in de Herft, en misschien zelfs in de Winter.

Nu kan ik natuurlijk gewoon een dikker wetsuit gaan halen, maar ik vroeg me af of een thermo onderpak al voldoende zou kunnen zijn.

Mensen die het zo doen?
Morres

Antwoord #1 Oktober 10, 2011, 22:53:56
edit2Rapporteer  
nee...5/3 of dikker/anders kopen.

overigens is het ene pak de ander niet.
Gj

Antwoord #2 Oktober 10, 2011, 23:30:23
edit2Rapporteer  
even geld spenderen aan een goed pak. niet van dat halve prutzooi.
PieNO

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #3 Oktober 11, 2011, 08:03:58
edit2Rapporteer  
Gewoon droogpakkie kopen. Kan je de hele winter doorvaren.  ThumpsUp

Lees dit meest gelezen topic op KH maar eens. Top pakkie. heb ik ook en velen met mij. ThumpsUp

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=33854.1350

Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Oktober 12, 2011, 01:23:55
edit2Rapporteer  
5.5 mm semi droog thermos longsleave er onder... En dan vaar je ook in een wak.
Is goedkoper als droogpak.

Of je hebt geld te veel en koopt ripcurl h bomb. Met electro. verwarmings element...
Biereend

Antwoord #5 Oktober 12, 2011, 08:24:33
edit2Rapporteer  
He Faxie,

Als je nog een zomershorty hebt, kun je die onder je 3/2 dragen. Heb je toch nog je 5mm.
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #6 Oktober 12, 2011, 11:12:09
edit2Rapporteer  
Ik vaar standaard met een thermo 1 mm mettalite onderpak. Onder mijn 5/3 steamer. Heb een hekel aan koud krijgen...
FlyingHigh

Antwoord #7 Oktober 12, 2011, 11:29:11
edit2Rapporteer  
Ik zeg droogpakkie voor 310€ en je kite lachend de winter door Joepie
PieNO

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #8 Oktober 12, 2011, 11:38:56
edit2Rapporteer  

Helemaal mee eens... ThumpsUp

Deze heeft half Nederland. Dus ik ook. Top ding.  ThumpsUp

http://www.wetsuitoutlet.co.uk/gul-force-back-zip-drysuit-2011-gm0332-p-2345.html

Ride

Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #9 Oktober 12, 2011, 12:18:36
edit2Rapporteer  
Zou ik overigens wel voor de Enforcer (rits van achteren) of de Astro (rits van voren) gaan. Deze 2 pakken zijn speciaal voor het kitesurfen gemaakt. Dit zijn dan ook de pakken die de meesten hebben in Nederland. Ik ook en vaar er inmiddels al 2 winters mee. Echt superlekker. Veel bewegingsvrijheid en nooit koud. Eerder te warm nog.  ThumpsUp
Mich@el

Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #10 Oktober 12, 2011, 18:51:22
edit2Rapporteer  

http://www.wetsuitoutlet.co.uk/gul-force-back-zip-drysuit-2011-gm0332-p-2345.html

Hoe zit het met de maten. Ik wil deze ook gaan bestellen. Ben 176 cm is het dan een small of medium.

Thx mike

Ride

Antwoord #11 Oktober 12, 2011, 19:02:37
edit2Rapporteer  
Gewoon de maattabel van de website checken. Die klopt precies. Ik ben 182cm en heb een large. Mijn maatje is iets kleiner en heeft een M. Dan hebben we het wel over de enforcer hè. Denk dat jij een M nodig hebt. Als je hem eenmaal aan hebt, trek je hem toch 'vacuum', waardoor hij vanzelf goed gaat zitten. Als je dat pak te klein neemt, zijn je mouwen misschien iets te kort, waardoor je handschoenen niet over de seals vallen.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Oktober 12, 2011, 19:04:27
edit2Rapporteer  

Hoe zit het met de maten. Ik wil deze ook gaan bestellen. Ben 176 cm is het dan een small of medium.

Thx mike

Ik zat hier ook naar te kijken maar deze is niet specifiek voor het kite als ik het goed heb.
Kunnen de experts hier op reageren?
Ride

Antwoord #13 Oktober 12, 2011, 19:08:12
edit2Rapporteer  
Voor het kiten moet je de Enforcer of de Astro nemen. Zijn hetzelfde op de kleur na en de rits. Bij de Enforcer rits aan de achterzijde, bij de Astro rits aan de voorzijde. Astro is makkelijker met plassen. Al hoef je dat bijna niet in een droogpak. Ik heb zelf de Enforcer. Zou de Force niet nemen. Als één van die sokkies lek gaat, ben je klaar. Ik vind het zelf toppakkies. Heb de Astro niet genomen omdat ik dacht dat de rits vrij snel stuk zou gaan met je trapeze eroverheen. Bij ons in Noord-Holland varen er ook veel met een Astro. Die hebben nooit last gehad met de rits.
feddomw
Gast
Antwoord #14 Oktober 12, 2011, 19:12:37
edit2Rapporteer  
Omdat de trapeze natuurlijk constant van je af wordt getrokken en dus niet op de rits drukt....

Maattabel klopt inderdaad goed, kan je goed aanhouden.
[Pepper]

Antwoord #15 Oktober 12, 2011, 21:20:19
edit2Rapporteer  
Ik zat hier ook naar te kijken maar deze is niet specifiek voor het kite als ik het goed heb.

Wat Ride al zegt. PieNo heeft per ongeluk naar het verkeerde pak gelinkt. Hij bedoelt deze: http://www.wetsuitoutlet.co.uk/gul-enforcer-back-zip-drysuit-gcx4-new-2011-kitesurf-waterski-free-underfleece-sk0006-p-2243.html Speciaal geschikt voor kitesurfen. Super pak en met het juiste thermo ondergoed kun je hiermee doorvaren tot temperaturen onder nul.....

@MikeKite: ik ben 1.75 en heb de M, past perfect. Na het aantrekken even alle lucht er uit persen en het ding zit als gegoten. Vooral niet kleiner nemen want dan zit het pak te strak in je kruis.

Niet vergeten direct ook de juiste handschoenen, schoenen en cap mee te bestellen!
robbertvandermeer

Antwoord #16 Oktober 12, 2011, 21:45:27
edit2Rapporteer  
Zit er veel verschil in de handschoenen, schoenen en cap van een ander merk?
Marc_87
Moderator

Antwoord #17 Oktober 12, 2011, 22:25:16
edit2Rapporteer  

Wat Ride al zegt. PieNo heeft per ongeluk naar het verkeerde pak gelinkt. Hij bedoelt deze: http://www.wetsuitoutlet.co.uk/gul-enforcer-back-zip-drysuit-gcx4-new-2011-kitesurf-waterski-free-underfleece-sk0006-p-2243.html Speciaal geschikt voor kitesurfen. Super pak en met het juiste thermo ondergoed kun je hiermee doorvaren tot temperaturen onder nul.....

@MikeKite: ik ben 1.75 en heb de M, past perfect. Na het aantrekken even alle lucht er uit persen en het ding zit als gegoten. Vooral niet kleiner nemen want dan zit het pak te strak in je kruis.

Niet vergeten direct ook de juiste handschoenen, schoenen en cap mee te bestellen!

Dat dacht ik al, maar dan koop ik hem voor 50 euro meer wel hier in Nederland.
En dan kan ik hem nog passen ook.
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #18 Oktober 12, 2011, 23:14:14
edit2Rapporteer  
Gaat een droogpak niet makkelijk lek?

Het lijkt me wel een stuk fijner dan een wetsuit in de winter vanwege het omkleden...

Als ik nou onder (of over) m'n 3/2 wetsuit nou een shorty of neopreen onderpak doe van 2 of 3 mm, tot hoe lang/hoe koud kan ik dan doorvaren? Najaar zou dan toch geen probleem moeten zijn?

Gelijk een andere vraag: Hoelang duurt de echt koude periode in het water ongeveer? Misschien dat ik in de Winter gewoon de spullen even opberg.... 
feddomw
Gast
Antwoord #19 Oktober 13, 2011, 07:55:27
edit2Rapporteer  

Als ik nou onder (of over) m'n 3/2 wetsuit nou een shorty of neopreen onderpak doe van 2 of 3 mm, tot hoe lang/hoe koud kan ik dan doorvaren? Najaar zou dan toch geen probleem moeten zijn?

Niet doen. Kost geld en is onwijs gedoe om aan en uit te trekken. En is niet zo warm als een pak dat ontworpen is voor echt koud. Je kan ook een echt winterpak kopen met vaste kap, een 6/5/4 of zo.

Ik zou voor dat geld een droogpak nemen, en in het voorjaar als de lucht wat warmer is maar het water nog koud een onderpak onder je 3/2 doen of zo.
Ride

Antwoord #20 Oktober 13, 2011, 08:05:05
edit2Rapporteer  

Ja die pakken zijn hier in Nederland het laatste jaar 175 euro goedkoper geworden. Ik heb mijn Enforcer al 2 jaar. Toen was zo'n pak hier in Nederland nog 575 euro. Ik heb er toen, mede door de gunstige wisselkoers, 302 euro voor betaald. Dat was me een beetje teveel van het goede. Ik zou hem nu zo ie zo nog steeds in Engeland kopen. Je bespaart toch weer 5 tientjes. Kan je wat anders voor kopen. Service is goed daar en nadat je dat pak besteld hebt, is ie binnen 3 dagen binnen.

Gaat een droogpak niet makkelijk lek?

Het lijkt me wel een stuk fijner dan een wetsuit in de winter vanwege het omkleden...

Gelijk een andere vraag: Hoelang duurt de echt koude periode in het water ongeveer? Misschien dat ik in de Winter gewoon de spullen even opberg.... 

Spullen opbergen Huh Huh Huh
Dat nooit hè. Gewoon doorvaren.
Alles kan lek natuurlijk. Ik heb het nog niet gehad. Mocht ie lek zijn, is dat ook weer te maken.
We hebben met temperaturen ver onder nul gevaren op zee. Sneeuw op het strand en wij op het water. En gewoon heerlijk warm hebben. Ook tijdens het ouwehoeren aan de kant. Ook in het voorjaar is het nog lekker. Dan is het water nog echt koud. Zeker na een koude winter.

Laat je niet gek maken dat je geen bewegingsvrijheid hebt in zo'n pak. Dat is er echt wel. Twee pakken over elkaar heen is ook niet alles. Lastig allemaal om uit te doen en dan sta je nog steeds in de kou als alles uit is. Geloof me, als je eenmaal in een droogpak gevaren hebt in de winter, wil je niet anders meer.
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #21 Oktober 13, 2011, 09:24:47
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf gewoon 2 pakken, een zomerpak 2/2 en winterpak 4.5/3.5. Als het echt koud is doe ik over de 4.5/3.5 nog een windjack die ik tijdens het kiten aan heb, scheelt ook weer heel veel. Hiermee kite ik het hele jaar door. Zijn wel goede pakken echter, psycho 2 2/2 en psychofreak 4.5/3.5. Uiteraard schoentjes/cap/handschoentjes in de winter.
Marc_87
Moderator

Antwoord #22 Oktober 13, 2011, 11:12:21
edit2Rapporteer  

Ja die pakken zijn hier in Nederland het laatste jaar 175 euro goedkoper geworden. Ik heb mijn Enforcer al 2 jaar. Toen was zo'n pak hier in Nederland nog 575 euro. Ik heb er toen, mede door de gunstige wisselkoers, 302 euro voor betaald. Dat was me een beetje teveel van het goede. Ik zou hem nu zo ie zo nog steeds in Engeland kopen. Je bespaart toch weer 5 tientjes. Kan je wat anders voor kopen. Service is goed daar en nadat je dat pak besteld hebt, is ie binnen 3 dagen binnen.

Ik geloof best dat het goed is, en aan de ene kant is 50 euro toch ook mooi
meegenomen. Maar komen er geen verzendkosten bij vanuit UK?
Ride

Antwoord #23 Oktober 13, 2011, 11:48:34
edit2Rapporteer  
De prijs was toen inclusief verzendkosten. Zal dus nu nog wel zo zijn.
feddomw
Gast
Antwoord #24 Oktober 13, 2011, 11:50:21
edit2Rapporteer  
Klopt, is nog steeds zo. Mijn Astro enkele weken geleden besteld, binnen 3 dagen in huis. Prijs in incl. verzenden.

Versus verkoopt ze nu ook trouwens, kan je wel gewoon passen, wel zo handig.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.