Een tijdje geleden heb ik hier op deze site advies gevraagd over hoe groot mijn tweede kite zou zijn. Ik heb nu een North Rebel 2007 9 meter en ik weeg 67 kilo en ik ben ook nog een beginner. De meeste kiters raadde mij een 7 meter kite aan en dan liefst een kite van hetzelfde type / merk als wat ik nu heb. Helaas voor mij is een Rebel te duur.
Nu ben ik een lange tijd opzoek geweest naar een 7 meter kite en heb ik een paar kites op het oog. Tweedehands heb ik me suf gezocht en ben in totaal 3 keer voor niets naar tweedehandskites gereden. De particulier(en) die een kite verkochte vertelde mij dat de kite er goed uitzag, helemaal top, van een oud vrouwtje geweest
, enzovoorts. Eenmaal aangekomen waren ze op hun eind. Voor mij dus geen tweedehands gezoek meer. Tenzij de buurman het op de hoek verkoopt
want lang reizen doe ik niet meer.
Toen ik een 9 meter kite nodig had ben ik hier goed geholpen en daarom val ik jullie hier weer lastig met welke kite ik nu het beste, naast mijn Rebel 9 meter '07, kan kopen.
De kites waar ik uit kan kiezen zijn ( op prijs gesorteerd ) :
1. Een vriend verkoopt een in zeer goede staat verkerende Fone Bandit 7 meter wel
één van de oudste serie maar voor ± €400,- is die het goedkoopst. Hij komt pas over twee maanden uit Amerika dus mocht dit de beste keus zijn dan moet ik eventjes wachten.
2. Liquid Force Hifi Comp 2011 7 meter. €598
3. Airush DNA 2011 alleen heeft de winkel
geen 7 meter meer maar wel een
6. €700
4. Liquid Force Envy 2011 7 meter. €749
De enige eisen die ik heb zijn:
1. Goede bouwkwaliteit maar dat moet wel goed zitten bij zulke nieuwe kites.
2. De veiligheid, dat is voor mij het belangrijkst.
3. Een zo goed mogelijke aansluiting op mijn huidige kite zodat ik een goede low-end en high-end krijg.
Hopelijk krijg ik een reactie. Ik snap dat de beste optie testen is maar die mogelijkheid is er niet want dan moet ik weer stad en land afreizen: kite ophalen, terugbrengen enzovoorts. En ik voel geen grote verschillen omdat ik nog maar een beginner ben.
Ik ben benieuwd!