Welke merken zitten met veel overstock na slechtweer zomer ?

BdB

Berichten: 479
Antwoord #25 Oktober 21, 2011, 15:34:13
edit2Rapporteer  
van de 2011 Jekyll hebben ze niet veel maten meer.

Die 2011 Jekyll is volgens mij een lokkertje, iig dat zijn de berichten die ik krijg. Als je ze mailt zullen ze melden dat ie 'op is' en bieden ze wat anders aan, wss.

Ik heb ze inderdaad benaderend voor de Jekyll 2011, kreeg een reactie terug dat ze 2012 ook scherp konden aanbieden.

Wachten is nu op de prijslijst... toch maar met 2012 materiaal varen volgend jaar..?!
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #26 Oktober 21, 2011, 16:18:13
edit2Rapporteer  
@Lauw: A merk of B merk als het maar leuk vliegt.
Dat is net hetzelfde als de mensen die Mercedes of BMW prijzen willen betalen (en dan bij sneeuw en ijzel een Renault Twingo of Fiat Panda niet kunnen volgen). maar het geeft status.
Jij mag gerust van mij A merken sponsoren voor jou status.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #27 Oktober 21, 2011, 23:42:15
edit2Rapporteer  
hahaha ik heb me vorig jaar mn ballen uit mn broek gelachen in ee ntwingo, allemaal nep offroad wagens die vastzaten (X5, Q7 enz) en Ome Morres banjerde overal langs met de twingo :+

@ BdB, 2012bar is wel echt een selling point Wink maar met 2011 vermaak je je ook maar volgens mij kunnen ze die idd echt niet leveren(al 2maanden niet)
BdB

Berichten: 479
Antwoord #28 Oktober 22, 2011, 09:02:31
edit2Rapporteer  
@morres, inderdaad niet leverbaar, dus mocht je nog een 2011 setje weten te liggen hou ik me aanbevolen
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #29 Oktober 26, 2011, 23:33:43
edit2Rapporteer  
Ik zou wel eens een "hoeveel heb je voor je kite betaald" topic willen starten.
Maar om een of andere reden is dat toch precies een groot taboe in de kite wereld.

Kan ook anders: volg op ebay(de) de veilingen voor een specifiek merk en type. Dan krijg je een goed overzicht van marktwaarde.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #30 Oktober 27, 2011, 11:16:44
edit2Rapporteer  
of gewoon even kijken op www.switchkites.com ,
heb je nieuwe kites voor de prijs van een overjarige tweedehands...
I have switched ..U2?
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #31 Oktober 27, 2011, 12:07:33
edit2Rapporteer  
@Lauw: A merk of B merk als het maar leuk vliegt.
Dat is net hetzelfde als de mensen die Mercedes of BMW prijzen willen betalen (en dan bij sneeuw en ijzel een Renault Twingo of Fiat Panda niet kunnen volgen). maar het geeft status.
Jij mag gerust van mij A merken sponsoren voor jou status.

Tuurlijk en iedereen is in meer of mindere maten gevoelig voor status (hence onze hele wereld vol met branding ;-))

Maar de discussie ging niet om status, het ging om de vergelijking. Jij kocht een kite van twee jaar terug, welke van een steeds onbeminder merk is (hoeveel takoons zie je nog vliegen?) en een onbemind model (had nog nooit van de Pure gehoord, sorry :-)) en tevens had deze kite destijds al een retailprijs van 859euro kompleet voor een 7m.

Dit is niet te vergelijken met een overjarige RPM, Park, etc, welke zeer populair zijn, hogere retail etc. Vraag en aanbod in meest basale vorm hier ;-)
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #32 Oktober 27, 2011, 23:30:22
edit2Rapporteer  
Als het maar leuk vliegt (en snel herstart voor in de golven)
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #33 Oktober 28, 2011, 08:49:01
edit2Rapporteer  
Eddy... Jij zoekt een park!
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #34 November 08, 2011, 14:17:33
edit2Rapporteer  
Over prijzen verbaas ik me ook regelmatig. Bij de vlieger winkel paddestoel in schiedam kun je bijvoorbeeld een Peter Lynn Vierlijns Powerkite Bar voor € 46,00 kopen. Hier moet dan alleen nog lijnen en sleeves op. Maar daar betaal je ook geen €300,- voor.
Ergens zit dus een stukje winst maar ook kosten voor personeel, huurpand etc in. Ik denk dat de kosten van producten erg omhoog gaan door overige kosten.

Eagle-Jan, wat je vroeger veel zag was dat het per locatie afhankelijk was welk merk er gevaren werd.
Zo zag je op Oostvoorne en Slufter heel veel Naish dat komt denk ik dan doordat hier Eurofun zit.
En zo zag je op de Brouwersdam heel veel Slingshot wat weer verkocht werd door Natural- High.
Rond Hoek van Holland zag je veel Ozone en Ocean Rodeo dat verkocht werd door Siem de Jong en Stormchaser.

Pas de laatse 4 jaar zie ik veel verschillende merken op deze locaties rondvliegen, wat in mijn ogen wel een verbetering is.
Voor mijn gevoel is dat ontstaan toen de Best Waroo echt op de markt kwam.
 
BZT

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #35 November 13, 2011, 14:10:01
edit2Rapporteer  
Dat vergelijk met een kitebar en die PL bar gaat echt niet op. Bar is van ander materiaal, zit geen chickenloop en geen depowersysteem op.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #36 November 13, 2011, 14:14:27
edit2Rapporteer  
Koolstof vezel is nou eenmaal erg duur...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #37 November 14, 2011, 16:20:14
edit2Rapporteer  
in een bar zit bijna nooit carbon
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #38 November 14, 2011, 16:52:42
edit2Rapporteer  
Eagle-jan: neen geen Park
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #39 November 14, 2011, 17:17:54
edit2Rapporteer  
in een bar zit bijna nooit carbon

Nee idd in gaastra niet! Nee... sling,cab, naish wel.... oh ja dat waren de mindere merken Grin

@ eddyC waarom niet? Ideeale kite ervoor...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.