Hoe heet deze lijn... en waar te krijgen?

Basjek

Geen avatar

Berichten: 13
Oktober 11, 2011, 11:48:53
edit2Rapporteer  
Afgelopen vrijdag ben ik op Horst wezen kiten. Opeens viel de wind weg, kite slaat dubbel en de lijnen draaien door elkaar heen. Na een tijdje staan te prutsen maar de lijnen los gehaald en uit elkaar gehaald. Op het moment dat ik mn linker stuurlijn weer vast wil zetten aan mn bar mis ik opeens een heel stuk lijn... Zoeken in het water, maar helaas niet meer kunnen vinden.

Het gaat om het volgende gedeelte, voor het gemak een plaatje erbij:



Het is de kabel tot aan de verdere stuurlijnen (ongeveer 20 cm totaal) en de Oh Sh#t release die aan een kant mist. De safety Floats heb ik nog wel. Waar kan ik deze kabel krijgen, en waar moet ik opletten bij aanschaf? En is het verstandig om beide kabels te vernieuwen, aangezien de linker kabel uitgerekt kan zijn door gebruik?

Alvast bedankt voor alle adviezen en reacties. En mocht je op Horst mn touwtje zijn tegengekomen hoor ik het ook graag, maar ik schat de kans klein...
feddomw
Gast
Antwoord #1 Oktober 11, 2011, 12:21:43
edit2Rapporteer  
Even voor alle duidelijkheid: je mist dus het lijntje dat door je bar loopt, waaraan het einde de lus/ring zit waar de OhShit handle doorheen zit?

Of bedoel je de leader lines: het eerste stukje stuurlijn met daaraan de OhShit handles? Deze zijn gewoon als set te koop via de Best site. Is een set: een rode en blauwe incl. handles.
Basjek

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #2 Oktober 11, 2011, 12:49:18
edit2Rapporteer  
Ik bedoel de leader lines met de handles! Thnx voor de reactie, ga ze meteen even bestellen!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Oktober 11, 2011, 13:13:30
edit2Rapporteer  
lol, of je gaat naar de haven winkel en haalt voor 1,8per meter een stukje touw
Basjek

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #4 Oktober 11, 2011, 13:26:24
edit2Rapporteer  
@ Morres: Gewoon een stukje Dynema lijn? En dan die OhShit handle niet meer gebruiken?
feddomw
Gast
Antwoord #5 Oktober 11, 2011, 14:09:00
edit2Rapporteer  
Voor die 3 tientjes heb je het op maat, met handles, plug and play.

Daar zou ik niet voor gaan tobben met zelf knutselen en er weer 3cm naast zitten. Benzine naar de havenwinkel kost in mijn geval ook aardig wat knaken....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.