het gaat goed in NL

Idefixe

November 13, 2011, 15:19:56
edit2Rapporteer  
HOOGEZAND/RODEN -  Op drie plaatsen in het land zijn in het weekeinde buschauffeurs belaagd tijdens hun werk. Vier tieners mishandelden in Hoogezand (Groningen) zondag een 54-jarige buschauffeur; ze sloegen hem in zijn gezicht. In Roden (Drenthe) kreeg een chauffeur zondag een klap op zijn hoofd nadat hij een passagier vroeg te stoppen met roken in de bus en uit te stappen. De man is aangehouden. Dat maakte de politie bekend.

In Hoofddorp kreeg een buschauffeur zaterdagavond een klap in zijn gezicht. Hij had de bus stilgezet nadat een man een vrouw had lastiggevallen. Toen de chauffeur de man aansprak op het ongewenste gedrag, kreeg hij een mep. De politie heeft de Hoofddorper opgepakt.

In Hoogezand raakte een van de tieners met de chauffeur in discussie over een kaartje. Hij verliet de bus, maar bleef vervelend doen en draaide een paar keer de noodhendel van de toegangsdeur open en dicht. Toen de chauffeur hem daar op aansprak, werd hij door drie andere knapen belaagd en geslagen. Daarbij raakte de chauffeur gewond aan zijn gezicht en sneuvelde zijn bril. De tieners zijn er na de mishandeling vandoor gegaan. De politie heeft bewakingsbeelden.
Dutchy112

Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #1 November 13, 2011, 15:23:09
edit2Rapporteer  
Triest..
Overvallen, kite's jatten, bus chauffeurs mishandelen, broeders bekogelen, moord, et..
Het word steeds erger...
Tolerant? wat is dat?
Gaan we dezelfde weg in als de USA?
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #2 November 13, 2011, 15:30:07
edit2Rapporteer  
Het wordt niet steeds erger, hoewel je dat haast wel zou gaan denken. We leven gelukkig nog altijd in één van de veiligste landen ter wereld.
Jammer dat er straks op elke hoek van de straat een camera moet staan om dit zo te kunnen houden.

martimor

Antwoord #3 November 13, 2011, 16:47:14
edit2Rapporteer  
waar dat we in 1 van de veiligste landen wonen, maar de mentaliteit van de jeugd (en dan heb ik het over het noorden, ik werk toevallig in Hoogezand) gaat hard achteruit.

waar ik werk hebben we regelmatig veel uitzendkrachten nodig voor simpele taken.
als ik zie wat er dan door het uitzendbureau aangeboden wordt, springen de tranen me soms in de ogen.
nul komma nul opleidingen, grote bek, vaak te laat (sturen we tegenwoordig direct weg) mentaliteit  ThumpDown alleen status en stoer praten is belangrijk voor ze.

veel van die jongen meiden/jongens moeten of van hun ouders, of de ww zit ze te pushen, maar snappen niet dat als ze iets willen bereiken in dit leven, dat je dan wel je handen uit je broekzak moet halen.
maar wel iphones, dure merk kleding/schoenen en veel bling bling.

nu ben ik geen absoluut racist, stem ook niet op pvv, maar snap wel waarom heel veel mensen dat wel gedaan hebben. (lang over nagedacht hoe ik deze zin moest verwoorden, wil wel netjes blijven)
moet wel bij gezegd worden dat er een handje vol jongens en meiden zijn die we ook elke keer graag willen hebben wanneer nodig, maar de verhouding van jongeren die wel/niet willen werken cq studeren is in mijn ogen niet ok.
ze hangen liever rond op straat, waar ze dus buschauffeurs slaan en mensen tot last zijn en bushokjes ed. vernielen.

Ocean-Limbo

Antwoord #4 November 13, 2011, 17:28:38
edit2Rapporteer  

Vreemd ............

alle beschreven incidenten vonden plaats in de plattelandsomgeving...... Shocked

daar wonen toch allemaal van die gezonde, blonde, welopgevoede christelijke jongeren, ........toch?ThumpsUp

zullen vast en zeker van die k#t marokkaantjes zijn geweest ........ ThumpsUp

of een of andere Mauro ........ Grin

met blonde pruiken .... en een witte foundation .... Grin

Hier weet ome Geert vast wel mee om te gaan ...... Angry

strenger straffen .....vast zetten, ... lijfstraffen ....aanpakken die hap ..... het land uitzetten (huh?) ....... YeSS
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 November 13, 2011, 17:31:27
edit2Rapporteer  
Kun je de edit-knop niet vinden limbo?
sjorsie

Antwoord #6 November 13, 2011, 17:41:41
edit2Rapporteer  

Vreemd ............

alle beschreven incidenten vonden plaats in de plattelandsomgeving...... Shocked

daar wonen toch allemaal van die gezonde, blonde, welopgevoede christelijke jongeren, ........toch?ThumpsUp

strenger straffen .....vast zetten, ... lijfstraffen ....aanpakken die hap ..... het land uitzetten (huh?) ....... YeSS

Met andere woorden jij bent er niet mee eens dat mensen zo zijn gaan denken?ik raad je aan om een keer met je vriendin door de stad te gaan lopen Gouda ofzo Rotterdam
sjorsie

Antwoord #7 November 13, 2011, 17:43:11
edit2Rapporteer  
Ze vervelen zich te pletter en zijn maar op 1 ding uit.
Ocean-Limbo

Antwoord #8 November 13, 2011, 17:54:43
edit2Rapporteer  
Kun je de edit-knop niet vinden limbo?

oeps ...nee, .....bedankt Evan.

Even reageren op Martimor en Sjorsie

Beste Martimor en Sjorsie

door de nieuwe media is de wereld om ons heen een stuk kleiner geworden. Als er een China iemand een scheet laat ....... dan is dat  in-no-time breaking news aan de anderekant van de wereld. Dat verklaart ook waarom beurzen tegenwoordig zo vlug, zo direct en zo heftig reageren op een relatief kleine gebeurtenis. Een lokale storm, overlijden van een CEO, enz.

Je zou kunnen zeggen dat de nieuwe media zorgen voor verdikking van informatie en daardoor lijken zaken veel erger dan vroeger (die mooie vijftiger jaren ......toen er nog sociale controle was volgens CDA, PVV en VVD).

Het lijkt alsof de wereld en dus ook ons landje veel gewelddadiger wordt. Het tegendeel is het geval .....lees The better Angels of our Nature van Steven Pinker.

Al meer dan 30 jaar geef ik les aan VMBO-ertjes. Een groep die toch behoorlijk gestigmatiseerd is als dom, lui, onaangepast, crimineel, enz.  Mijn ervaring is: 98% van die gasten is gewoon heerlijk om mee te werken en daar is dus niets mis mee. 2% van die jongens en meisjes vertoont inderdaad behoorlijk irritant gedrag. Dat is nu zo, maar dat was toen ook zo .....

PVV ´ers en andere zure sloten kijken alleen naar die 2% .......... Angry

Trouwens: binnen de kamerfractie van het PVV is het percentage strafbladbezitters hoger dan het landelijk percentage ........ Shocked
sjorsie

Antwoord #9 November 13, 2011, 18:00:10
edit2Rapporteer  
Ik zou je graag gelijk willen geven..
Ocean-Limbo

Antwoord #10 November 13, 2011, 18:28:25
edit2Rapporteer  
Ik zou je graag gelijk willen geven..

dank je ...... Wink

have faith, ........be optimistic......enjoy life ......go kitesurfing....... YeSS
martimor

Antwoord #11 November 13, 2011, 18:39:29
edit2Rapporteer  
ik zeg toch ook dat nl 1 van de veiligste landen is, ik heb het puur over de mentaliteit.

maar bij jouw zitten ze iig gelukkig nog op school, ik heb het over uitzendkrachten, dus veelal schoolverlaters of niet verder dan vmbo, die gedwongen moeten worden om te werken (door ouder of ww) vandaar dat we het anders ervaren denk ik.
doelgroep waar ik het over heb komt niet eens in de buurt van 2%

martimor

Antwoord #12 November 13, 2011, 19:10:58
edit2Rapporteer  

Vreemd ............

haha, moet je toch eens door hoogezand/sappemeer lopen, is net of je door rotterdam wandelt, alleen wat kleiner...

en ik zei toch dat ik het netjes wou verwoorden dus heb die ene zin maar niet neer gezet.  Tongue
maar vraag eens aan een collegaleraar uit amsterdam of rotterdam, ben benieuwd of die het eens is met die 2%

bikiniisuit

Geen avatar

Antwoord #13 November 13, 2011, 20:59:08
edit2Rapporteer  
respect voor jou Limbo, dat je t hier keer op keer blijft uitleggen

Vroeger kreeg je volgens mij gewoon n klap voor je harses als je vervelend was. Nu zijn r van die losers die bij gebrek aan inkomsten (+ mentale armoede) dit soort verhalen moeten neerpennen. Ik begrijp heel goed als je vindt dat Nederland te benauwd, te vol of te crimineel wordt. Ga dan net als ik tijdens het joggen praten met Mia (ken r van de sportschool), een Amsterdamse Jodin, die het concentratiekamp heeft overleefd. Als ik met dit soort verhalen kom aanzetten, lacht ze mij uit en zegt: *DOMMIE! DIT IS VAN ALLE TIJDEN”

*het gaat dus goed in Nederland*
Ocean-Limbo

Antwoord #14 November 13, 2011, 23:02:59
edit2Rapporteer  
Hi Bikinisuit,

Die Amsterdamse Jodin (Mia van de sportschool) HEEFT GROOT GELIJK: vroeger had je aso´s, ........en die heb je nu nog steeds.

Maar gelukkig gedragen de meeste mensen zich best sociaal .....op de ene plaats (bijv kitesurfers) wat meer dan op de andere plaats (voetbalvelden?)

WAAR IK ME ECHTER MEER ZORGEN OVER MAAK IS DAT WE AL WEEEEEEEEKEN ZUID-OOST WIND HEBBEN ..........

EN DAAR WORDT IK VET AGRESSIEF VAN .......... Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry
onderaqua

Antwoord #15 November 13, 2011, 23:29:58
edit2Rapporteer  
Mee eens Limbo, gelukkig zijn de meeste wel verstandig en goed opgevoed.

Gewoon niet te veel aandacht aan schenken,dan denken ze dat ze ook nog interessant zijn.

Dus......................
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 November 14, 2011, 17:07:14
edit2Rapporteer  

Vreemd ............

Met andere woorden jij bent er niet mee eens dat mensen zo zijn gaan denken?ik raad je aan om een keer met je vriendin door de stad te gaan lopen Gouda ofzo Rotterdam

weet niet waar je het over hebt... woon jij in een van die steden?. Ik wel ( nieuwe binnenweg) en loop heel vaak met mijn vriendin door de stad(centrum,zuiplein,crooswijk,tarwewijk,afrikaanderbuurt). van 's ochtends vroeg tot diep in de nacht. Sterker nog mijn liefste komt zo nu en dan na een gezellig avondje uit wel eens met een bakkie teveel op in haar uppie naar huis gewandeld, dat is ook niet erg slim maar net zo riscant als in hogerheide, velp, grootammers/schoonhoven, lutjebroek, hyppolietushoef, volendam,broek en water land enz...btw ook in utrecht (kanaleneiland/zuilen/overvecht) nergens last van. Tuurlijk zie ik het wel eens gebeuren. vaak wel bij chicks met te korte rokjes overdreven veel makeup,overdreven groteoorbellen, kont te ver naar achter, te veel wc papier in bh, veel te lange naaldhakken. moet zeggen dat sommigen het ook een tikkeltje uitlokken (gewoon doorlopen niet reageren en er is biks aan de hand)..... met een dure camera in afrika rondlopen is ook vaak vragen om problemen. oh btw ik voel me eerder bedreigd in noordholland op een schuurfeest waar iedereen overdreven veel coke door hun neus loopt te jassen dan tussen 20 negers,maroccaanen of anderen, waarvan je zeker weet dat ze een mes of pistool bij zich hebben.
Geronimo79

Antwoord #17 November 14, 2011, 18:33:24
edit2Rapporteer  
ik woon NIET in hoogezand ik woon NIET in hoogezand... ik woon ECHT NIET in hoogezand!

Duidelijk dat wat tuig weer heropvoeding moet hebben. Misschien toch eens tijd dat de dienstplicht weer ingevoerd word voor een beetje opvoeding.
Hoogezand is al jaren één van de crimineelste steden van Nederland. En ja heel heel veel marokanen en zo voort. Veel drugsgedoe. Marokaanse maffia die veel te doen heeft in hoogezand.  Discotheek die we hadden is dan ook niet voor niets gesloten na diverse uitsmijters die doodgeschoten werden. (al weer tijdje terug)  Zelfs een altijd leuk gezellig café die langzaam aan helemaal omgetoverd is door rotjongeren. (nl en kloertjes)

Erg jammer allemaal.. harder fysieker straffen met dat soort malloten die een buschaufeur gaan mishandelen.. foto in elke bus ophangen en NOOIT NOOIT meer mee nemen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.