Rijkswaterstaat heeft het plan Schellinkhout af te sluiten voor een moeras

Haring High Richardt

Berichten: 9341
November 03, 2011, 17:38:46
edit2Rapporteer  
Gelezen op Hanglos  ThumpDown  ThumpDown  ThumpDown

http://www.hanglos.nl/forum/281779/kiteforum-waterfront-hoorn.html

Even een kleine oproep aan de hanglossers en kitend nederland in het algemeen.

Ik heb geen idee of hier in de kiteboardwereld al een beetje aandacht aan is geschonken. In dat geval kan nog een beetje aandacht erbij geen kwaad.
Rijkswaterstaat heeft het plan opgevat het Hoornse Hop, de baai voor Hoorn, af te sluiten met een drietal damwanden zodat het daarachter dichtslibben kan en een moeras worden zal. Bij het afgesloten gebied behoort ook de door velen van ons geliefde spot Schellinkhout.
Need I say more.

Vooruit dan. Andere nadelen aan dit hele plan zijn:

-Door moerasvorming een ideaal kweekgebied voor muggen
-Verdwijnen van een gebied wat door vele andere soorten (professionele) watersporters gebruikt word.
-Mocht dit project afgerond worden, dan is dat meteen een prima kans voor Almere om aan hun kant van het Markermeer nóg een stuk te gebruiken om woningen op te bouwen. Compensatie noemen ze dat.
-Als hier geen 'nee' tegen gezegd wordt, dan opent dat de sluizen om het hele Markermeer in te bouwen.

Het rapport van RWS over het 'pilotproject', kun je je als je wilt wat meer inlezen:
http://www.rws.nl/images/Programma Natuurijk(er) Markermeer-IJmeer 2009 - 2015_tcm174-263003.pdf

De facebook pagina en de website van Waterfront Hoorn, die zich hier tegen verzet:
https://www.facebook.com/waterfronthoorn

http://www.waterfronthoorn.nl

Wordt op z'n minst lid van de Facebook pagina, waar we dan in ieder geval laten zien met hoeveel mensen we zijn die het er niet mee eens zijn.
Duss... Wordt massaal lid!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 November 03, 2011, 19:55:08
edit2Rapporteer  
Vreemd dat RWS hier niets richting NKV overcommuniceert. Ik ga er achteraan.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 November 03, 2011, 20:31:10
edit2Rapporteer  
Top Tom. Als we jou niet hadden. ThumpsUp
joosie

Berichten: 967
Antwoord #3 November 03, 2011, 20:51:06
edit2Rapporteer  
JAAAA HOOR T IS WEER ZO VER
De kakballen van nederland kunnen hun bootje niet meer kwijt in de haven, Huh te lange wacht tijden voor een ligplaats. 
Dus gooien we dr even een paar grote jachthavens tegen aan, en natuurlijk helemaal in de trend een zooitje huizen op t water met je kakbalbootje ernaast. Lips Sealed

De compensatie moet er wel komen NATUURLIJK dus ja een nieuw natuurgebied moet verzonnen worden, en dan is t wachten op dezelfde niksvogel die z'n eieren broed bij andijk en medemblik en ja ze gaan t gebied sluiten voor alle watersporters loser   
TIJD VOOR AKTIE  ListenToMe IK BEN T HELEMAAL ZAT AAN T WORDEN DE PENNELIKKERS EN BOSWACHTERTJES  
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #4 November 08, 2011, 12:35:31
edit2Rapporteer  
Uit de eerste 18 blz van het rapport lees ik niet direct veel verontrustends.
Het is wel vaag, maar het lijkt mij dat ze oermoeras willen aanleggen langs de Houtribdijk en bij Hoorn juist helder water willen: golfluw moet het worden.
In kitesurflingo: flat water.
Lekker toch?
Dat het helder water wordt, lijkt me ook geen bezwaar.
"Waterfront" wil schepen de ruimte geven, maar wij kunnen prima in water van een meter diep of minder aan de gang.

Wat ik niet snap, is de combi van Onderzoek tot 2015 om te weten of het echt werkt, en Learning by doing, zeg maar: aanrommelen en kijken wat er gebeurt. Misschien moet ik het nog wat beter lezen.

Opvallend is dat dit plan onderdeeltje is van het Programma
Randstad Urgent (PRU). Dit programma is er op gericht om van de Randstad
weer een concurrerende topregio te maken binnen Europa, oa: "aantrekkelijk woon- en leefklimaat." (blz. 12)

Dan is S'hout toch onontbeerlijk als kitespot voor zzo, z en w?
Joeri en Kevin komen toch ook wel eens trainen? Daarmee zijn we niet alleen concurrerend binnen Europa, maar wereldtop.

Ze willen een integraal plan, nou dan moeten de deelmaatregelen niet strijdig worden met de hoofddoelstelling.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.