ik zie het probleem niet hoor. Kubus levert toch niet exclusief aan een handje vol shops? Als jij je registreert bij de KvK en je eigen shop begint (vanuit huis ofzo) kan je bij Kubus ook spullen inkopen lijkt me. Dat zo iemand dan minder winst hoeft te maken omdat ie geen personeel of duur winkelpand hoeft te huren is toch logisch? 9 vd 10 computer webstores zijn ook zo begonnen.
En zo extreem goedkoop vind ik zijn prijzen helemaal niet. Zoals meccaloha al zegt, bij Telstar haal je een 12m 2012 park voor 979 (en die hebben wel personeel + een duur pand, dus het kan vast nog wel voor minder).
Denk dat Kubus wel exclusief levert, en dat er bepaalde leveringsvoorwaarden aan gebonden zitten zodat bepaalde producten niet voor grandioos weinig verkocht kunnen worden in het begin van het (verkoop) seizoen.
100% correct. Niet allen Kubus levert exclusief. Het kan natuurlijk niet dat de shops die Naish verkopen verziekt worden doordat iemand vanuit zijn garages ze tegen lagere marges gaat verkopen. Dat doet afbreuk aan het merk en brengt de afzetkanalen in gevaar: de shops zullen dan Naish (of welk ander merk dan ook) als een baksteen laten vallen....
De agenten/distributeurs zijn echt niet gek.