Met 2de hands spullen is het sowieso wat een gek ervoor geeft Voor 700,- euro weet ik heel wat leuker wave kites te vinden op dit moment, kijk naar Switch.
Of je houdt de kite gewoon of je gooit de prijs omlaag!
verkapt te koop topic.. maargoed, laagseizoen+crisis+hype is er van af. itt tot wat je denkt gaan de nieuwprijzen nu omhoog de komende jaren, straks dezelfde prijzen als Windsurfmeuk
Het probleem wat je hebt is dat je een 10m verkoopt, dat is de maat die iedereen al heeft. Als het nou een 7/8 of 12/13/14m was dan had je nog de doelgroep die op zoek is naar uitbreiding van hun huidige set.
Jouw doelgroep is denk ik voornamelijk beginners, maar die zijn op zoek naar een hele set. Ik vraag me ook af of jij er 1400 euro voor hebt neergelegd? Voor 1400 heb je in de winkel een complete set nieuw incl board, wetsuit en harnas. Exclusief wetsuit en harnas zijn er al setjes voor rond de 1000/1100 euro. Als je daar vanuit redeneert is 700 euro voor een 2e hands kite+bar erg prijzig.
Dus regel er een board bij en verkoop 't voor 700/750 oid. Of verlaag je prijs naar rond de 500 zou ik zeggen.
€700 is gewoon niet een reële of marktconforme prijs. Ik bedoel het niet lullig, maar ik zie gewoon zeer regelmatig prijzen voorbij komen voor boards en kites die nergens op slaan. Je ziet dat trouwens meer op MP dan hier...
Natuurlijk zijn er altijd mensen die hun huiswerk niet goed doen en kopen voor een te dure prijs als je geduld hebt. Je hebt nu de tijd van het jaar ook niet mee.
Je kan je prijs omlaag gooien, of wachten tot de zomer. In juni is de vraag weer enorm gestegen maar het aanbod niet en zal je snel iemand vinden voor een 2011 voor die prijs. Nu echter niet.
Daarom test ik alles uitgebreid en als er niets voorbij komt waar ik beter mee uit de voeten kan vaar ik het helemaal op. Dan heb ik weer meer dan genoeg geld bij elkaar voor nieuwe.
Los van de prijs en de maanden waarin je je kite wilt verkopen, kan een koper zich afvragen waarom jij je kite wilt verkopen. Geef aan wat de reden is van voorgenomen verkoop, dat schept duidelijkheid bij de verkoper.... als het tenminste valide redenen zijn.
Niet het seizoen, in de zomer verkoop je je spul zo maar in de herfst, winter en voorjaar kiten enkel de diehards. Ik heb ook nog een 8m liggen, die zet ik te koop in het voorjaar aangezien het nu geen nut heeft.