Ik denk niet dat de raven dan al los komt van het strand...hij is vergeleken bij nieuwere kites zwaarder gebouwd ik denk dat ie pas tussen de 12-14 kts loskomt en daadwerkelijk blijft hangen. ik denk namelijk niet dat jij met je 65 kg jezelf daar een plezier mee doet!
Mij X4 16m blijft veel eerder stabiel in de lucht hangen dan mijn 10m torch, wanneer die X4 16m het moeilijk krijgt blijft er echt geen enkele kite meer lekker in de lucht staan. 10kn is dus echt geen probleem, zie niet in waarom dat voor de Raven ineens wel een probleem zou moeten zijn.
Probleem klinkt als een veel te strakke 5fth en mogelijk ook te korte stuurlijnen. Kans is dus dat je 2 voorlijnen veel te lang zijn. Knoop ze eens aan een paal, dan moeten alle lijnen met aangetrokken bar even lang zijn incl 5fth. Daarnaast mag je 5fth liever te lang zijn dan te kort en de beste afstelling is dat hij net op de grens van strak/slaphangen zit en dus strak staat tijdens het depoweren en los gaat hangen als je je bar aantrekt.