Evan:
Veiligheid... Gaat het hier alleen om materiaal? Zouden hier niet ook de voorrangsregels in het lijstje moeten?
Mail die vraag eens naar
veiligheid@kitesurfvereniging.nl, ik heb het bericht alleen maar online gezet.
@Evan, heb ik gedaan, maar om het breed onder ogen te krijgen ook ff hier:
... wat mij opvalt is dat hier vnl geschreven wordt over materiaal en hoe hier mee om te gaan... Maar veiligheid is meer dan materiaal!
Zou het niet raadzaam zijn onder het kopje veiligheidsclinics iig een topic ook te wijden aan voorrangregels? (Zie bv het artikel in de Access nr 4 van 2011)
Tenslotte is het een sport met meerdere deelnemers en andere zeilers, windsurfers etc, waar ook al deze voorrangsregels voor zijn geschreven, MAAR in de praktijk niet worden verwerkt (onwetendheid, desinteresse) Des te meer een reden om de wederzijdse veiligheid op het water niet in het gedrang te brengen met onnodig letsel en kosten...
Bovendien is naar mijn mening hier in Nederland dit speerpunt sowieso in de vergetelheid/verdomhoekje geraakt. Zelf heb ik in Duitsland (via de VDWS) heel andere ervaringen opgedaan. Daar krijgt iedere watersporter/benutter een verplichte cursus waar deze veiligheidsregels allemaal in zitten en ook terdege worden geexamineerd voor een vergunning om de sport te beoefenen.
Wij Nederlanders kunnen dit vaak afdoen als overdreven en geldklopperij, maar waarom wel voor verkeersdeelnemers deze regels examineren en niet voor op het water??
Laten we beginnen dit bij een veiligheidsclinic in te voeren en iig mensen er met de feiten op te wijzen. Dan kan de cursist iig er later zelf bewust over nadenken en naar handelen.
Een ander topic zou kunnen zijn de elementaire zaken van EHBO te behandelen om iig in noodsituaties het meest wezenlijke aan hulp te kunnen bieden voordat de ambulance oid is gearriveerd.
Just a hint..