Footstraps gaan los

RS

Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
Juli 03, 2012, 10:53:21
edit2Rapporteer  
Er zijn vast al eerdere topics over maar ik kon het zo snel niet vinden. Ik kite nu ongeveer een jaartje en nu ik langzaam aan wat begin te springen beginnen ook mijn footstraps steeds los te gaan. Het is een Brunotti Onyx 2011 boardje met klitteband om de straps af te stellen. Erg frustrerend om ze na iedere sprong opnieuw strakker te moeten zetten.

Nu vind ik het wel erg drastisch om van een redelijk nieuw board de footstraps te gaan vervangen (en ik vind ze verder erg relaxed) dus ik vroeg me af of jullie ervaring hebben om dit op te lossen of te voorkomen? Ik zat te denken om het klitteband deel maar vast te naaien aan de straps zodat hij strak blijft zitten. Nadeel is alleen dat ik het in de winter weer kan gaan lospeuteren als de schoentjes weer aan moeten.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #1 Juli 03, 2012, 11:10:14
edit2Rapporteer  
Tie-wrap, tape oid? Naaien is, zoals je het zelf zegt, gelijk zo "definitief".
stefan@

Berichten: 618
Logs: 0 | 464 uur
Antwoord #2 Juli 03, 2012, 11:21:23
edit2Rapporteer  
Er zijn vast al eerdere topics over maar ik kon het zo snel niet vinden. Ik kite nu ongeveer een jaartje en nu ik langzaam aan wat begin te springen beginnen ook mijn footstraps steeds los te gaan. Het is een Brunotti Onyx 2011 boardje met klitteband om de straps af te stellen. Erg frustrerend om ze na iedere sprong opnieuw strakker te moeten zetten.

Nu vind ik het wel erg drastisch om van een redelijk nieuw board de footstraps te gaan vervangen (en ik vind ze verder erg relaxed) dus ik vroeg me af of jullie ervaring hebben om dit op te lossen of te voorkomen? Ik zat te denken om het klitteband deel maar vast te naaien aan de straps zodat hij strak blijft zitten. Nadeel is alleen dat ik het in de winter weer kan gaan lospeuteren als de schoentjes weer aan moeten.

ik heb het probleem ook gehad, na elke crash me straps open,  ik heb van het eerste stuk klitteband, stukje afgeknipt, zodat die niet langer is als de voetband zelf,  en een stukje klitteband erbij genaaid,    (klinkt niet erg logisch zo,) maar wilwel even foto's maken met tekst erbij voor de duidelijkheid,  moet zeggen ze blijven nu goed strak zitten
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #3 Juli 03, 2012, 11:40:59
edit2Rapporteer  
Ik zou er een stukje klittenband overdwars omheen doen. Zo'n rondje, die ook wel om de depowerstrap op sommige bars zit. Zelfde idee als een tie-wrap, maar makkelijker te verwijderen. Smiley
stefan@

Berichten: 618
Logs: 0 | 464 uur
Antwoord #4 Juli 03, 2012, 11:53:35
edit2Rapporteer  
Heb eerst met me voet in de voetbanden, de straps goed strak aangetrokken.   E waar dat witte pijlte bijstaat bij de foto hieronder had ik een aardig stuk klitteband over,  En als ik die strap eroverheen trok kwam dat stuk klitteband dubbel tezitten,  dat heb ik eerst ingekort.






Toen zag ik dat er aan de andere kant waar dat witte pijlte bijstaat op de foto hieronder, over een stuk van 3 cm geen klitteband zit,  ik heb daar een stuk klitteband bijgenaaid met Ijzergaren en een leernaald.



Hoop dat het zo wat duidelijker is, weet niet of dit bij jou board ook zo het geval was, maar bij mij igg wel.
RS

Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
Antwoord #5 Juli 03, 2012, 12:11:27
edit2Rapporteer  
Ow super relaxed die foto's Stefan. Ik heb precies hetzelfde probleem inderdaad dat er te weinig klitteband is als je hem strakker zet. Maar dit is zeker het proberen waard. Helemaal als je aangeeft dat het werkt. Ik ga eerdaags even rommelen. Thnx
erikwww

Berichten: 53
Logs: 0 | 213 uur
Antwoord #6 Juli 03, 2012, 13:03:41
edit2Rapporteer  
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem met m'n Brunotti Pro X 2011 (zelfde footstraps).
Wanneer ik de straps te strak aantrok vloog inderdaad steeds het bovenste gedeelte los. Ik hield steeds mijn schoentjes aan zodat de straps minder strak konden.
Maar de oplossing van Stefan is natuurlijk veel beter. Thanks stefan Smiley
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #7 Juli 03, 2012, 17:12:15
edit2Rapporteer  
oude binnenband aan stukjes knippen, stukje van 3 cm of zo over uiteinde heenschuiven..
RS

Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
Antwoord #8 Juli 10, 2012, 10:19:45
edit2Rapporteer  
Zo gisterochtend even zitten klooien met wat klittenband en meteen even een testrit gemaakt. Board is weer super nu! Thnx voor de tip nog Stefan.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.