alleen kite oplaten

NIELZZZZ

Augustus 18, 2004, 17:37:37
edit2Rapporteer  
stel als je nou helemaal alleen ben hoe kan je dan je kite oplaten en belangrijk ook weer landen??????
ik weet je mag nooi alleen kiten eigelijk maar was gewoon vraagie...
Smeagol

Antwoord #1 Augustus 18, 2004, 17:50:25
edit2Rapporteer  
Niet...!!!! Er zijn wel mogelijkheden voor selflaunching maar......plz go for safety...!!!!!
Alex.....
Gast
Antwoord #2 Augustus 18, 2004, 18:18:34
edit2Rapporteer  
idd, Safety First!!!

neem je toch gewoon de buurvrouw mee om de kite op en neer te laten  Grin Wink
NIELZZZZ

Antwoord #3 Augustus 18, 2004, 18:41:54
edit2Rapporteer  
ik zag het wel keer iemand doen op katwijk die vouwde een stukkie dubbel en deed er zand er de rest van de kite stong omhoog hij liep naar ze bar en trok eraan en ging de lucht in ja de kite he
Steph

Antwoord #4 Augustus 18, 2004, 18:43:26
edit2Rapporteer  
Maar aangezien het een hypothetische vraag is, heb ik ook een hypothetisch antwoord.
Launch:
1. Kite met LE richting de wind, langs halve wind neerleggen.
2. Dichtsbijzijnde kleine strut zo'n halve meter omvouwen en flink wat zand op het omgevouwen deel. (genoeg om de kite te laten liggen)
3. Loop naar de bar en trek mbv de bar het zand er langzaam af, totdat de kite los komt.
4. Beetje pielen en hoppa!

Landen:
1. Doe net alsof je 'm door iemand laat opvangen maar laat 'm gewoon op het strand kwakken. Met wat oefening valt 'ie goed neer. Hobbel daarna wel naar je kite om 'm te zekeren.

Maarre.. zou ik niet oefenen met een grote kite en/of meer als 4bft. Oh ja.. en niet doen als ik in de buurt ben

Happy trails!
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 18, 2004, 20:03:45
edit2Rapporteer  
Voor wat betreft het oplaten is duffeaap's manier de perfecte manier. Je moet alleen wel de afweging maken tussen hooked in of hooked uit maken. In het kader van safety first zou ik de kite volledig depoweren en niet inhaken... en dan met stap 1 beginnen.

Voor het landen zou ik volgende methode gebruiken:
http://www.ikiteboarding.com/uploads/selflandkite.avi

Succes!
Sake
Gast
Antwoord #6 Augustus 18, 2004, 21:56:30
edit2Rapporteer  
North 5th Element/ Wipika CLS
Moza

Antwoord #7 Augustus 18, 2004, 22:55:35
edit2Rapporteer  
Maar aangezien het een hypothetische vraag is, heb ik ook een hypothetisch antwoord.

Maar stel nou eens dat die vraag niet hypothetisch was!! ...... ;D (HT)
-_Wouter87_-

Antwoord #8 Augustus 19, 2004, 00:02:56
edit2Rapporteer  
ik zag laast bij autostrand een gast heel professioneel ze kite oplaten alleen... op de manier die duffeaap (leuke naam trouwens) zei... alleen landen hij hem anders. hij deed de kite op 10 uur, stuurde de kite and als een debiel naar benden en rende toen naar ze kite toe... de kite klapte superhard op het zand 2 meter voor me auto  >Sad wat een sukkel zeg... kben daarna maar ff naar hem toegelopen om te zeggen dat hij beter ff kan vragen ofdat iemand hem helpt met het oplaten of landen.. mensen zat (teveel soms:P) bij autostrand
berend
Gast
Antwoord #9 Augustus 19, 2004, 10:22:24
edit2Rapporteer  
of gewoon een flysurfer kopen heb je geen hulp nodig Wink
kentyman

Antwoord #10 Augustus 19, 2004, 10:29:50
edit2Rapporteer  
gewoon altijd hulp vragen voor 't oplaten & landen, die self-launch & land methodes zijn lastig en gevaarlijk en je hebt er veel ruimte voor nodig enzo.

en als je jezelf nou echt niet kunt beheersen, oefen 't dan met een kleine kite bij weinig wind op een groot stuk leeg strand Smiley
Moza

Antwoord #11 Augustus 19, 2004, 10:31:28
edit2Rapporteer  
of gewoon een flysurfer kopen heb je geen hulp nodig Wink

ik moet de eerste nog zien ...die een flysurfer of guerilla normaal land
slufterhufters.com

Antwoord #12 Augustus 19, 2004, 10:32:59
edit2Rapporteer  
tis simpel, niet alleen kiten.

het oplaten kan je wel alleen doen, maar dan wel als er nog andere kiters aanwezig zijn.

het landen alleen...., zeker als er andere in de buurt zijn, want alleen kiten doe je niet, ben je echt dom bezig, zeker boven de 4 bf!!
KiteBoedha

Antwoord #13 Augustus 19, 2004, 11:12:34
edit2Rapporteer  
Alleen kiten onder de 4bft is ook niet verstandig.....en ook helemaal niet zo leuk...
Remko

Antwoord #14 Augustus 19, 2004, 11:56:32
edit2Rapporteer  
Natuurlijk kan je je kite alleen oplaten. De methode van Duffe aap werkt uitstekend. Helemaal als je zorgt dat je lijnen aan de kant van de kite waar je zand op legt mooi vrij liggen. dus
- Kite neerleggen
- Tip omvouwen en borgen met veel zand
- Lijnen vrijleggen en borgen met wat zand
- unhooked oplaten
Klaar

ideaal als je weer eens de laatste bent en iedereen al op het water is
Kakiay
Gast
Antwoord #15 Augustus 19, 2004, 12:01:15
edit2Rapporteer  
Met het 5 th element kan je toch gewoon je safety los trekken zonder al je lijnen in de knoop te krijgen.
Echter ben ik het met jullie eens dat alleen het water opgaan af te raden is.
Maar ja soms ga je met z,n 3 of 4 tjes (alleen)  het water op en gaat er 1 man alleen naar de kant, ja als de rest dan door blijft knallen zal je toch ja  kite alleen moeten landen. Dit is dan op een spot waar verder niemand is.
Antwoord #16 Augustus 19, 2004, 19:08:01
edit2Rapporteer  
Ik laat mijn kite zo vaak alleen op, maar met weinig wind is het ook niet echt makkelijk.
Landen is een ander verhaal, lijnen in de war en het kan nooit goed zijn voor de levensduur van je kite.
slufterhufters.com

Antwoord #17 Augustus 19, 2004, 20:17:51
edit2Rapporteer  
als de levensduur het enigste wat erg is bij het alleen laten landen, dan is het totaal niet erg.

maar het gevaar dat erbij kan komen kijken is erg groot voor jezelf.
kite kan ineens weer opstijgen, en dat wil je niet meemaken.
Yannick

Antwoord #18 Augustus 19, 2004, 22:51:20
edit2Rapporteer  
conclusie: alleen oplaten kan, landen liever niet
TIP(!): nooit alleen kiten.

moesten daar nu eerst 17 post voor worden gepost?  Wink
Smeagol

Antwoord #19 Augustus 20, 2004, 01:16:43
edit2Rapporteer  

Hmmm....tja....niet iedereen heeft gelijk het licht gezien natuurlijk... Wink Wink
pacific
Gast
Antwoord #20 Augustus 20, 2004, 09:18:04
edit2Rapporteer  
Leg mij maar eens uit dan hoe het gaat als je met z'n allen op t water bent. Hoe laat de eerste zijn kite neer? Toch omstanders nodig?

Hmmm....tja....niet iedereen heeft gelijk het licht gezien natuurlijk... Wink Wink
Steph

Antwoord #21 Augustus 20, 2004, 09:55:54
edit2Rapporteer  
Met een beetje normale wind kan ik prima de kite van iemand anders aanpakken/oppakken terwijl ik zelf m'n kite in de lucht heb staan.
Kakiay
Gast
Antwoord #22 Augustus 20, 2004, 10:12:47
edit2Rapporteer  
Maar als de rest nog aant knallen is en je alleen a/d kant staat wat dan ???
Yannick

Antwoord #23 Augustus 20, 2004, 10:21:07
edit2Rapporteer  
dat geeft dan ook weer aan dat je nog niet van het water af moet gaan. iedereen is aan het knallen behalve jij? klopt toch niet  Wink
Kakiay
Gast
Antwoord #24 Augustus 20, 2004, 10:36:39
edit2Rapporteer  
haha, daar zit wat in..
Volgende keer 2 Red bulletjes vooraf !!!!!!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.