Switch 2012: Element

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #50 Januari 05, 2012, 20:55:54
edit2Rapporteer  
uhm, dat hoeft totaal niet het geval te zijn, een 5strut kite kan je hogere AR meer krijgen waardoor je een explosievere opbouw van kracht kan krijgen, omdat je in een korte tijd een grotere acceleratie mee kan maken...
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #51 Januari 05, 2012, 23:32:31
edit2Rapporteer  
3 struts springen minder goed en hoog  dan 5 strutters. ga maar eens aan een Best Nemesis Hp met 5 struts hangen en spreek dan.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #52 Januari 05, 2012, 23:39:44
edit2Rapporteer  
vermoeiend deze onzin Ed  ThumpDown SU please  Grin
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #53 Januari 06, 2012, 11:34:14
edit2Rapporteer  
@Switchdude

Heb je al iets nieuws uit het kiwiland gehoord? Zijn de toeleveringsproblemen intussen opgelost en stomen de Switch  naaimachines op volle toeren...? Hoe is het met jouw 13m, al kunnen 'tracken' wanneer hij op je kokosmat ligt  Joepie

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #54 Januari 06, 2012, 12:34:43
edit2Rapporteer  
he is arriving!!!!!!  vandaag vrijdag!! , hij zit in de bestelwagen en is onderweg , dus vandaag binnen misschien van het weekend als het niet te hard waait !! we zien wel

dude 
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #55 Januari 06, 2012, 13:11:15
edit2Rapporteer  
Ben erg benieuwd!
ik had je ook een pm gestuurd maar die kan je nu dus als niet verstuurd verklaren aangezien je er nog niet aan gehangen hebt Wink
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #56 Januari 06, 2012, 13:19:55
edit2Rapporteer  
he is arriving!!!!!!  vandaag vrijdag!! , hij zit in de bestelwagen en is onderweg , dus vandaag binnen misschien van het weekend als het niet te hard waait !! we zien wel

dude 

Heb je ook al enig idee wanneer de Element via de site in de verkoop komt ?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #57 Januari 06, 2012, 13:33:46
edit2Rapporteer  
he is arriving!!!!!!  vandaag vrijdag!! , hij zit in de bestelwagen en is onderweg...

Gefeliciteerd Dude!!  ThumpsUp

En dan als de wiedeweer een uitgebreide review met detailfoto's graag  Grin
...volgens mij heeft Switch een potentiële megaorder in de pipeline schater

 YeSS  YeSS
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #58 Januari 06, 2012, 13:45:40
edit2Rapporteer  
he is arriving!!!!!!  vandaag vrijdag!! , hij zit in de bestelwagen en is onderweg...

Gefeliciteerd Dude!!  ThumpsUp

En dan als de wiedeweer een uitgebreide review met detailfoto's graag  Grin
...volgens mij heeft Switch een potentiële megaorder in de pipeline schater

 YeSS  YeSS

Hoezo, ga jij ook Switchen Klaas ? Grin
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #59 Januari 06, 2012, 14:55:50
edit2Rapporteer  
de UNBOXING...
heb ze maar even op picassa gezet, hier is de link!:

https://picasaweb.google.com/fleliard/SWITCHELEMENT13M?authuser=0&feat=directlink
DennisG

Berichten: 56
Antwoord #60 Januari 06, 2012, 16:41:51
edit2Rapporteer  
Nice.... Ik heb zelf de Nitro 10 en de Method 7 maar een Element 13 zou ik ook wel eens willen varen gezien de windrange

7 m² : 23/36 knts
9 m² : 17/30 knts
11 m² : 13/25 knts
13 m² : 12/23 knts

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #61 Januari 06, 2012, 17:39:10
edit2Rapporteer  
range is altijd wel met de uitersten erbij vrees ik, bij elk merk is dit....
Ook gerekend met een 75kg en met twintip..

Ik zal de 13m gebruiken met free raceboardje en of  Waveboardje...en heeeel uitzonderlijk de Twintip (vaar heel weinig TT)
past perfect denk ik om aan te sluiten op mijn Methods 9 7 5m...

Ik vermoed voor de 13m met een 9 a 10 knopen, met free raceboardje....hangt er een beetje vanaf hoe hij blijft hangen met licht weer...zullen we toch eens vlug moeten uitttesten.... Wink

Dude
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #62 Januari 06, 2012, 21:49:35
edit2Rapporteer  
@ Aloha....Thx Mate
dude
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #63 Januari 07, 2012, 13:57:18
edit2Rapporteer  
Thnx voor de info!! Ga het zeker in de gaten houden.
Die blauw zwarte is echt vet! Leuke prijzen ook! (element nog niet bekend maar zal niet veel duurder uit vallen toch?)
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #64 Januari 07, 2012, 15:41:08
edit2Rapporteer  
de Element zal tussen de prijzen van de Method en Nitro zal vallen...
Ik zet nog even wat fotootjes bij, voor dat mijn echtgenote me laat ophalen door de broeders...
even opgepomt in de woonkamer na klein verhuisje...

Grooooote kite zo een 13M in de huiskamer hahahha

https://picasaweb.google.com/fleliard/SWITCHELEMENT13MWOONKAMER?authuser=0&authkey=Gv1sRgCP_t2fresoPHZw&feat=directlink
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #65 Januari 07, 2012, 16:00:15
edit2Rapporteer  
ben jij nou zo klein of is die kite nou zo groot. Tongue

ziet er verdomd goed uit  ThumpsUp
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #66 Januari 07, 2012, 18:53:48
edit2Rapporteer  
@Switchdude
Heel mooie foto's en erg mooie afwerking zo te zien... en dat voor deze prijzen  Grin (Daar kunnen een aantal andere merken nog een puntje aan zuigen).
En dan jouw eerste ervaring, ... waarschijnlijk niet vandaag daarmee op het water geweest  schater Hoe bevallen jouw Methods eigenlijk?

Spannend zal het worden, als eerste in NL met de Switch Element te kunnen varen
Succes Dude!

 YeSS  YeSS

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #67 Januari 07, 2012, 23:25:05
edit2Rapporteer  
@ Martimor Ik ben 1,77m....dus ja die 13M lijkt heel erg groot in een huiskamer...mijn vrouw zei, die lijkt wel op de Zephyr 17m die je gehad hebt...
@ @loha , de methods bevallen me zeer goed, heb daarvoor eerst nog Ozone Catalyst en in 2011 Ozone C4 gevlogen, ik kan je zeggen, dat nadat ozone de prijzen met 15% verhoogd had, maar de kwalitiet niet, kreeg ik de kans een method te varen.
Een maatje van mij kent Felix en Ralph redelijk goed en had van hen een paar kites gekregen om uit te testen.
Hij 72kg altijd met wave directional,en 7m method ik met wavedirectional 79kg en 9m C4,
Hij zei vlieg deze maar eens, ik fronste want hij lichter en kleinere kite...ok toch geprobeerd en direkt mijn C4's in de verkoop gezet.
ik vlieg mijn Methods gewoonlijk 2 maten kleiner dan de C4's,  Ik had  12 9 7 c4 en nu 9 7 5 Method.vanaf 12 13 knopen inzetbaar.
De methods hebben iets meer bardruk maar sturen perfect en aangenaam, lopen ver vooruit in het windvenster= hoogte lopen, , driften mooi enz...omdat ze een dunne leading edge hebben, en toch nog een   high aspect ratio snit hebben, hebben ze wel een beetje neiging tot overvliegen als je ze in hun uiterste onderste windlimiet vaart, eens wind genoeg, geen probleem natuurlijk.

Het zijn wel een beetje technische kites, je moet ze actief inzetten, en dan gaan ze heel vlug, ook bij vlagerige wind, schieten ze vooruit in het windvenster, dus ook actief de vlagen in de gaten houden, niet dat het storend is, maar een vlaag zetten ze wel even om in een druk die de kite dan ook direkt naar voor in het windvenster laat vliegen..een kwestie van wennen.
Ik ben niet swerelds beste kiter, vaar bijna alleen maar directional, probeer men gijpjes mooi vloeiend en met speed uit te voeren voor de kick, en probeer wat golfjes te schredden...voor mij voldoen ze perfect! Kwaliteit en afwerking moeten zeker niet onderdoen voor de grote merken !

Ik vaar meestal aan de Bdam en soms aan de kant van de ooster zandbank...
Ik probeer een van de komende dagen toch nog even aan de bdam te geraken om de Element een maidentrip te geven!
greetz
Dude
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #68 Januari 11, 2012, 09:18:18
edit2Rapporteer  
Vandaag rijd ik naar brouwersdam , met nieuwe SWITCH kite Element 13M
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #69 Januari 11, 2012, 09:49:51
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit, wil graag die Element een keer proberen.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #70 Januari 17, 2012, 13:50:13
edit2Rapporteer  
Ooh ja en de matrassen komen er ook aan...Switch heeft niet stil gezeten...Joepie Joepie


Is er al meer bekend over die matrassen?
Als het een beetje betaalbaar is en goed z'n werk doet heb ik er wel intresse in.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #71 Januari 17, 2012, 14:42:43
edit2Rapporteer  
Ooh ja en de matrassen komen er ook aan...Switch heeft niet stil gezeten...Joepie Joepie


Is er al meer bekend over die matrassen?
Als het een beetje betaalbaar is en goed z'n werk doet heb ik er wel intresse in.

Voor het snowkiten? Kom dan eens een frenzy proberen
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #72 Januari 17, 2012, 21:07:12
edit2Rapporteer  
Ooh ja en de matrassen komen er ook aan...Switch heeft niet stil gezeten...Joepie Joepie



Is er al meer bekend over die matrassen?
Als het een beetje betaalbaar is en goed z'n werk doet heb ik er wel intresse in.


Nope nog niet...maar ik vermoed dat zo tegen het einde van de maand hun nieuwe spullen uitkomen, net zoals de nieuwe Element kite tegen het einde v/d maand voor iedereen beschikbaar is.
Even de net vernieuwde website in de gaten houden !
www.switchkites.com
Switchdude ,;:=))
MonkeySandwich

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #73 Januari 17, 2012, 22:14:55
edit2Rapporteer  
Heb je zelf nu al met je Element kunnen varen? De website beloofd een hoop bij deze kite Smiley
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #74 Januari 19, 2012, 12:45:45
edit2Rapporteer  
Ooh ja en de matrassen komen er ook aan...Switch heeft niet stil gezeten...Joepie Joepie

Is er al meer bekend over die matrassen?
Als het een beetje betaalbaar is en goed z'n werk doet heb ik er wel intresse in.
Voor het snowkiten? Kom dan eens een frenzy proberen

Idd Ed voor het snowkiten en eventueel mountainboarden. Heb je een test kite liggen voor mij dan?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.