Videoreview Gul Enforcer Droogpak

Eddy Lansink

Berichten: 255
November 08, 2011, 14:45:42
edit2Rapporteer  
De 2011 / 2012 Gul Enforcer droogpakken zijn zojuist aangekomen bij Versus.
Droogpakken worden steeds populairder onder kitesurfers voor de koude winterdagen, aangezien je helemaal droog en warm in dit pak blijft. Ook heb je veel meer bewegingsvrijheid in een droogpak ten opzichte van een 6mm wetsuit.

Daan neemt alle details van dit droogpak met je door.


http://vimeo.com/31760218


Check de rest van de detailfoto's hier http://www.versusshop.nl/accessoires/gul-drysuits.php


robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #1 November 08, 2011, 17:34:54
edit2Rapporteer  
Meer bewegings vrijheid dan met een 6 mm wetsuit???? Opmerkelijk, ik draag een  6 mm  om meer bewegings vrijheid te hebben dan met mijn drysuit.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #2 November 08, 2011, 18:34:09
edit2Rapporteer  
Helder filmpje! Duidelijke uitleg ook over het dragen van je schoentjes i.c.m het pak. Was laatst volgens mij in het mega-gull-droogpak-topic ook een vraag over gesteld.

@robbepop: Ben het wel met de tekst in het filmpje eens. Ik weet niet wat voor wetsuit /droogpak je hebt maar ik vind ook dat een droogpak je overduidelijk veel meer bewegingsvrijheid biedt dan een stug en strak aansluitend wetsuit!
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #3 November 08, 2011, 18:47:16
edit2Rapporteer  
zo weer wat geleerd vandaag. Hoe zit het de afsluiting van een cap al je die op doet?
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #4 November 08, 2011, 18:54:39
edit2Rapporteer  
Wetsuit draag ik een Matuse Tumo 6/5/4 hooded. en Drysuit heb ik nu de NPX Lucifer en had voorheen het drysuit van Mystic. Bewegingsvrijheid verlies ik nauwlijks door een dikker wetsuit, daarom draag ik hem ook alweer een aantal weekjes. Drysuit wil ik nog geneens aan denken op dit moment.
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #5 November 08, 2011, 20:13:58
edit2Rapporteer  
@Gehaktdag:

De cap gaat gewoon over de neopreen sluiting van het nekdeel.
Als je wat achter die sluiting gaat stoppen, heb je alleen maar meer kans dat er water binnen kan kopen als je bijv heel hard face first crasht.
Kamo

Berichten: 156
Antwoord #6 November 08, 2011, 21:49:02
edit2Rapporteer  
@ Robbepop, jij hebt ook echt een kwalitatief heel hoogwaardig (flexibel) wetsuit, maar alsnog is de ervaring dat veel mensen een 6mm wetsuit beperkender/zwaarder ervaren dan de losheid van een drysuit.

Het blijft een persoonlijke keuze, maar er is weinig kleding die de kiter voldoende en comfortabel warm houdt bij temperaturen rond (of onder) het vriespunt.
De Enforcer doet dit zeker wel, de TuMo van Matuse ook...   daarom ook over dit pak zeer binnenkort een review.  (editing as we speak)

Thanks voor de feedback, kritiek is goeie brandstof.

robbertvandermeer

Berichten: 245
Antwoord #7 November 08, 2011, 23:10:53
edit2Rapporteer  
Thanks voor het filmpje, zijn jullie ook van plan om de Gul Astro Drysuit in het assortiment te nemen?
chico

Berichten: 1112
Antwoord #8 November 08, 2011, 23:35:03
edit2Rapporteer  
Dat berepak dat trek ik alleen in het donker aan. Wink
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #9 November 09, 2011, 01:08:56
edit2Rapporteer  
@ Robbert:

We hebben momenteel de enforcer in alle maten op voorraad, maar als je de astro wilt kunnen we deze voor je bestellen.
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #10 November 09, 2011, 16:14:13
edit2Rapporteer  
heb een maandje geleden de nieuwe vintage 6mm van mistic aangeschaft , en toch al een paar keer met gevaren en super soepel zelfs veel soepeler dan mijn vorige pak np 5,3 en heel warm maar ja de temperaturen tegenwoordig zijn nu ook nog goed!!
had mij ook al afgevraagd want met een droogpak kan je waarschijnlijk wel met kouder weer doorvaren maar denk toch niet dat ik ga bij 5 graden of lager,een steamer kan je toch niet uitsluiten en dan voor een paar keer een droogpak kopen.. weet het toch zo nog niet, maar tja kan verkeerd zijn want heb het nog niet gedragen.maar als je het dan hebt en regelmatig alleen op de spot staat dat het voor een ander te koud is is dan toch ook maar ruk!!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 November 09, 2011, 17:31:05
edit2Rapporteer  
Ik heb toch echt liever een wetsuit aan als ik een dikke wipeout maak. en een pak dat aan zit zwemt toch wat relaxter dan een los flapperend pakje. maar smaken verschillen. en moet zeggen dat met de huidige 5.3/4/5 pakjes (als je een beetje pak heb), je de kou niet voelt en bewegingsvrijheid niet ten onder doet aan die van een droog pak. het enige is misschien het omkleed verhaal. Nat wordt je toch... ook in een droogpak (zweet). Voordeel van een wetsuit: heb je het te warm dan trek jij je kraag ff open en het water zorgt wel voor de gewenste verkoeling. zweet je niet in een droog pak, dan kite je niet hard genoeg! Grin
franco

Berichten: 874
Antwoord #12 November 09, 2011, 19:34:02
edit2Rapporteer  
als je de lucht goed laat ontsnappen uit je droog pak dan zit hij strak om je heen, niet los.
ik vaar met dit pak van vorig jaar en vind het top, tuurlijk wil ik liever een gewoon pak aan, maar daar woon ik in november in een verkeert land.

ps ik zweet zeker in mijn droogpak, tip van mij voor de gezette manne en vrouwen.
trek een draag pak aan in de zomer ga lekker in de zon zitten, en zie je zelf afvallen.
hehehehehehehe
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #13 November 10, 2011, 19:28:16
edit2Rapporteer  
Hoe zit die nekmanchet van neopreen als je hem vergelijkt met een wetsuit? Heel veel strakker, een beetje strakker, vergelijkbaar, ??
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #14 November 27, 2011, 21:11:07
edit2Rapporteer  
Hoe zit die nekmanchet van neopreen als je hem vergelijkt met een wetsuit? Heel veel strakker, een beetje strakker, vergelijkbaar, ??

Is er iemand die hier wat over kan vertellen?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #15 November 27, 2011, 21:30:24
edit2Rapporteer  
strakker maar niet te gek. wetsuit kraag sluit je zelf, droogpak (de mijne dan) doe je over je hoofd. heb je een dunne nek ,kan ie wat te los zitten. voordeel t.o.v latexkraag is dat je kan blijven ademen en je hersens bloed blijven krijgen.  Grin
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #16 November 28, 2011, 20:47:55
edit2Rapporteer  
strakker maar niet te gek. wetsuit kraag sluit je zelf, droogpak (de mijne dan) doe je over je hoofd. heb je een dunne nek ,kan ie wat te los zitten. voordeel t.o.v latexkraag is dat je kan blijven ademen en je hersens bloed blijven krijgen.  Grin

Dat klinkt interessant! Heb ooit met zo'n latexkraag gestoeid en dat beviel me niet echt!
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #17 November 28, 2011, 21:05:41
edit2Rapporteer  
vond ik ook niks,maar sluit mijn insziens wel beter af. had een paar crashes van het weekend,moest ff bodydraggen. klein beetje vocht binnen maar niet zoveel als in een wetsuit. (gelukkig) denk dat ik een te smal nekkie heb.  Grin   ik heb een drysuit van Typhoon, van wetsuitoutlet.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.