kitetrip februari

CabriPro

Berichten: 328
Januari 08, 2012, 15:23:14
edit2Rapporteer  
Ik ben druk aan het zoeken naar een accommodatie op een van de ABC eilanden waar je direct vanuit je huisje het strand op kan en direct kan waterstarten, iemand een tip.

Mijn zwangere vrouw en mijn dochter kunnen dan namelijk lekker doen en laten wat ze willen en ik kan af en toe lekker het water op.

hoor graag jullie tips, niet van "je vrouw en kind thuis laten" want dat is geen optie, ha ha

 
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #1 Januari 08, 2012, 19:07:02
edit2Rapporteer  
Hola Cabri,

Bonaire Curacao gaat je dat niet lukken.................Aruba weet ik niet,,,,

Ik heb wel goede ervaringen met DR Cabarete en hotel Aqualina. Toppertje zeer schoon netjes en net buiten de drukte van het dorp zelf!!

Succes
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Januari 09, 2012, 19:29:45
edit2Rapporteer  
Ik ga altijd naar Bonaire. Hier trip van afgelopen jaar met zwangere vrouw en zoon van 1,5 jaar.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=39669.0

CabriPro

Berichten: 328
Antwoord #3 Januari 09, 2012, 21:11:09
edit2Rapporteer  
Ik ga altijd naar Bonaire. Hier trip van afgelopen jaar met zwangere vrouw en zoon van 1,5 jaar.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=39669.0


super, dat is een bericht waar ik op zat te wachten.

Heb je nog tips qua verblijf, autohuur, kitespot, enz.

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 Januari 10, 2012, 12:46:34
edit2Rapporteer  
Ik ga altijd naar Bonaire. Hier trip van afgelopen jaar met zwangere vrouw en zoon van 1,5 jaar.

https://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=39669.0


super, dat is een bericht waar ik op zat te wachten.

Heb je nog tips qua verblijf, autohuur, kitespot, enz.




Hier nog een verslag waar ik nog iets meer info op had gezet:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=31081.0

Bonaire:


Ondertussen zijn er twee kitescholen op de spot aanwezig.
De spot ligt aantal kilometer rijden vanuit het centrum.
Hoe dan ook....de auto is op de Antillen altijd een must.

Heeft helaas geen onderkomen direct aan het kitestrand.
Zelf vinden wij het altijd lekker om in een huisje of appartement te zitten.
Dan heb je namelijk wat meer bewegingsvrijheid voor jezelf/kids.
Via bijvoorbeeld bonaireexcusief kun je een huisje huren.
Dit zijn huisjes die aan een plein zitten en hebben een gemeenschappelijk (klein) zwembad.
http://www.bonaireexclusief.nl/algemeen/algemeen.html

Als je liever apparement wil hebben dan zou ik voor Roomers gaan.
Zij zitten precies tussen Kralendijk (centrum) en kitestrand in.
Is een super relaxt locatie met leuke mensen.
Je kan er ook heerlijk eten en een duik in het zwembad nemen.
http://www.roomerbonaire.com/hotel.html

Er is dus maar een kite spot maar je zou zeker ook naar Klein Bonaire kunnen gaan.
Is een kleine overtocht en kosten zijn maar paar stuivers
De kapitein kite zelf ook dus die kan je zeker helpen en doet waarschijnlijk ook lekker mee.
Op klein Bonaire heb je mooi wit zandstrand en schuinaanlandige wind.

Bij verdere vragen hoor ik het wel.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #5 Januari 10, 2012, 13:56:53
edit2Rapporteer  
Roomers en Bonaire op advies van onze HJ ook geweest met onze kleine muppet en is een dikke aanrader!

Maar niet als je een hotel/app aan de spot zoekt!

Ik zal nog een fotootje van Aqualina DR Cabarete zoeken voor je beeldvorming..
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #6 Januari 10, 2012, 14:31:27
edit2Rapporteer  
Dat ziet er ook super uit!! 
Maar waarschijnlijk lange vlucht + nog lang trip met auto naar locatie?
Is zoiets te doen met kids?
feddomw
Gast
Antwoord #7 Januari 10, 2012, 14:37:20
edit2Rapporteer  
Dat ziet er ook super uit!! 
Maar waarschijnlijk lange vlucht + nog lang trip met auto naar locatie?
Is zoiets te doen met kids?

Zelfde vraag hier. Maar hangt af van de leeftijd van de kids natuurlijk.... Het grote voordeel van Egypte blijft kortere vlucht en geen tijdsverschil.
CabriPro

Berichten: 328
Antwoord #8 Januari 10, 2012, 15:17:22
edit2Rapporteer  
kan iemand aangeven waar de kitespot op Bonaire ergens zit:

hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #9 Januari 10, 2012, 16:14:05
edit2Rapporteer  
Dat ziet er ook super uit!! 
Maar waarschijnlijk lange vlucht + nog lang trip met auto naar locatie?
Is zoiets te doen met kids?
Vlucht is een uurtje of 10 dus dat scheelt ook niet de wereld met de ABC hoek en van Puerto Plato is het een half uurtje met de taxi. Destijds heb ik dat via Aqualina geregeld en dan weet je zeker dat je gearbox niet mee hoeft achterop een brommer.....

Heerlijk rustig hoekje en over het strand kun je naar het dorpje toe wandelen. Met kids over die weg zou ik niet helemaal gelukkig van worden.

Destijds 2 wkn een scooter gehad en lekker in de buurt aan het touren geweest en lokaal bij de markt en in Sosua de boodschappen gedaan.....

@ Cabri
Atlantis beach moet je zoeken.

Die van ons is nu 17 maanden en gaat gewoon overal [Bonaire, Curacao, Fuerte]  mee naar toe daar moet hij  maar aan wennen met die surftripjes.
Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #10 Januari 10, 2012, 16:28:13
edit2Rapporteer  


Vorig jaar naar fuerte geweest in februari, hotel Melia Gorriones te Sotavento.

Super hotel, 4 van de 8 dagen goed kunnen kiten.

Een aanrader!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #11 Januari 10, 2012, 17:35:23
edit2Rapporteer  
CabriPro.  Bonaire is klein eiland en is alles dus makkelijk binnen reis afstand. Hier toch ff een map. Vanuit Kralendijk rij je de kustlijn naar beneden, langs vliegveld, de zoutpannen en de slavenhuisjes. Voorbij de slavenhuisjes zul je de kites al in de lucht zien hangen. Vanuit centrum is ongeveer 7km. Op deze kaart is thv 56 (zie afbeelding van kitesurfer). 

http://www.skyviews.com/skyviews/maps/bonaire/

Hijo..thx voor de info.
Welke trip vond je leuker om te doen?
De oudste van ons is nu twee en heeft zijn paspoort al bijna vol met stempels  Wink
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #12 Januari 10, 2012, 20:49:58
edit2Rapporteer  
Ik moet zeggen dat is een lastige maar in de combi kite/kids..........

Bonaire lekker dorps ons kent ons na een paar dgn zeker in Roomer......tja en de spot met aflandige wind is even wennen maar als de wind dan lekker gaat blazen is dat wel de bom. Ik heb alleen met de 12 gevaren en ik heb het liever allemaal wat steviger qua wind en knal liever met mijn 9 in de rondte.

Maar als je in dat prachtige water mag kiten met dolfijntjes, schildpadjes etc dan heeft dat wel iets onvergetelijks.

Maar mijn vriendin kon er niet erg gelukkig van worden met die kleine erbij want je hebt er op de spot helemaal 3x niks verder. Een barretje, parasolletje en strandstoeltje oid zou dat al een stuk aangenamer maken.

Qua accomadatie was Aqualina helemaal top, ik heb nog nooit in zo'n mooie en nette kamer gezeten. personeel is op en top vriendelijk en behulpzaam. Klein zwembad en leuke buitenbar die over het water uitkijkt en ligbedjes etc dus met vrouw en kids helemaal ideaal natuurlijk, Met de wind een beetje pech gehad toen ik er 17 dgn zat maar dat je daar top kan kiten is zeker waar. Je hebt meerdere mooie spots maar met de kids op sleeptouw gaat hem bij mij niet worden want dan scoor ik vrij snel een zuur appeltjes gezicht ;-)

Dorp is gezellie met een echte surfdudesfeer maar wel een beetje aan het veramerikanen maar zeker gezellig.

Samengevat,  beide even leuk maar naar Cabarete wil ik nog wel een keer terug want daar is de wind net ff meer aan en kan ik mijn vriendin makkelijker tevreden houden.

@HJ
Waar gaat jou tripje heen??

Zit er allemaal prachtig uit natuurlijk

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 Januari 10, 2012, 22:16:10
edit2Rapporteer  
Ik zou 3 weken naar Bonaire gaan ware het niet dat een 6 weekse opleiding roet in het eten gooit.

Wij zijn gewoon opzoek naar iets dat dicht aan het strand ligt zodat de kids zich ff kunnen terug trekken. Daarnaast willen wij graag de sfeer van een plaats opsnuiven zonder al te veel te moeten inleveren voor wat betreft de luxe.

Ik heb veel dingen op mijn agenda staan maar je loopt gewoon een risico met kids.
Je bent nu eenmaal minder flexibel en zonder mijn gezin op vakantie gaan is voor mij geen optie.

Voor mij heb ik Zuid Afrika, Vietnam, Brazilië , DR maar ook Fuerteventura op de lijst staan.
In het najaar doen we weer lekker Texel ;-)

Waar heb je die trip naar Cabarete geboekt?
Heeft die tent ook een eigen site?


Ps Je hebt gelijk voor wat betreft Bonaire. Is idd weinig schaduw op de spot en met kleine niet echt ideaal. Ik deed hem in grote cementemmer zodat hij kon spelen in het water. Mijn vrouw zat er dan lekker naast en las een boek of schoot wat foto's.
Normaal gesproken moet je veel met de 12m2 varen maar afgelopen voorjaar heb ik bijna drie weken met mijn 9m2 lopen knallen. Stond bijna elke dag 20-26 knp. Ongekend. Beste is om in de ochtend en tegen de avond te gaan. Voordeel is dat je dan in de middag andere dingen kan doen met gezin.

CabriPro

Berichten: 328
Antwoord #14 Januari 10, 2012, 22:21:51
edit2Rapporteer  

Waar heb je die trip naar Cabarete geboekt?
Heeft die tent ook een eigen site?



http://www.agualina.com/
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #15 Januari 11, 2012, 00:24:54
edit2Rapporteer  

Waar heb je die trip naar Cabarete geboekt?
Heeft die tent ook een eigen site?



http://www.agualina.com/

Gewoon via Aqualina zelf geboekt is allemaal prima gegaan via de mail in goed Engels.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #16 Januari 11, 2012, 13:33:44
edit2Rapporteer  

Waar heb je die trip naar Cabarete geboekt?
Heeft die tent ook een eigen site?



http://www.agualina.com/

Gewoon via Aqualina zelf geboekt is allemaal prima gegaan via de mail in goed Engels.


Dus de vlucht en vervoer los geboekt?
Had je toen al kids?
All inclusief geboekt zo niet kun je daar beetje goed/goedkoop eten?

hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #17 Januari 11, 2012, 13:50:42
edit2Rapporteer  
HJ

Vervoer gelijk met Aqualina geregeld en dat gaat keurig netjes en vlucht los geboekt en toen nog geen kids.

In het hotel nooit gegeten 's avonds, ik weet ook niet of ze dat aanbieden eigenlijk, maar in het dorp prima eten en niet al te duur.

Wij haalde regelmatig zelf wat bij de kraampjes aan de overkant van de weg of de markt en draaide zelf wat in elkaar. Om dat vervolgens lekker op het balkon/terras met zeezicht of op het strand met een biertje/wijntje op te knabbelen. Er zit een prima keukentje in maar je moet daar natuurlijk wel zin in hebben!

CabriPro

Berichten: 328
Antwoord #18 Januari 12, 2012, 13:07:16
edit2Rapporteer  
Heb contact met de eigenaar van deze Beach appartementen op Aruba, voor appartement Prive strand en mag er gekite worden, iemand eerder geweest. Is vlak naast Fishermens Hut.



(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #19 Januari 12, 2012, 14:56:42
edit2Rapporteer  
Als ik mij niet vergis dat wordt dat gerund door Nederlands. Strand is het zelfde strand als waar Fishermans Huts zitten. Direct voor appartementen heb je een weg die je moet oversteken en dan klein stukje richting de Huts lopen. Persoonlijk vind ik deze spot niet echt ideaal omdat het aflandig en vlagerig is. Ook is het kite daar gebonden aan bepaalde tijden ivm de recreatie activiteiten op het water. Natuurlijk blijft het heerlijk en mooi blauw water en is het lekker warm. Persoonlijk zou ik er altijd voor kiezen om richting Boca te rijden. Lekker daar paar uurtjes knallen en dan terug naar de Huts om lekker te zwemmen en van de Amerikaanse toeristen te genieten ;-) Dus zou gewoon die appartementen boeken en er een auto bij huren. Auto is een must en zo zie je lekker veel van eiland. Wil je snorkelen en dan ga je lekker naar Palm Island. Dat is erg lux en all inclusief snorkelen op een apart eiland met een mooie koraal rif. Ook kun je mooie paard trip maken naar Natural pool. Is ook super om te doen. Verder kun je dus de auto gebruiken voor je boodschapjes en als je gaat lunchen in het centrum. Dus Aruba is super maar die spot is niet echt ideaal. Have fun
S3

Berichten: 57
Logs: 0 | 618 uur
Antwoord #20 Januari 12, 2012, 17:18:35
edit2Rapporteer  
Ben afgelopen jaar april in Aruba geweest, maar vond het maar zozo. We gingen eigenlijk voor Fishermen's hut, maar is idd niet echt een topspot, rete vlagerig vanwege de gebouwen. En de scholen die daar zitten zien je liever gaan dan komen (tenzij je les neemt, want dan zijn het ineens je beste vrienden). Vond er maar een onaangenaam sfeertje hangen. Ik heb er ook heel wat richting de horizon zien verdwijnen, voordat de safetyboot een keertje ging kijken.

Ben voornamelijk bij Boca Grandi geweest (bij de gevangenis), maar verwacht daar niet de stranden van de foto's. Aan die kant van het eiland spoelt alle troep aan, dus het strand daar ligt bezaaid met plastic, scherpe zooi, boomstronken enz. Voor de rest is er helemaal niets, dus eten en drinken moet je zelf meenemen.
Verder heb je aardig wat wind nodig om de stroming goed te maken, het water stroomt namelijk als een malle die baai in.

Mijn tip: Ik zou nog even verder kijken als ik jou was. Ik ben er nooit geweest, maar volgens mij heeft St Maarten veel mooiere spots (bv Orient bay).
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #21 Januari 12, 2012, 18:12:46
edit2Rapporteer  
S3.  Je slaat de spijker op zijn kop.
Ik heb op ABC eilanden overal vrienden en of familie zitten dus probeer onpartijdig te zijn maar mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar Bonaire.
Ik blijf het een heerlijk en relaxt eiland vinden.
Beste periode is het Nederlandse voorjaar/lente.
Maar nadeel is wel dat kitestrand weinig, zeg maar geen, schaduw heeft.
Dus voor de niet-kiters is het soms beetje afzien.
Daarom deed ik nooit sessies die langer duurde dan twee uur en gingen we daarna even met de auto ergens anders relaxen.

St Maarten is minder wind en is, door het Franse gedeelte, duurder dan de overige eilanden.
Orient bay is in Frans gedeelte en je betaald dan ook gelijk de hoofdprijs.

Maar natuurlijk ook een erg mooi eiland.

stinos

Geen avatar

Berichten: 39
Antwoord #22 Januari 12, 2012, 19:35:28
edit2Rapporteer  
Ik ben een paar keer in caberete geweest. Kun je gewoon kiten vanuit je hotel. Wind ongeveer 60% gehad in het voorjaar. Je kan gewoon met een pakket reis mee daarheen. Vlucht is even lang als curaçao, transfer half uurtje. (zie link onder)
Curacao kun je alleen kiten op st jorisbaai, daar is geen hotel, restaurant, parasol.
Bonaire alleen bij pinkbeach. Daar is ook niks, en veel zon en warm. Wel mooie spot.
Ik ben vorige maand met de kleine naar playa del carmen geweest, ook pakketreis. 50% kunnen kiten, vanuit het hotel.

Succes


http://www.arke.nl/zonvakantie/dominicaanse-republiek/puerto-plata/cabarete/resultaten.aspx

Sebas

Berichten: 65
Antwoord #23 Januari 14, 2012, 13:42:35
edit2Rapporteer  
Voor februari heb je wellicht nog een optie die wel gaaf is, dat is El Coche, een eiland voor Isla Margarita. De wind is dan qua statistieken beter als in Cabarete en volgens mij ook Bonaire. Bovendien heb je daar een paar hotels die ik echt briljant vond, lijkt een beetje op dat plaats van Aqualina als ik dat zo kan zien. Je zit met je hotel aan een mooi strand waar je kan kiten. Wel aflandig, maar er staan locals klaar om je op te halen voor een kleine vergoeding.

Het enige bizarre is dat ik eigenlijk nooit meer van die goedkope deals voorbij zie komen bij sunweb, kras en arke, voor die plekken in Venezuela. Ik ga nu naar bonaire eind januari, maar had als die optie er was geweest toch voor El Coche gekozen.
CabriPro

Berichten: 328
Antwoord #24 Januari 14, 2012, 23:49:27
edit2Rapporteer  
Het wordt zo wie zo Bonaire vertrek eind deze maand de 28e of 31e, voor 15 of 12 dgn.

zit nog op MiniMe zijn tip http://www.bonaireexclusief.nl te wachten en heb optie http://www.lagoenhill.com.

nog tips voor autohuur, goedkoopste, enz!!

als ik mijn 9 en 12 Vegas meeneem voldoende of ook nog 16 meter?

nog effe snel lycra scoren www.????.nl

heb er zin in!!!!!!

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.