Kitehigh "Big-Air": Results 15 apr 2012

Snackyman

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #25 April 29, 2012, 10:27:32
edit2Rapporteer  
Hey Evan is dit nog wat om erbij te gebruiken?

http://ardrone2.parrot.com/videos/
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #26 April 29, 2012, 10:31:17
edit2Rapporteer  
@Evan: heb je nog nagedacht over de bevestiging van de camera's? Je kunt sowieso volgende keer mijn gopro2 lenen. Alternatief is dat ik een mount bestel voor bevestiging op de buis.

Heb ik er wel 2 van nodig, anders vallen de beelden niet te vergelijken.

Hey Evan is dit nog wat om erbij te gebruiken?

http://ardrone2.parrot.com/videos/

Als je tot op de mm de positie van die drones kunt bepalen met 7bft wel, ander is het alleen leuk voor de beelden.
geloof68

Antwoord #27 April 29, 2012, 10:42:26
edit2Rapporteer  
@Evan: Mark_87 heeft zijn gopro2 toch ook aangeboden?
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #28 April 29, 2012, 17:25:20
edit2Rapporteer  
Erg leuk Evan, knap hoor.

Ik heb alvast een volgend project voor je in gedachten:

kijken welke kite de hoogste draaisnelheid heeft tijdens een kiteloop. Grin

moet te doen zijn toch?
Karel79

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29 Mei 04, 2012, 13:26:53
edit2Rapporteer  
Ik zoek dus nog iemand de software kan schrijven (of heeft) die de springende rider herkent en ook nog eens het hoogste punt van de sprong weet te bepalen zonder al teveel fouten te maken.

Ik had het hier net over met wat collega's tijdens de lunch en kreeg de tip om eens naar open CV te kijken, hier een voorbeeld van het herkennen van een gezicht met ogen uit een video: http://opencv.itseez.com/doc/tutorials/objdetect/cascade_classifier/cascade_classifier.html#cascade-classifier.
Wil het wel eens proberen voor je, lijkt me wel een interessant projectje.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #30 Mei 04, 2012, 14:16:38
edit2Rapporteer  
Ik heb alvast een volgend project voor je in gedachten:

kijken welke kite de hoogste draaisnelheid heeft tijdens een kiteloop. Grin

moet te doen zijn toch?

En wat is daar het nut van? Een megaloop gaat toch om de power die je krijgt door de loop, niet hoe snel je kite een rondje gedraaid heeft?

Ik had het hier net over met wat collega's tijdens de lunch en kreeg de tip om eens naar open CV te kijken, hier een voorbeeld van het herkennen van een gezicht met ogen uit een video: http://opencv.itseez.com/doc/tutorials/objdetect/cascade_classifier/cascade_classifier.html#cascade-classifier.
Wil het wel eens proberen voor je, lijkt me wel een interessant projectje.

Als je wat bronmateriaal nodig hebt om mee te stoeien hoor ik het wel, want dit gaat mij nog even te ver.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #31 Mei 05, 2012, 07:21:40
edit2Rapporteer  
Gezicht herkenning met de beperkte resolutie van de camera's, en de relatief grote afstand tot het object maken dat onmogelijk.
Denk eerder aan silhouet herkenning. Het contrast met de achtergrond (lucht) helpt hier bij.
Sorteermachines in o.a. de tuinbouw werken al jaren op deze manier. Maarja, of die software voor handen is?
Snackyman

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #32 Mei 05, 2012, 08:34:59
edit2Rapporteer  
Gezicht herkenning met de beperkte resolutie van de camera's, en de relatief grote afstand tot het object maken dat onmogelijk.
Denk eerder aan silhouet herkenning. Het contrast met de achtergrond (lucht) helpt hier bij.
Sorteermachines in o.a. de tuinbouw werken al jaren op deze manier. Maarja, of die software voor handen is?

Beetje hacken hier beetje hacken daar. Misschien op spotnet Lips Sealed
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.