Windmeter Mirns

PieNO

Logs: 0 | 28 uur
Oktober 21, 2011, 20:55:38
edit2Rapporteer  
Was vandaag op Mirns en zag dat iemand een windmeter op een paal heeft getimmerd.
Weet iemand op welke site je dit ding kan inzien.
Zag er geen sticker af wat dan ook op staan.
 Ding draaide wel lekker in het rond.
Vinni

Antwoord #1 Oktober 21, 2011, 21:20:31
edit2Rapporteer  
Die staat er al een hele tijd, is van Wiebe volgens mij. Gegevens kan je niet zien  Smiley
Langbeest

Antwoord #2 Oktober 21, 2011, 21:38:27
edit2Rapporteer  
Vroeger.........
Idefixe

Antwoord #3 Oktober 21, 2011, 23:05:08
edit2Rapporteer  
windmeter is inderdaad van Wiebe. Je kunt hem aflezen in het kleine "halletje" als je bij Wiebe binnen komt.
Hij zat eerst op de houten paal in het water maar daar had Wiebe geen "ontvangst" meer  Grin
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #4 Oktober 21, 2011, 23:56:51
edit2Rapporteer  
Goed innitiatief maar volgens mij niet erg betrouwbaar. Laatst heb ik de wind staan meten aan de kant (3x) en daar was hij bijna 10 knp hoger dan het display in het halletje aangaf. De windmeter staat te ver op de kant waardoor deze beinvloed wordt door verstoring van de wind als gevolg van het omhoog lopende land, het bord, en de de struiken/bomen in de directe omgeving. Maar  ... beter iets dan niets, toch!?
Marko

Antwoord #5 Oktober 23, 2011, 13:51:19
edit2Rapporteer  
Zoiets moeten we eigenlijk met alle lokels regelen dat het online kan komen, kan je veel benzine schelen
Tim_GTS5

Antwoord #6 Oktober 23, 2011, 13:59:27
edit2Rapporteer  
Waarom staat er eigelijk zo'n hoge paal in het water, was er gisteren voor het eerst maar het lijkt mij wel een gevaarlijk obstakel.

HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #7 Oktober 23, 2011, 14:04:04
edit2Rapporteer  
@Tim Links van de paal is de kitezone. Je zou daar dus geen last van mogen hebben, omdat je niet verder dan dat mag
Tim_GTS5

Antwoord #8 Oktober 23, 2011, 14:30:09
edit2Rapporteer  
Dat snap ik, maar met ZO wind kan je er wel last van hebben.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #9 Oktober 23, 2011, 14:36:00
edit2Rapporteer  
Kunnen we niet met een x aantal Mirns locals een betere windmeter voorziening maken?
Aangezien Wiebe internet heeft zou zoiets in overleg toch een goede windmeter moeten
kunnen opleveren.
deafkiter

Geen avatar

Antwoord #10 Oktober 23, 2011, 16:41:09
edit2Rapporteer  
Ben helemaal voor dit plan!
PieNO

Antwoord #11 Oktober 23, 2011, 17:25:57
edit2Rapporteer  
Ik ook. allemmaal 5 of 10 euro in in potje doen en dan wat moois kopen
Idefixe

Antwoord #12 Oktober 24, 2011, 19:24:46
edit2Rapporteer  

Dus met een andere windrichting zijn de regels niet meer van kracht?
Die paal is gewoon de grens en daar mag je gewoon niet voorbij. Ongeacht welke windrichting dan ook.
PieNO

Antwoord #13 Oktober 24, 2011, 19:40:40
edit2Rapporteer  
Vandaag ook diverse gasten in het natuurgebied en niet zo klein beetje ook. Er was 1 gast die zeker 500 meter achter de paal aan het kiten was.
Vinni

Antwoord #14 Oktober 24, 2011, 19:40:51
edit2Rapporteer  

Dus met een andere windrichting zijn de regels niet meer van kracht?
Die paal is gewoon de grens en daar mag je gewoon niet voorbij. Ongeacht welke windrichting dan ook.

Nou, ook al ga je niet voorbij die paal, kan je er nog mee in aanvaring komen ;-)  Dat is wat Tim bedoeld denk ik :-)

Zelf heb ik geen last van die paal eigenlijk maar er hoeft maar 1 duitser met ZO z'n controle te verliezen en z'n vlieger of hijzelf hangt erin :-)
TIASOF

Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #15 Oktober 24, 2011, 19:48:32
edit2Rapporteer  
Zelf heb ik geen last van die paal eigenlijk maar er hoeft maar 1 duitser met ZO z'n controle te verliezen en z'n vlieger of hijzelf hangt erin :-)

Nee jij hebt er geen last van als je 90% van de tijd met je vlieger in de lucht op het strand staat Wink
dan kijkt ook niemand meer naar de boom maar hoe ze jou moeten ontwijken om op het strand te komen  Joepie

maar goed, ik heb me er ook schuldig aangemaakt... beetje springen en doen (ben ik ook mee begonnen) en voor ik het wist stond er iemand tegen me te schreeuwen dat ik verkeerd zat....
gelukkig erna maar wat beter opgelet en me er niet meer vertoond. (al was het maar om op het kleine strandje uit het water te komen zonder vinni tegen te komen aan de waterkant  loser)
Tim_GTS5

Antwoord #16 Oktober 24, 2011, 20:05:41
edit2Rapporteer  
Precies Vinni je snapt me, je kite kan je nog wel in die paal parkeren als je moet uitwijken voor iemand.

Er was genoeg ruimte al waren er links toch nog veel lessers, probeer alleen te zeggen dat het best een gevaar kan zijn (viel mij tenminste op voor eerste keer kiten @ mirns).

Sorry voor offtopic  Lips Sealed Grin
Frank82

Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #17 Oktober 24, 2011, 20:15:55
edit2Rapporteer  
Er liggen ook boeien dus de paal lijkt me niet heel nodig, geeft ook de zonering van de bufferzone aan. Verder staan palen waar het echte natuurgebied begint.

Overigens met ZO zoals de afgelopen dagen, tot hoe ver rijkt het natuurgebied? Als je 500m uit de kant bent, is dat nog natuurgebied?
[Pepper]

Antwoord #18 Oktober 24, 2011, 20:39:32
edit2Rapporteer  
Overigens met ZO zoals de afgelopen dagen, tot hoe ver rijkt het natuurgebied? Als je 500m uit de kant bent, is dat nog natuurgebied?

Dat doet er toch niet toe. Je mag kiten binnen de groene zone zoals HIER duidelijk is aangegeven. Snap eigenlijk niet wat de windrichting daarmee te maken heeft....
TIASOF

Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #19 Oktober 24, 2011, 20:47:28
edit2Rapporteer  
om dit even terug te brengen naar het topic, gisteren stond er op actueel weer dat ie zuid was, kwam ik op mirns was ie dus vol ZO....
tijdens het varen even paar keer niet goed opgelet en hoppa, ik zat met me hebben en houwen VOL in het natuurgebied...

een beter indicatie voor de wind zou dus fijn zijn....
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #20 Oktober 24, 2011, 21:16:27
edit2Rapporteer  
Vandaag ook diverse gasten in het natuurgebied en niet zo klein beetje ook. Er was 1 gast die zeker 500 meter achter de paal aan het kiten was.

Zo eentje heb ik er dus vandaag uit gehaalt, maar ik heb het tegen nog een
paar gezegd. En het gekke is dus dat het twee Nederlanders waren en maar
een Duitser. En hebben ze op het bord gekeken nee hoor. Slaat weer echt
helemaal nergens op.
Fly like hell

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #21 Oktober 25, 2011, 23:16:48
edit2Rapporteer  
Zag vandaag dat de windmeter ondertussen is verplaatst. Eerst zat hij op het bord maar nu netsjes bij de waterkant op de paal. Toch wel handig want vandaag voorspelde WG 17 tot 19knp maar het zat eerder tussen de 22 en 28knp, stond soms flink gepowerd met mijn 9. Dit had ik natuurlijk op de windmeter kunnen zien als deze op internet aangesloten is.

Overigens vandaag vrijwel niemand buiten de zone  ThumpsUp
Vinni

Antwoord #22 Oktober 26, 2011, 06:53:13
edit2Rapporteer  

Nee jij hebt er geen last van als je 90% van de tijd met je vlieger in de lucht op het strand staat Wink
dan kijkt ook niemand meer naar de boom maar hoe ze jou moeten ontwijken om op het strand te komen  Joepie

maar goed, ik heb me er ook schuldig aangemaakt... beetje springen en doen (ben ik ook mee begonnen) en voor ik het wist stond er iemand tegen me te schreeuwen dat ik verkeerd zat....
gelukkig erna maar wat beter opgelet en me er niet meer vertoond. (al was het maar om op het kleine strandje uit het water te komen zonder vinni tegen te komen aan de waterkant  loser)

Tsja, wat moet je dan doen als het niet waait Overigens, als je er al problemen hebt met het water uit komen terwijl er een vlieger richting het gras in de lucht hangt kan je beter gaan douchen en naar huis loser Ik heb naar mijn weten niemand in de weg gezeten, als er iemand het water in of uit moest heb ik mij vrolijk aangepast en m'n vliegertje zo gestuurd dat hij alle ruimte had Cheesy Was dat niet zo dan had hij er iets van moeten zeggen want ik heb niet het idee gehad dat ik in de weg stond.  Cheesy
deafkiter

Geen avatar

Antwoord #23 Oktober 26, 2011, 12:20:53
edit2Rapporteer  
Zag vandaag dat de windmeter ondertussen is verplaatst. Eerst zat hij op het bord maar nu netsjes bij de waterkant op de paal. Toch wel handig want vandaag voorspelde WG 17 tot 19knp maar het zat eerder tussen de 22 en 28knp, stond soms flink gepowerd met mijn 9. Dit had ik natuurlijk op de windmeter kunnen zien als deze op internet aangesloten is.

Overigens vandaag vrijwel niemand buiten de zone  ThumpsUp

Nice dat de windmeter is verplaatst, maar kan ie ook worden aangesloten op internet zodat de winddata op afstand te lezen is? Smiley
PieNO

Antwoord #24 Oktober 26, 2011, 12:23:28
edit2Rapporteer  
is er nu wind? Want dan kom ik die kant op.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.