EddyC
Geen avatar
Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
|
Die tekst, wie heeft dat verzonnen?
"HERE IT IS SUPER FANTATSIC"
Ken Winner waarschijnlijk. Met z'n steenkolen Engels. Ken is een Yankee (of Redneck). North is een moffenmerk. De marketing en hoofdkantoor zitten in Ostereich!!! And zhere zzzey cannot pronounzzz zze Englischzzz so well Daar zijn ze vast ook op het waanzinnige idee gekomen om die "net voor de crash" foto's als marketing materiaal te verspreiden Allo Allo Engliesch http://nl.wikipedia.org/wiki/%27Allo_%27Allo! Te duur om leuk te zijn
|
|
|
mbetz
Berichten: 576
|
For the record: Hoofdkantoor van North Kiteboarding is in München (Oberhaching). North is onderdeel van Board&More een investeerder waartoe oa ook ION, Fanatec en North Sails behoren. B&M is een Oostenrijkse firma, North Kiteboarding is Duits, Till Eberle hoofd van North Kiteboarding werkt en woont in München....
|
|
|
SnaaK
Berichten: 137
|
Aan de tweede en derde foto te zien, zijn het perfecte kiteloopintocrash kites.........
Tweede foto zou het nog kunnen redden. Derde foto gaat het water in idd. en de 4de heeft 2 scheuren in het doek Waar zie je twee scheuren dan? onder het board.. of de vinnen zijn bot.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Aan de tweede en derde foto te zien, zijn het perfecte kiteloopintocrash kites.........
Tweede foto zou het nog kunnen redden. Derde foto gaat het water in idd. en de 4de heeft 2 scheuren in het doek Waar zie je twee scheuren dan? onder het board.. of de vinnen zijn bot. Denk dat het wel mee zal vallen. Is immers Teijin D2 doek. En S-Bend vinnen zijn niet zo debiel scherp
|
|
|
YJ
Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
|
For the record: Hoofdkantoor van North Kiteboarding is in München (Oberhaching). North is onderdeel van Board&More een investeerder waartoe oa ook ION, Fanatec en North Sails behoren. B&M is een Oostenrijkse firma, North Kiteboarding is Duits, Till Eberle hoofd van North Kiteboarding werkt en woont in München....
Dat verklaart misschien waarom er in die Ion reclames in de Access ook North kiteboards zijn te zien. Die gratis reclame voor North leek me al wat vreemd
|
|
|
mbetz
Berichten: 576
|
Overigens is North ook partners me Kiteboarding.eu Dit verklaart waarom in iedere editie van Kiteboarding.eu wel een North Kite of een North board wordt getest, en waarom North altijd als beste uit de tests komt...
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Overigens is North ook partners me Kiteboarding.eu
Is dit ergens officieel terug te vinden? Maar het is inderdaad erg verdacht hoe goed North er altijd vanaf komt. Maar overigens niet altijd. Ook in de laatste editie hebben ze het €1000,- boardje getest, en gekwalificeerd als complete onzin voor die prijs. ANWB laat ook altijd VAG/VW er goed uitkomen...ze worden gesponsord door Pon, immers het hele wagenpark is met fikse korting verkregen. Niets over de 1.2 TSI ditributiekettingen uit de hoek van die wielerclub!
|
|
|
|
Teigetje
Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
|
Testrapporten heb ik eigenlijk nooit zo vertrouwd vroeger al niet in het windsurfmagazine en tegenwoordig in de kitebladen. Die ik trouwens al enkele jaren geleden hebt opgezged. Tests van materiaal is zo goed als altijd positief, heb nog nooit gelezen dat er ook maar iets werd afgekraakt.
|
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
|
@Teigetje & Faxie De kitebladen zijn wel interessant: In de tests van het nieuwe jaar (December-Maart periode) kom je te weten welke mindere eigenschappen de vorige versie had. En dan kun je einde Maart het model van vorig jaar kopen met de voor jou best passende eigenschappen aan sterk verminderde prijs.
|
|
|
Lauw
Administrator
Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
|
Nog wat plaatjes van de bar en de nieuwe rebel(?)
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
|
Laatste foto met oranje kite: de bridle lijnen gaan over de front tube schuren - er werden daar wel verstevingsmateriaal geplaatst - maar schuren zal het. Knap van North.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Laatste foto met oranje kite: de bridle lijnen gaan over de front tube schuren - er werden daar wel verstevingsmateriaal geplaatst - maar schuren zal het. Knap van North.
Ik denk dat het nog wel mee gaat vallen Eddy. Ja dat is de nieuwe Rebel:
|
|
|
feddomw
Gast
|
Op die foto van de bar mist toch echt een (mini)5e lijn.... Ring voor de leash zit om de CL heen. Wel aardig, dat vervangbare bar-gat....
Ik moet zeggen dat ik Eddy in ieder geval gelijk geef dat ik het een bijzondere plek vind om de bridles vast ta maken. Zal met schuren wel meevallen, maar de kracht wordt wel "om" de LE geleid. Sowieso opvallen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Testrapporten heb ik eigenlijk nooit zo vertrouwd vroeger al niet in het windsurfmagazine en tegenwoordig in de kitebladen. Gedeeltelijk mee eens! Maar kiteboarding.eu kraakt echt wel materiaal. Neem de twist bar van het nota bene Deutsche metk hiss-tech (core en carved). Dat heeft ze op oase.com flink wat gezeur opgeleverd! Aan de andere kant zijn ze idd. afhankelijk van adverteerders. Zo weet ik dat als je als (klein) merk materiaal wilt laten testen je een reeks advertentieplek moet afnemen van ettelijke duizenden euro's. Wel op voorwaarde eerlijke review, maar bij de grote merken heb ik af en toe mijn twijfels... Toch waren ze wel eerlijk over de Park 1 wat stabiliteit betreft. Maar ik herinner me de review van de Rebels maar al te goed! Alleen maar positiviteit terwijl ze instabiel waren en lastig herstarten in de eerste modeljaren...
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
|
@feddomw: schuren bridles over LE - vraag maar na bij Slingshot (mogelijk RPM) die hebben er dik problemen mee gehad.
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
Een Rebel heeft geen bridle.
Toch zie ik op de foto 3 lijntjes/pigtails, en de linker is niet de middenste lijn/5e lijn. Dus moeten minimaal twee van de zichtbare lijntjes samen een bridle vormen...
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Een Rebel heeft geen bridle.
Toch zie ik op de foto 3 lijntjes/pigtails, en de linker is niet de middenste lijn/5e lijn. Dus moeten minimaal twee van de zichtbare lijntjes samen een bridle vormen... Op de wingtip zit voor een klein stukje een Y-bridle. Dit is om de kracht beter te verdelen denk ik.
|
|
|
kobrin
Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
|
Nog wat foto' s en specs tegengekomen van de nieuwe bar..
Features of the North Trust Bar 2013: - Available with several lines lengths: 19,22,24,27 and 32m - 100% molded chicken loop - New depower 40% stronger - Possibility to change the size of the bar in 2 clicks - line three times more abrasion resistant - depower rope easily removed, only 2 screw-type fcs
|
|
|
feddomw
Gast
|
Die back line adjuster in de bar is wel erg fraai. Ziet er secuur uit, en niet dat gedoe met knoopjes onder je floaters. Gewoon "clean".
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
|
Plastic en winter temperaturen wordt breekbaar. En zand kan d'er ook tussen om het lekker vast te maken.
Wat was er fout met die korte touwtjes: dat werkte altijd: winter en zomer - met en zonder zand
|
|
|
feddomw
Gast
|
Plastic en winter temperaturen wordt breekbaar. En zand kan d'er ook tussen om het lekker vast te maken.
Wat was er fout met die korte touwtjes: dat werkte altijd: winter en zomer - met en zonder zand
Jij kan ook op alle slakken zout leggen.... Bij mij zijn de lijnen een keer losgeschoten onder de floaters. Dat werd zwemmen. Met dat klemmetje dat in de bar-ends zit zal dat niet gebeuren denk ik. Goed plastic wordt niet breekbaar, zeker niet bij niet debiel koude temperaturen. Er wordt niet voor niets nog steeds veel plastic gebruikt in de ski en snowbaord industrie. Breekt er veel bij jouw auto af in de winter? Ga jij vaak het water op bij -40 graden, Eddy?
|
|
|