Beware de gecertificeerde kiteschool voor 35+ wind

chico

Berichten: 1112
Juni 09, 2012, 17:41:23
edit2Rapporteer  
Goed hoor op Brouwersdam Ik kon skyhigh met mn Torch 6 en maar stug door lessen met hun 5,5. Erg gecertificeerd allemaal. Krijgen ze wel eens een audit en wordt het certificaat dan ingetrokken.
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #1 Juni 09, 2012, 17:49:24
edit2Rapporteer  
 Huh Damn, met mij zullen velen (hoop ik) ervoor gekozen hebben om niet te gaan omdat het niet echt geschikt is voor beginners en toch gaat een kiteschool lesgeven. Niet echt een goed visitekaartje Undecided
Bularoo

Berichten: 165
Antwoord #2 Juni 09, 2012, 20:21:51
edit2Rapporteer  
Stonden vandaag voor mij ook kitelessen gepland. Met de afgelopen dagen nogal slechte wind wilde ze die maar al te graag door laten gaan. Maar aangezien ik me 7 niet kon houden ben ik lekker zelf gaan knallen met het 6m leskiteje:)
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #3 Juni 09, 2012, 20:50:19
edit2Rapporteer  
zag ze gister op Bdam ook lessen idd.   ging net goed op een gegeven moment.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Juni 09, 2012, 20:54:17
edit2Rapporteer  
Zucht....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Juni 09, 2012, 21:18:55
edit2Rapporteer  
Ongeloofelijk... in belgie liep het fout af. dan mogen we hier van geluk spreken.
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #6 Juni 09, 2012, 21:40:22
edit2Rapporteer  
Op Schell stonden er ook zeker 20 lessers in het water. BELACHELIJK!!!! Centen voor veiligheid, naar mijn mening.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #7 Juni 09, 2012, 22:10:05
edit2Rapporteer  

Zag ze gister ook al op de webcam van Oostvoorne staan, dat beeld is trouwens wel scherp kon gewoon de wipe-outs volgen haha  Tongue

Geld geld geld, snap wel dat ze een boterham willen verdienen. Maar om onnodige extra's risico's te nemen met cursisten  ThumpDown Als het een keer misgaat is zo een school failliet bij een procedure, neem aan dat een verzekeraar dit soort risico's niet dekt. (En anders gaat het OM ook nog wel mensen vervolgen).
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #8 Juni 09, 2012, 22:20:35
edit2Rapporteer  
Noem het beestje dan ook gelijk bij de naam.. Misschien dat dit topic dan nog nut krijgt
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #9 Juni 09, 2012, 22:23:53
edit2Rapporteer  
Op Mirns waren ze vandaag ook aan het lesgeven.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #10 Juni 09, 2012, 22:26:14
edit2Rapporteer  
Het is crisis mensen.....je doet er niks aan omdat er geen toezicht is, puntje voor de NKV maar weer ?
vin2481

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #11 Juni 09, 2012, 22:27:45
edit2Rapporteer  
Grote jongen om op internet over 1 kiteschool te klagen terwijl er wel meer kitescholen zonder problemen les hebben gegeven....

Op het strand natuurlijk niet de moeite genomen de desbetreffende school/leraar aan te spreken?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #12 Juni 09, 2012, 22:43:31
edit2Rapporteer  
Noem het beestje dan ook gelijk bij de naam.. Misschien dat dit topic dan nog nut krijgt

Staat de niet gewoon in de titel?
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #13 Juni 09, 2012, 22:45:54
edit2Rapporteer  
Noem het beestje dan ook gelijk bij de naam.. Misschien dat dit topic dan nog nut krijgt

Staat de niet gewoon in de titel?

Ik doelde op oostvoorne, en daarbij, een beginnende kiter, waar het voor uitmaakt welke school hij kiest, zal uit Chico zijn eerste post niet opmaken dat beware beach onverantwoord lesgeeft
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #14 Juni 09, 2012, 23:44:29
edit2Rapporteer  
Naast vaargarantie kunnen er blijkbaar ook scholen schermen met betaalgarantie; ongeacht het weer gaat de les door...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #15 Juni 10, 2012, 00:00:51
edit2Rapporteer  
Kunnen scholen die dit soort onverantwoorde dingen doen, niet aangeklaagd worden voor poging tot moord of moeten we  wachten tot dat er letterlijk iemand wordt vermoord? Want ja met dit soort omstandigheden spreek je iig over doelbewust en nalatigheid.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #16 Juni 10, 2012, 00:03:09
edit2Rapporteer  
In België waren de kitelessen door de kitescholen geannuleerd.

Maar spijtig genoeg is er iemand verongelukt die geen lessen nodig achte..
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #17 Juni 10, 2012, 00:26:14
edit2Rapporteer  
Kitescholen die met deze woei lesgeven, moeten aangepakt worden!!! Kan het nkv  niet  de lobby aangaan, zodat daar regelgeving over komt???  Dat is volgens mij de enige mogelijkheid om dat soort praktijken aan te pakken. Of gaan we eerst voor dat spreekwoordelijke kalf??? ThumpDown ThumpDown
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #18 Juni 10, 2012, 00:35:47
edit2Rapporteer  
Grote jongen om op internet over 1 kiteschool te klagen terwijl er wel meer kitescholen zonder problemen les hebben gegeven....

Op het strand natuurlijk niet de moeite genomen de desbetreffende school/leraar aan te spreken?

Dit gaat niet persé over 1 kiteschool. Gaat erom dat er scholen zijn die met dit weer les gaan geven.
Ik heb wel eens scholen aangesproken en dan krijg je volwassen antwoorden zoals;
Waar bemoei jij je mee..
Kan makkelijk...
Rot toch op...

Enige wat helpt is regelgeving en tot die tijd zouden we hier op internet een lijst kunnen aanmaken met scholen die boven een bepaalde windsterkte nog les geven, zodat lessers kunnen zien welke school ze iig niet moeten nemen.
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #19 Juni 10, 2012, 00:36:59
edit2Rapporteer  
dubbel is dit. ik zag ook scholen op oostvoorne vanavond. ging idd allemaal goed ondanks de ruim 25+ knopen. toch knaagt het wel.; wij hebben het immers ook geleerd, dat gun ik de ander ook, maar ik blijf me afvrgen of wij dit zo moeten willen. wat weerhoudt ons van een serieuze certificering of rijbewijs?. Ik bedoel is kiten soms minder gevaarlijk dan motorrijden? daarvan kijkt ook niemand op dat je eerst je rijbewijs haalt. en daarbij weet ook iedereen dat je pas echt leert motorrijden nadat je rijbewijs heb behaald.
Vanavond op oostvoorne iemand afgeraden om te kiten wegens gebrek aan ervaring. zag 'm even later in het water over zijn board heen schieten. en toen ging hij toch aan de kant. Ik wil geen moraalridder zijn, maar alles wat bijdraagt aan de veiligheid van de sport moeten wij toch omarmen. Wij gaan ook allemaal massaal naar de NKV veiligheidsclinics neem ik aan?
feddomw
Gast
Antwoord #20 Juni 10, 2012, 02:22:21
edit2Rapporteer  
Ben ik de enige die de ironie in de naam van "Beware" ziet?

Elk jaar hetzelfde liedje, elk jaar dezelfde discussies. Hier doen we niets tegen behalve goede informatie duidelijk verspreiden. En scholen die gek doen duidelijk bij naam noemen, afbranden op internet in de hoop dat het in Google resultaten voorbij komt.

Wat ik helemaal niet begrijp: als je als school per se met30 knopen of hoger les wil geven, waarom dan niet gewoon met een Ozone Imp of zo aan de gang gaan? Is weliswaar een matraskite, maar 4-lijns met bar, niet debiel snel, en ze zitten niet ingehaakt. Leren ze iets over het windvenster, enz. Ik denk dat je met een kleine matras bij harde wind ook aan mensen een droge waterstart kan leren: beetje achterover geleund op je billen, kite insturen zodat je op je voeten wordt getrokken of zo?
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #21 Juni 10, 2012, 02:42:34
edit2Rapporteer  
Ik zeg zwarte lijst, bijgehouden door het nkv en gepubliceerd op hun site en de kite-fora. Dan komt het vanzelf in google terecht.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #22 Juni 10, 2012, 06:40:43
edit2Rapporteer  
Grote jongen om op internet over 1 kiteschool te klagen terwijl er wel meer kitescholen zonder problemen les hebben gegeven....

Op het strand natuurlijk niet de moeite genomen de desbetreffende school/leraar aan te spreken?

Och gossie. Ik ben slechts 1.72 mtr. Was je er bij dat ik niemand aansprak?? Een kite instructrice aangesproken en antwoord was: Ja, ik zat te denken, het is ook onverantwoord ik zal het maar eens met de leidinggevende opnemen.

Vorige week zondag ook al een aanvaring met zo'n Beware instructeur. Kreeg bijna de opwelling om met mn kitemes zn lijnen door te snijden. Sukkels zijn het.
franco

Berichten: 874
Antwoord #23 Juni 10, 2012, 08:55:51
edit2Rapporteer  
gisteren na een sprong brak er bij mij een lijn, ik weet na al die jaren wat ik moet doen!!!!!
maar iemand die les krijgt weet dit niet met als gevolg als je peg heb een  ongeluk.
hier zit je toch niet op te wachten als kite school eigenaar, dit blijft een discussi word tijd dat hier nu eens wat mee gebeurt, want het is niet alleen gevaarlijk voor de lesser zelf maar ook voor iedereen in hun omgeving, hans heeft mischien gelijk is dit niet  wat voor de nkv????????
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #24 Juni 10, 2012, 09:37:43
edit2Rapporteer  
is dit niet  wat voor de nkv????????

Natuurlijk is dit iets voor de NKV. Tijdens de ALV zijn er een aantal speerpunten in het programma van de NKV bekend gemaakt. 1 van de zaken waar we ons dus ook op richten is het onderwerp kitesurfscholen.
Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een gedragscode voor kitesurfscholen.  Naast een inhoudelijk aspect ( welke zaken worden hier in vast gelegd)  natuurlijk ook de vragen "uitvoering in de praktijk" , controle en handhaving enz enz .
Ook op juridisch gebied kom je daar de nodige "interessante zaken" tegen en merk je dat er op het gebied van kitesurfen nog veel moet gebeuren.  Een voorbeeld:

In het BPR is vastgelegd dat hij/zij die zich met een drijvend voorwerp / vaartuig op het water begeeft ten allen tijden over een dusdanige vaardigheid / conditie moet beschikken dat de veiligheid voor zichzelf en omgeving is gewaarborgd.
Een cursist neemt les omdat hij/zij niet over voldoende vaardigheid beschikt om zich veilig op het water te begeven. leuke stof voor een discussie.........
( deze discussie is inmiddels al een keertje met juridische zaken van RWS "aangetikt"  en zal zeker worden vervolgd. Ik hoop in het volgende wijzigingsbesluit BPR )
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.