Hurghada windvoorspelling

Lude

November 14, 2011, 21:13:29
edit2Rapporteer  
Over een weekje ga ik met mn vriendin een weekje naar Hurghada.

Kitespullen gaan mee, maar word niet echt wijs uit de windvoorspellingen en waarnemingen:

http://www.windfinder.com/forecast/hurghada --> weinig wind voorspeld en weinig wind waargenomen
http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=13 --> meer wind voorspeld, vind er geen waarnemingen

Wie heeft er ervaring met de wind in Hurghada en kan mij vertellen wat er te verwachten is? (als het niet best is ga ik lekker snorkelen, ook prima Wink ) tnx!
KappuhH

Antwoord #1 November 14, 2011, 22:43:38
edit2Rapporteer  
Heb gehoord dat het er nooit waait en het erg koud is Wink
Lude

Antwoord #2 November 15, 2011, 11:01:41
edit2Rapporteer  
Ik proef jaloezie Wink

Maar blijkbaar is het waar, want er is nog nooit iemand geweest gezien het overvloedige aantal reacties Wink
mbetz

Antwoord #3 November 15, 2011, 13:56:07
edit2Rapporteer  
In Hurgada kun je goed kiten ij het Kite Center van Tommy Friedl. Hij zit naast een groot Hotel complex met Ali Baba Hotel. Check even op het internet.
Spot is goed te varen alleen bij laag water komt het rif bijna bloot te liggen en dan moet je eromheen varen/lopen. Typisch Egypte: vlak water, kleine wind golfjes, geen branding.....

Hurgada is qua wind net als El Gouna of de Soma Bay, dus je kunt qua windkracht alles verwachten, dus zowel kleine als grote kite mee...

Suc6!!!!
Lude

Antwoord #4 November 15, 2011, 14:56:39
edit2Rapporteer  
We zitten vlak bij Tommy Friedl inderdaad.. dat had ik al gechecked Smiley

Goed dat je het zegt. Zat eerst te denken om alleen grote kite mee te nemen gezien de weersverwachting, scheelt weer slepen.

tnx voor de info!
KappuhH

Antwoord #5 November 15, 2011, 15:22:54
edit2Rapporteer  
Ik proef jaloezie Wink
  loser schater
Eagle-Jan

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 November 15, 2011, 15:35:25
edit2Rapporteer  
Hurgada is een duikspot en geen kite spot. of je moet de: underwater handle pass kunnen
have fun Grin
Lude

Antwoord #7 November 15, 2011, 16:13:15
edit2Rapporteer  
de bovenwater handlepass is net zo goed als mijn onderwater handlepass, dus dat komt wel goed Wink

Nee primair was de keuze voor de temperatuur en alles onderwater. Zou alleen mooi zijn ff een vlaagje wind mee te pakken nu ik er toch ben Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.