Ik zou er zelf één proberen te maken. Ik heb dat ook gedaan op basis van de Nobile skim. Het is niet moeilijk en je heb ook niet veel gereedschap nodig. Op dit forum zijn er ook veel topics over te vinden.
Die Waterbird ziet er in ieder geval heel mooi uit en is al een paar jaar op de markt. Ik heb eens gezocht op filmpjes en reviews en toen werd ik niet veel wijzer. (Ik ga er nog steeds vanuit dat ik wel wijzer kan worden.)
Thanks voor de info! Ik twijfel eigenlijk een beetje tussen de Nobile woodskim of de skim van Newwave. Kwa prijs scheelt het niet veel alleen lijkt een softtop zoals newwave me fijner.
Heb een nobile skim, bij low wind merk je duidelijker dat de flat rocker (dus aanbevolen vaarrichting) betere low wind heeft dan bij achteruit varen de scoop (dan dus rocker) Ik zou dus uitkijken met een twin skim als low wind performance de reden van aankoop skim is.
Als je ook tricks wilt gaan doen zou ik voor die van Shinn gaan. Daar loopt het rubber gedeelte aan het eind omhoog waardoor je betere pop hebt voor bijvoorbeeld een shovit. Nobile lijkt me betere lowind eigenschappen hebben. Heb wel alleen de Nobile gevaren.