failliet democratie!

Wimt

Berichten: 2498
November 01, 2011, 22:28:42
edit2Rapporteer  
Papandreou wil een referendum, de ultieme vorm van democratie dus, houden over de EG maatregelen.
Die maatregelen zijn een klap voor de hele bevolking, maar in dit geval heeft ook de hele bevolking geprofiteerd van de weelde.
Dus op de blaren moeten zitten, die Grieken. Maar ja: 60% wil niet.
Marx zei het 50 jaar geleden al: kapitalisme (=democratie=consumentisme) = een eindig systeem, en dat klopt: hij gaf het  50 jaar.
Zachte heelmeesters geven stinkende wonden, de door de zuidelijke landen veroorzaakte sanctieloze accoord van onlangs, laat nu al zijn einde zien.
Niet dat ik dit erg vind, we zullen compleet anders moeten leren denken, en dat was op de laatste top niet betoond. Naast het feit, dat de oplossing toch niet van de (democratische ) politiek komt.

Die oplossing komt, door het systeem van binnenuit uit te hollen.
Gewoon geen belasting meer betalen, terug naar ruilhandel, dan heeft iedeen weer werk, en is het ongekende graaien daarmee meteen voor niets geweest
, en zijn we meteen weer allemaal gelijk.
En wees eerlijk: is toch je leukste hobby om geen belasting te betalen
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #1 November 01, 2011, 23:03:01
edit2Rapporteer  
Ik heb het altijd al op zijn grieks willen doen, dus laat die failliete griekse sletjes maar deze kant op komen, betaal ik wel een drachma voor :-).
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 November 01, 2011, 23:13:42
edit2Rapporteer  
oplossing van de Griekse kredietcrisis: ...... de komende 10 jaar gratis verblijf en kitesurfen voor ons .......... op die heerlijke Griekse eilanden ......waar het mega kan waaien ..... en vaak een heerlijk zonnetje schijnt .........


wie stemt voor~?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #3 November 01, 2011, 23:27:20
edit2Rapporteer  
Weer zo een hardnekkige consument, die halstarrig volhard daarin, en de oplossing dus ziet in eigen extra consumentisme en zich weerhoud op die manier om vernieuwend te denken, maar van de nood een deugd maakt, en dus simpelweg als een echte Hollander met een VOC mentaliteit,
KEIHARD GAAT SURFEN NU HET NOG KAN

Daarna de zondvloed, ik begrijp het wel.
 
Ik hoop dat ons faillissement en WO3 samengaat met een ultieme surfgolf van 40 meter hoog: als ik ga, wil ik ECHT gaan!!!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #4 November 01, 2011, 23:34:40
edit2Rapporteer  
Maar eerst dat sletje natuurlijk: een beetje slavernij op die manier uitbuiten, dat moet je als echte VOC-er niet afslaan.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #5 November 02, 2011, 00:25:28
edit2Rapporteer  
Marx is al 130 jaar dood, dus lijkt me beetje raar dat ie die uitspraak 50 jaar geleden deed.

Maar met die hobby heb je gelijk, is de grootste Griekse hobby zelfs, geen belasting betalen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 November 02, 2011, 12:58:02
edit2Rapporteer  
Di italiaan begaat het zelfde lot! Ze hebben meerendeels geen of nauwelijk belating betaald in de Berlusconi tijdperk, wat opzich logisch is... waarom belasting betalen al hij het opmaakt aan bunga bunga feestjes? Maarja ondertussen gaat de eurozone naar de kloten.
Ik ben toch wel blij dat ik belasting betaal in nl. Wat krijgen we er voor terug?: mooie snelwegen, goede medische zorg, goede scholing, goed koop sporten (uitzonderingen daargelaten), politieke rel over een 18 jarig kereltje uit angola, de kunst subsidie die wordt ingetrokken, Geert wilders en de sukkels van cda, pvv
,sgp,sp, groen links enz... Maar een ding waar ik wel van overtuigd ben: we hebben het hier zo slecht nog niet... we hebben een dak boven ons hoofd en kunnen kitesurfen betalen... What else?
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #7 November 02, 2011, 14:28:48
edit2Rapporteer  
precieees, ook mijn idee.

(denk alleen dat r 2 euro zones gaan komen: nl, dui, fr, belgie (oude egks)
en de rest: kortom er verandert niets)
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #8 November 02, 2011, 16:22:30
edit2Rapporteer  
Hoor ik hier weer een historische VOC(k you) mentaliteit, als ik maar lekker kan surfen?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #9 November 02, 2011, 16:27:44
edit2Rapporteer  
Begreep ik gisteravond niks van bij Pauw en Witteman: de 100 miljard wegschenking vond men geen goed bod voor de Grieken. Denk dat er met de Sint minder in mijn schoen zit :-)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 November 03, 2011, 22:36:01
edit2Rapporteer  
100miljoenmiljaaaar
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.