Kemperman
|
Ik mag dan alleen de bandit V gevaren hebben. Van de verhalen die ik hoor en lees is de bandit een kite die een stuk sneller is en makkelijker uit gehaakt vaart. Switchblade makkelijker is om mee te beginnen is, hogere snelheid kan halen, meer hangtime heeft en een groter bereik heeft.
Beide allrounders zover ik weet. Als uitgehaakt varen en kiteloops een pré is zou ik voor de bandit v kiezen, maar heb geen volledig recht van spreken omdat ik de switchblade nog niet heb gevaren.
my 2 cents.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Als beginner zou ik 100% voor de Switchblade gaan. Deze kite is veel stabieler, heeft een groter windbereik, spring veel makkelijker en hoger, heeft een betere bar en niet te vergeten de kwaliteit van Cabrinha is veel beter dan die van F-one.
Ik heb ze beide gevaren en als je voorlopig nog geen kiteloops gaan doen dan is de keuze voor de Switchblade veel beter.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Beide zijn niet echt beginnerkites, hetgeen je hier hij gear al had kunnen lezen. Dus als je echt gaat beginnen misschien eens verder kijken. Vaak zijn de instap kites ook prijs gunstiger. En qua performance kom je tegenwoordig weinig meer tekort, zeker als beginner.
|
|
|
feddomw
Gast
|
Marc, Switchblade 2012 staat als beginnerskite aangmerkt hier bij Gear. Ik ga uit van 2012 omdat er ook over Bandit5 wordt gesproken.
|
|
|
panther79
Geen avatar
|
Bedankt voor jullie advies, het is niet makkelijk om een goede keuze te maken voor jezelf Maar volgens Marc en Kemperman zou ik beter voor de switchblade gaan (op veel punten beter dan de bandit zeker voor een beginner). Maar volgens Michiel kan ik beter voor een andere (beginners)kite gaan. Ik dacht dat de switchblade 2012 geschikt was voor beginners. Ik las ook ergens dat de bardruk van de cabrinha hoog was voorgaande jaren, is dat nog steeds een probleem bij de 2012 versie? kan ik met de zelfde maat bar(9m kite) ook een 7m switchblade bedienen?
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Voor beginners is eerder lage bardruk een probleem omdat je dan helemaal niet meer voelt wat de kite doet.
|
|
|
panther79
Geen avatar
|
Klinkt eigenlijk wel logisch. Thanx voor de info. Ik moet zeggen dat ik steeds meer richting de switchblade neig.
|
|
|
markymarc
Logs: 0 | 488 uur
|
Switchblade staat vast als een huis in de lucht...Makkelijk voor wakestyle, freestyle en beginners!! Heb r zelf 2 van 2012...
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Beide zijn niet echt beginnerkites, hetgeen je hier hij gear al had kunnen lezen. Dus als je echt gaat beginnen misschien eens verder kijken. Vaak zijn de instap kites ook prijs gunstiger. En qua performance kom je tegenwoordig weinig meer tekort, zeker als beginner.
Sorry Michiel, maar het is toch echt een hele goede beginners kite omdat het een kite is die geen overvoorspelbare dingen doet. Wil je er rustig mee varen dan vaar je rustig. Wil je als een idioot hoog gaan dan pak je bijvoorbeeld een 9m in 30+ knopen en je hebt feest. Misschien moet je eens wat meer kites varen, dan kan je een goede mening geven.
|
|
|
Karel79
Logs: 0 | 2 uur
|
eurofun heeft momenteel een aanbieding met switchblades 2012, scheelt denk ook een boel geld tov een bandit5
|
|
|
panther79
Geen avatar
|
Thanx jongens, jullie hebben mijn keuze echt makkelijker gemaakt. Ik denk dat ik er maar een ga bestellen. Ik kan niet wachten. Nogmaals bedankt.
|
|
|
Elevation
|
zou even je gewicht meenemen in je overweging...als je meer dan 80 of 85 weegt zou ik 10 en later 7 erbij nemen.... als je meer techniek hebt later zou 7 en 9 makkelijk kunnen..
|
|
|
|
feddomw
Gast
|
Er staat hier op KH een Switchblade 10 te koop.... 2012.
|
|
|
panther79
Geen avatar
|
Thanx voor de tip, maar ik moet een 9m hebben. Heb er een gezien op een duitse site incl bar 2012 voor een goed prijs.
|
|
|
Karel79
|
ff copy/paste uit email van eurofun aangezien ze het niet op hun website hebben gezet
CABRINHA SWITCHBLADE 2012 7.0 van 1035 voor 679 8.0 van 1075 voor 719 9.0 van 1135 voor 749 10.0 van 1175 voor 789 11.0 van 1235 voor 819 12.0 van 1275 voor 849 De nieuwe quicklink bar krijg je van € 419,00 voor € 279,95
|
|
|
HaPe
Moderator
Logs: 0 | 273 uur
|
Zou toch maar eens kijken naar die 10m. De combinatie 10-7m is met jou gewicht wel fijn. Weeg zelf ook altijd rond de 70 kg en heb ook een 10 -7 (en een 17) combi. Switchblade 10 met jou gewicht is denk ik te varen vanaf zo'n 10 knts. en te houden (indien gevorderd) tot een knoopje of 25-30. De 7m zal lekker varen vanaf zo'n 20 knts, en te houden tot een knoop of 40. Hiermee dek je dus het grootste gedeelte van het windbereik af.
Natuurlijk is de 9-7 combi ook goed te doen, maar daarmee zal je meer overlap hebben, en een mindere low-end
|
|
|
feddomw
Gast
|
Niet eigenwijs zijn, 10/7 pakken. Een 9 als grootste kite is echt een beetje zonde van je low-end.
|
|
|
Marc_87
Moderator
|
Ik ga met de mensen boven mij mee, dan kan je veel makkelijker je set later uitbreiden.
|
|
|
riesie
|
ff copy/paste uit email van eurofun aangezien ze het niet op hun website hebben gezet
Lol, daar hebben ze hun redenen voor!!
|
|
|
panther79
Geen avatar
|
jullie hebben gelijk jongens, het wordt toch een 10 m en daarna een 7m. Thanx
|
|
|
Karel79
|
Lol, daar hebben ze hun redenen voor!! Ben benieuwd... ik vond het niet zo handig aangezien nu alleen de mensen die al klant zijn dit te weten komen en de potentiële nieuwe klant, zoals panther79, dan bij een duitse webshop gaat bestellen.
|
|
|