Water is inderdaad niet heel erg diep, maar eenmaal een dikke loop gemaakt heb je zoveel voorwaartse snelheid dat je minimaal mat 45gr het water raakt. Geen idee of dan de diepte nog veel uitmaakt, alle blessures heb ik in ieder geval in dieper water opgelopen.
wat je zegt over het water raken met een hoek van 45 gr klopt niet helemaal, en ja met een harde loop kan je zeker te weten hard crashen met ondiep water! zelf ondervonden op playa
met ongeveer 30 knopen en een 10 meter van marcus, loopte hem ook. was ongeveer 1 meter water. (dacht dat het daar dieper zou zijn) na landing viel ik voorover over mijn board met me kop op de bodem. linkerkant heeft ongeveer 1 week getinteld.
Dan was ie niet dik genoeg heh
Als je zo hoog loopt dat je kite al lang boven je is terwijl je nog naar beneden gaat, vangt ie je zo goed op dat het soms lijkt of je zelfs nog een stukje omhoog gaat. (ik denk van wel
) Je moet daarvoor wel vlak voor de landing een 2e loop maken, of in ieder geval je kite boven je hoofd langs sturen, zodat je net dat beetje extra lift krijgt. Het moet lijken op een enorme schommelbeweging die je maakt.. Met een 10 is dat wel erg lastig allemaal!
Als je het echt goed doet kom je soms gewoon doodstil neer, met je kite helemaal upwind van je, fladderend alsof er te weinig wind is