NKV Veiligheidsclinics 2012

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Mei 04, 2012, 18:36:19
edit2Rapporteer  
Wegens het grote succes van vorig jaar worden er weer 3 veiligheidsclinics door de NKV georganiseerd.

De clinics worden gegeven door Maarten Huisman.

Maarten is expert op veiligheidsgebied voor kitesurfen. In het verleden heeft hij gewerkt als kitesurfinstructeur, kiteschooleigenaar en IKO examinator. Daarnaast heeft Maarten jaren ervaring in het geven van snow safety cursussen in de Alpen. Zijn ervaringen zal hij tijdens de 3uur durende clinic met ons delen.

Speerpunten:
* Hoe check je je materiaal en stel je het goed af?
* Wat zijn veel gemaakte fouten bij het starten en landen?
* Wat voor effect hebben obstakels op de wind?
* Hoe doe je een self rescue en word je gered door anderen?
* Wanneer kun je veilig het water op? Leer een praktisch beslismodel toepassen

De clinics zijn niet alleen bedoeld voor startende kitesurfers, maar vorig jaar kregen ook vergevorderden een aantal eye-openers. Tijdens de clinic is er meer dan genoeg ruimte voor vragen. Heb je een specifieke vraag over je eigen materiaal. Bijvoorbeeld het safety systeem van je bar neem dan je bar even mee.

Toegang is gratis voor leden en niet-leden!


Wijk aan Zee
Datum: 5 juni
Tijd: 19.30 - 22.00
Locatie: Strandpaviljoen Aloha

Scheveningen
Datum: 7 juni
Tijd: 19.30 - 22.00
Locatie: Jumpteam Scheveningen

Strand Horst
Datum: 14 juni
Tijd: 19.30 – 22.00
Locatie: Telstar surfshop


Voor eventuele vragen kun je contact opnemen via veiligheid@kitesurfvereniging.nl.

Foto: Stefan van der Kamp
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #1 Mei 04, 2012, 19:10:48
edit2Rapporteer  
Top dat het weer georganiseerd wordt. Denk dat ik er 5 juni bij ben in Aloha. Gezellig en leerzaam. ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Audrey

Berichten: 67
Antwoord #2 Mei 04, 2012, 21:13:44
edit2Rapporteer  
Leuk! Ik zat er al op te wachten. Nu nog kijken of ik kan.
Vorig jaar geweest, toen was het ook erg leuk!!
feddomw
Gast
Antwoord #3 Mei 04, 2012, 22:16:53
edit2Rapporteer  
Moeten we ons inschrijven of kunnen we gewoon gaan?
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #4 Mei 04, 2012, 22:18:51
edit2Rapporteer  
Ik heb dan vakantie, dus ga ik ook ff. Is er ook een bbq met borrel bij Grin Grin
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #5 Mei 04, 2012, 22:19:23
edit2Rapporteer  
Als ik ga, kom ik je wel halen Herman. Kan jij nog wat drinken ook. ThumpsUp
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Mei 04, 2012, 22:56:28
edit2Rapporteer  
Een van deze evenementen gaat ik dit jaar bij zijn. Kan nooit verkeerd zijn.
stefan@

Berichten: 618
Logs: 0 | 464 uur
Antwoord #7 Mei 04, 2012, 23:18:02
edit2Rapporteer  
ik ben er 5 juni ook bij Smiley
jorandb

Berichten: 56
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #8 Mei 04, 2012, 23:41:54
edit2Rapporteer  
ik ga denk 7 Juni naar scheveningen, is altijd nuttig:)
S@nd3r

Berichten: 92
Antwoord #9 Mei 05, 2012, 00:20:24
edit2Rapporteer  
5 juni ben ik er ook zeker bij.
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #10 Mei 05, 2012, 08:40:30
edit2Rapporteer  
Elk jaar een must!

Jammer dat dit jaar de brouwersdam er niet bij zit.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #11 Mei 05, 2012, 09:27:03
edit2Rapporteer  
Elk jaar een must!

Jammer dat dit jaar de brouwersdam er niet bij zit.

zowiezo wat meer activiteiten naar het zuid westen van nederland. voor de ooster- en zuiderburen is het ook allemaal nuttige info.  Lijkt wel of Scheveningen altijd de grens van surfend nederland is.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #12 Mei 05, 2012, 09:28:17
edit2Rapporteer  
Evan:
Veiligheid... Gaat het hier alleen om materiaal? Zouden hier niet ook de voorrangsregels in het lijstje moeten?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #13 Mei 05, 2012, 09:31:57
edit2Rapporteer  
Evan:
Veiligheid... Gaat het hier alleen om materiaal? Zouden hier niet ook de voorrangsregels in het lijstje moeten?

Mail die vraag eens naar veiligheid@kitesurfvereniging.nl, ik heb het bericht alleen maar online gezet.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #14 Mei 05, 2012, 10:24:03
edit2Rapporteer  
Evan:
Veiligheid... Gaat het hier alleen om materiaal? Zouden hier niet ook de voorrangsregels in het lijstje moeten?

Mail die vraag eens naar veiligheid@kitesurfvereniging.nl, ik heb het bericht alleen maar online gezet.

@Evan, heb ik gedaan, maar om het breed onder ogen te krijgen ook ff hier:

... wat mij opvalt is dat hier vnl geschreven wordt over materiaal en hoe hier mee om te gaan... Maar veiligheid is meer dan materiaal!

Zou het niet raadzaam zijn onder het kopje veiligheidsclinics iig een topic ook te wijden aan voorrangregels? (Zie bv het artikel in de Access nr 4 van 2011)
Tenslotte is het een sport met meerdere deelnemers en andere zeilers, windsurfers etc, waar ook al deze voorrangsregels voor zijn geschreven, MAAR in de praktijk niet worden verwerkt (onwetendheid, desinteresse) Des te meer een reden om de wederzijdse veiligheid op het water niet in het gedrang te brengen met onnodig letsel en kosten...

Bovendien is naar mijn mening hier in Nederland dit speerpunt sowieso in de vergetelheid/verdomhoekje geraakt. Zelf heb ik in Duitsland (via de VDWS) heel andere ervaringen opgedaan. Daar krijgt iedere watersporter/benutter een verplichte cursus waar deze veiligheidsregels allemaal in zitten en ook terdege worden geexamineerd voor een vergunning om de sport te beoefenen.

Wij Nederlanders kunnen dit vaak afdoen als overdreven en geldklopperij, maar waarom wel voor verkeersdeelnemers deze regels examineren en niet voor op het water??

Laten we beginnen dit bij een veiligheidsclinic in te voeren en iig mensen er met de feiten op te wijzen. Dan kan de cursist iig er later zelf bewust over nadenken en naar handelen.

Een ander topic zou kunnen zijn de elementaire zaken van EHBO te behandelen om iig in noodsituaties het meest wezenlijke aan hulp te kunnen bieden voordat de ambulance oid is gearriveerd.

Just a hint..
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #15 Mei 05, 2012, 12:14:30
edit2Rapporteer  
Ik ga ook.
Was de laatste keren erg nuttig en leuk.
Er zijn altijd van die " o ja " momentjes tijdens de clinic
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #16 Mei 05, 2012, 14:53:56
edit2Rapporteer  
top, ik zal op een van de drie aanwezig zijn  ThumpsUp
plex

Berichten: 31
Antwoord #17 Juni 03, 2012, 20:40:14
edit2Rapporteer  
Gaat er komende dinsdag ook iemand uit Friesland naar Wijk aan zee? Misschien samen rijden?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #18 Juni 03, 2012, 21:05:49
edit2Rapporteer  
Evan:
Veiligheid... Gaat het hier alleen om materiaal? Zouden hier niet ook de voorrangsregels in het lijstje moeten?
Yup, heb je helemaal gelijk in. Het is alleen de beschikbare tijd die daar een rol in speelt. De NKV safetyclinics worden ( gelukkig)  door steeds meer mensen bezocht. Uiteenlopend tot de meest ultieme beginners tot aan ervaren gasten die toch ook nog wel wat kunnen opsteken. Voorrangsregels op het water is zeker een belangrijk item helaas gaan we dat in de beschikbare tijd niet redden......

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #19 Juni 03, 2012, 21:18:10
edit2Rapporteer  
Ik hoop nog steeds dat ik donderdag 14 juni bij Telstar aanwezig kan zijn.
De rest kan helaas niet door school. Lijkt me toch echt wel leerzaam en interressant.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Juni 03, 2012, 21:27:20
edit2Rapporteer  
Zoals gewoonlijk kan ik op geen van alle avonden... heerlijk die plogendiensten.
Mareh... er kiten ook nog mensen in het zuiden des lands... is een clinic geven op Brouwersdam nog mogelijk? Want vanuit zeeland naar scheef rijden is ook niet echt ideaal... en misschien kan ik dan een keer wel. zou fijn zijn.
Iig wederom een top initiatief van het NKV.  ThumpsUp
bosmeester

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #21 Juni 03, 2012, 22:14:10
edit2Rapporteer  
Leuk en leerzaam
feddomw
Gast
Antwoord #22 Juni 04, 2012, 10:47:52
edit2Rapporteer  
Zoals gewoonlijk kan ik op geen van alle avonden... heerlijk die plogendiensten.
Mareh... er kiten ook nog mensen in het zuiden des lands... is een clinic geven op Brouwersdam nog mogelijk? Want vanuit zeeland naar scheef rijden is ook niet echt ideaal... en misschien kan ik dan een keer wel. zou fijn zijn.
Iig wederom een top initiatief van het NKV.  ThumpsUp

Vorig jaar was het volgens mij op de Dam en niet op Horst. Wijk en Scheveningen zijn natuurlijk redelijke hotspots, en dekt de hele kust van Hoek tot Den Helder bij wijze van spreken.

Ik ga donderdag, ben benieuwd.
wa1ter

Berichten: 40
Antwoord #23 Juni 07, 2012, 07:22:39
edit2Rapporteer  
Evan:
Veiligheid... Gaat het hier alleen om materiaal? Zouden hier niet ook de voorrangsregels in het lijstje moeten?
Op de clinic dinsdag werden ook de voorrangsregels behandeld dus ik neem aan dat die er ook bij zitten op de andere 2 dagen.
feddomw
Gast
Antwoord #24 Juni 07, 2012, 23:29:12
edit2Rapporteer  
Net gehad bij Jumpteam, ik kan het niet hard genoeg aanraden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niets echt nieuws heb geleerd, wel veel "oh ja" momenten had. Maar als ik de vragen van anderen ook af en toe hoorde, steken heel veel mensen er veel van op.

Maarten doet het ook echt goed, genoeg gelachen en er zitten veel klassiekers qua oh-shit filmpjes in zijn presentatie...

Top ook dat NKV dit voor iedereen regelt (gratis!) met drankje (gratis!) achteraf.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.