bandit 5 VS. Switchblade 2012

trebo91

Juli 30, 2012, 17:38:22
edit2Rapporteer  
Zoals in een ander topic heb ik al vermeld gehad dat ik nog een 6m en een 8m wil gaan kopen, de bedoeling was dan om switchblades te kopen. MAAR ik en mijn vriendin hebben gister les gehad in mirns daar heb ik met mijn eigen kite gevlogen en mijn vriendin bandit 5  7m.

En zij was er helemaal weg van dus nu ben ik aan het twijfelen tussen deze 2 kites.  Ik ben zowiezo van plan om de bandit 5 ook eens te testen eerst volgende keer dat we weer gaan. Alleen weet ik niet waar ik de Switchblade zou kunne testen. Daarom wil ik jullie vragen of iemand een plaats weet waar ik de swithcblade kan testen.

Of

Zijn er mensen die deze kites al met elkaar vergeleken hebben? Zoja wat vonden jullie ervan. (alleen als je ze beide gevlogen hebt)
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Juli 30, 2012, 18:01:28
edit2Rapporteer  
Uiteraard heb ik deze kites beide gevlogen, even de grootste verschillen in een notedop. Heb je meer specifieke vragen dan hoor ik het wel.

Switchblade 2012:
- Zeer goede constructie en super afgewerkt.
- Naar mijn idee perfect safety systeem met bijbehorende bar welke zeer goed is.
- Meer power per m2 dan de Bandit 5.
- Draait wat langzamer.
- De low en high-end zijn beter.
- Naar mijn mening de stabielste tubekite die er te koop is.
- De bar vaar je wat dichter naar de chickenloop toe.

Bandit 5:
- Mindere constructie en minder afgewerkt.
- Het zelfde safety systeem als bij Cabrinha maar minder goed uitgewerkt en een QR die niet meer kan.
- Minder power per m2 dan de Switchblade.
- Draait sneller.
- De low-end is minder en de high-end ook al is de high-end maar iets minder.
- Een minder stabiele kite die lekker wilt klapperen.
- De bar vaar je verder van je lichaam af.

Ongeveer de zelfde punten:
- Lift
- Hangtime
- Hoogte lopen

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

trebo91

Antwoord #2 Juli 30, 2012, 18:08:58
edit2Rapporteer  
Ja, ik hoor hier de hele tijd vanalles over afwerking enz  maar naar welke punten kijk je dan?  Waar zie je het verschil ...

Als die kite in de lucht hangt zie je dat toch niet of wel?  Grin

Je zegt ook dat de low end van de bandit minder is,  hoe bedoel je dit...

Minder  in de bedoeling van je kan hem met minder wind  varen
of
minder goed dan swithcblade.

En die QR  die niet meer kan bij bandit? Begrijp ik niet helemaal wat je daar mee bedoelt.
Walt0r

Antwoord #3 Juli 30, 2012, 18:41:05
edit2Rapporteer  
Cabrinha is voor Duitsers...
Ocean-Limbo

Antwoord #4 Juli 30, 2012, 18:48:01
edit2Rapporteer  
Uiteraard heb ik deze kites beide gevlogen, even de grootste verschillen in een notedop. Heb je meer specifieke vragen dan hoor ik het wel.

Switchblade 2012:
- Zeer goede constructie en super afgewerkt.
- Naar mijn idee perfect safety systeem met bijbehorende bar welke zeer goed is.
- Meer power per m2 dan de Bandit 5.
- Draait wat langzamer.
- De low en high-end zijn beter.
- Naar mijn mening de stabielste tubekite die er te koop is.
- De bar vaar je wat dichter naar de chickenloop toe.

Bandit 5:
- Mindere constructie en minder afgewerkt.
- Het zelfde safety systeem als bij Cabrinha maar minder goed uitgewerkt en een QR die niet meer kan.
- Minder power per m2 dan de Switchblade.
- Draait sneller.
- De low-end is minder en de high-end ook al is de high-end maar iets minder.
- Een minder stabiele kite die lekker wilt klapperen.
- De bar vaar je verder van je lichaam af.

Ongeveer de zelfde punten:
- Lift
- Hangtime
- Hoogte lopen

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Nee, ...... hier heeft hij dus niets aan....want onder jouw avatar staat "Cabrina fanboy" ... en dat is ook duidelijk te merken aan jouw "objectieve" vergelijking ......  Shocked

Mijn mening......... ?

ik vaar al jaren met F-one Bandits ....... naar volle tevredenheid.
De kritiek op de QR van de bandits is al jaren te horen ..... het is eenvoudig.... en werkt altijd. De F-one ontwerpers hebben schijnbaar nog alle vertrouwen in deze QR.
Wat de low-end en high-end betreft: Bandits worden altijd een maatje kleiner gevaren dan andere kitemerken. Dit wordt door F-one aangeraden. Mijn ervaring is dat dit klopt.

Mijn ervaring met Cabrina Switchblade? ......... ze zien er mooi uit.
Marc_87
Moderator

Antwoord #5 Juli 30, 2012, 18:50:16
edit2Rapporteer  
Nee, ...... hier heeft hij dus niets aan....want onder jouw avatar staat "Cabrina fanboy" ... en dat is ook duidelijk te merken aan jouw "objectieve" vergelijking ......  Shocked

Dat is puur sarcasme. Ik ben objectief in wat ik test en vergelijk. Als ik echt een fanboy was geweest dan had ik er ook wel mee gevaren.

Ohwja, en de low-end tussen de Bandit's 1,2,3 & 4,5 zijn wel verschillend. De 4 en 5 hebben dat een stukkie minder.

Ja, ik hoor hier de hele tijd vanalles over afwerking enz  maar naar welke punten kijk je dan?  Waar zie je het verschil ...

Als die kite in de lucht hangt zie je dat toch niet of wel?  Grin

Je zegt ook dat de low end van de bandit minder is,  hoe bedoel je dit...

Minder  in de bedoeling van je kan hem met minder wind  varen
of
minder goed dan swithcblade.

En die QR  die niet meer kan bij bandit? Begrijp ik niet helemaal wat je daar mee bedoelt.

Ik bedoel dat je met de zelfde maat met de Switchblade eerder kan varen en ook nog langer door kan varen. Je hebt dus een grote windrange.

Zie hier onder de foto's van de barretjes. Dat zegt al meer dan genoeg. De F-one bar heeft een klittenband systeem wat in de jaren 2001-2005 door een hoop merken gebruikt werden. De Cabrinha heeft gewoon een push away systeem wat makkelijk en goed werkt.

En wat kwaliteit betreft, kijk maar eens naar de constuctie van de twee kites op de onderstaande foto's. De blauwe is van F-one en de gele van Core. Die van Core is min of meer het zelfde als van Cabrinha.

Nog even een ding. Dit is niet om Cabrinha te pimpen, ik vaar zelf Best. Ik merk dit alleen op het verschil tussen de kites.
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #6 Juli 30, 2012, 19:07:21
edit2Rapporteer  
Als jouw vriendin die dag  les had gehad met een Switchblade 7mtr, was ze ook helemaal blij geweest..........
Met 2 lessen merk je echt de bovengenoemde verschillen niet.
Ik begrijp dat je al een Cab hebt, pak gewoon de 7 erbij, en je kunt eventueel de zelfde bar varen.

Ik ben helemaal geen Cab fan, maar ze maken echt wel degelijke kites.
feddomw
Gast
Antwoord #7 Juli 30, 2012, 19:25:49
edit2Rapporteer  
Hoho, Marc, wel eerlijk blijven. Jij hebt toch wel een Cabrinha. Of was die CO2 uit het jaar kruik niet van jou?

Wink

Ik kan Marc's objectiviteit alleen maar beamen verder. Goed voorbeeld qua afwerking trouwens.

Ik blijf het alleen met Marc oneens over de bar. De Cabrinha bar werkt goed, maar er is ook bijvoorbeeld echt niets mis met de een Clamcleat. Bewezen effectief en simpel.

Maar ik ben dan ook wel Ozone fanboy. En North fanboy. En een beetje Cabrinha fan. En zelfs met Switch is ook niets mis.... Wainman schijnt ook top te zijn trouwens. Wink

Marc_87
Moderator

Antwoord #8 Juli 30, 2012, 19:33:25
edit2Rapporteer  
Hoho, Marc, wel eerlijk blijven. Jij hebt toch wel een Cabrinha. Of was die CO2 uit het jaar kruik niet van jou?

Wink

Ik kan Marc's objectiviteit alleen maar beamen verder. Goed voorbeeld qua afwerking trouwens.

Ik blijf het alleen met Marc oneens over de bar. De Cabrinha bar werkt goed, maar er is ook bijvoorbeeld echt niets mis met de een Clamcleat. Bewezen effectief en simpel.

Maar ik ben dan ook wel Ozone fanboy. En North fanboy. En een beetje Cabrinha fan. En zelfs met Switch is ook niets mis.... Wainman schijnt ook top te zijn trouwens. Wink

Ghehe die CO2 was niet van mij
trebo91

Antwoord #9 Juli 30, 2012, 19:40:26
edit2Rapporteer  
Als jouw vriendin die dag  les had gehad met een Switchblade 7mtr, was ze ook helemaal blij geweest..........
Met 2 lessen merk je echt de bovengenoemde verschillen niet.
Ik begrijp dat je al een Cab hebt, pak gewoon de 7 erbij, en je kunt eventueel de zelfde bar varen.

Ik ben helemaal geen Cab fan, maar ze maken echt wel degelijke kites.

Nee ik heb nog geen cabrinha  mijn 10m is een best taboo die vaart wel goed maar de volgende kite had ik toch liever iets anders.

Ja^en we hebben al wat meer als 2 lessen gehad hoor xD lol

Wink

clamcleat???  is dan van bandit of begrijp k dit verkeerd?
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #10 Juli 30, 2012, 19:52:25
edit2Rapporteer  
Ik heb liever een clamcleat dan die strap van Cabrinha. Je hebt een betere visuele feedback over hoever je gepowered bent.

Straps gaan ook kapot trouwens.

Er is inderdaad wel een verschil in afwerking, die is bij F-One een stuk minder.

De F-One bar is simpel, maar werkt in principe gewoon goed. De Cabrinha bar zit me iets te technisch in elkaar, en hoe meer foefjes, des te meer kapot kan gaan. Je moet die echt niet in de modder laten liggen oid volgens mij.
Morres

Antwoord #11 Juli 30, 2012, 21:57:52
edit2Rapporteer  
je bent beginner, laat je budget spreken
Faxie

Antwoord #12 Juli 31, 2012, 00:37:58
edit2Rapporteer  

Dat ook ja.

Als je op een gegeven moment serieus wilt gaan kiten ga je toch voor nieuwe kites kijken.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Juli 31, 2012, 11:01:30
edit2Rapporteer  
Als je op een gegeven moment serieus wilt gaan kiten ga je toch voor nieuwe kites kijken.

Wat is er mis met eind van het seizoen materiaal, zowel nieuw als gebruikt?
Vaak de meest slimme optie budgetwijs gezien. Vrij nieuw materiaal, de kinderziektes zijn dan meestal al bekend (als die er überhaupt al zijn) en een flink deel van de nieuwprijs is er al af

Snap overigens niet waarom men les geeft met de Bandit5 ipv de Volt2, die juist bedoelt is voor beginners en freeriders Tongue
Zo geef je beginners niet het juiste voorbeeld in mijn opinie!
feddomw
Gast
Antwoord #14 Juli 31, 2012, 11:05:03
edit2Rapporteer  

Vaak de meest slimme optie budgetwijs gezien. Vrij nieuw materiaal, de kinderziektes zijn dan meestal al bekend (als die er überhaupt al zijn) en een flink deel van de nieuwprijs is er al af

Snap overigens niet waarom men les geeft met de Bandit5 ipv de Volt2, die juist bedoelt is voor beginners en freeriders Tongue

Omdat de inkoopprijs misschien hetzelfde is, maar je de B5 einde seizoen nog goed kan verkopen en de Volt niet? Ik gok maar wat.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Juli 31, 2012, 11:33:27
edit2Rapporteer  
Economische argumenten boven het juiste materiaal zou goed kunnen!
Denk dat de inkoopprijs wellicht lager is juist vanwege de promotie. Uit ervaring weet ik dat veel beginners blijven hangen aan het materiaal of tenminste het merk waarmee de kiteschool les geeft. Logisch ook, is de comfortzone in een nieuwe onbekende wereld Wink

De topic-starter met zijn vriendin is het lichtend voorbeeld hiervan Wink
Faxie

Antwoord #16 Juli 31, 2012, 11:51:39
edit2Rapporteer  

Ik bedoel 'nieuw' niet op die manier Wink
Marc_87
Moderator

Antwoord #17 Juli 31, 2012, 18:12:10
edit2Rapporteer  
Nog een opmerking, de Switchblades zijn normaal gezien bij elke Eurofun vestiging zover ik weet te testen.

En als je toch aan het twijfelen bent of je een Switchblade of Bandit neemt. Kijk dan ook eens naar andere kites. Er zijn nog veel meer kites die ook goed zijn om mee te beginnen.
trebo91

Antwoord #18 Juli 31, 2012, 18:28:27
edit2Rapporteer  
Nog een opmerking, de Switchblades zijn normaal gezien bij elke Eurofun vestiging zover ik weet te testen.

En als je toch aan het twijfelen bent of je een Switchblade of Bandit neemt. Kijk dan ook eens naar andere kites. Er zijn nog veel meer kites die ook goed zijn om mee te beginnen.

Ik heb andere merken al bekeken  maar ik twijfel nu tussen deze 2 merken.

Economische argumenten boven het juiste materiaal zou goed kunnen!
Denk dat de inkoopprijs wellicht lager is juist vanwege de promotie. Uit ervaring weet ik dat veel beginners blijven hangen aan het materiaal of tenminste het merk waarmee de kiteschool les geeft. Logisch ook, is de comfortzone in een nieuwe onbekende wereld Wink

De topic-starter met zijn vriendin is het lichtend voorbeeld hiervan Wink
  . Maar vind de bandits mooier uitzien en men vriendin heeft deze kite nu onder de knie.
Nou ik heb ook al een best en was aanvankelijk van plan om switchblades te kopen

cabrina en bandit ligt in mijn budget, het zijn dezer dagen kortingen allom.
feddomw
Gast
Antwoord #19 Juli 31, 2012, 19:05:47
edit2Rapporteer  

Maar vind de bandits mooier uitzien en men vriendin heeft deze kite nu onder de knie.
Nou ik heb ook al een best en was aanvankelijk van plan om switchblades te kopen

cabrina en bandit ligt in mijn budget, het zijn dezer dagen kortingen allom.

You're overthinking it. En niet zo'n beetje ook. Ik betwijfel of je vriendin na een paar lessen een kite "onder de knie" heeft. Als je een kite mooier vindt, lekker die kopen. Mag geen rol spelen, maar doet het bij de meesten toch. Anders laat je je budget spreken. Als je serieus gaat varen ga je toch weer andere spullen kopen. Koop wat, ga meters maken, over een jaar kijk je weer verder.

trebo91

Antwoord #20 Juli 31, 2012, 19:15:05
edit2Rapporteer  
het is juist omdat  een shop voor mij prijs gemaakt heeft voor 8 en 6 m van bandit en van switchblade  met allebei 2 bars.  en  daar zit maar een verschil van 50€  tussen dan moet je op gegeven moment wel naar andere dingen kijken zoals  vind ik em mooi  etc.

Want van de technische kantjes van de kite ken ik toch nog niks.
Marc_87
Moderator

Antwoord #21 Juli 31, 2012, 19:45:18
edit2Rapporteer  
Want van de technische kantjes van de kite ken ik toch nog niks.

En hier gaat het juist fout! Je zou je daar eens in moeten verdiepen voordat je een aankoop doet. Je weet niet eens het verschil tussen een depower strap en een clamcleat.

Dus ga eens op Marktplaats kijken naar kites die goed zijn voor beginners. Je kan mij niet wijsmaken dat je dan niet veel goedkoper uitbent. Als je eenmaal goed kan varen dan zou ik als ik jullie was van alles gaan testen en dan beslissen wat je koopt.

Zoals ik eerder al zei, koop op Marktplaats twee Kahoona's erbij met één bar en je kan bijna altijd varen, de andere bar heb je al van je Taboo. Scheelt veel geld en als je goed kan varen ga je kijken wat je echt fijn wilt en wat je wilt gaan doen.
feddomw
Gast
Antwoord #22 Juli 31, 2012, 20:10:08
edit2Rapporteer  
^^^^ dit.

Scheelt je veel geld, altijd dezelfde kite dus voorspelbaar en betere leercurve.

Schrale troost: je bent dit seizoen de zoveelste eigenwijze beginner Wink
trebo91

Antwoord #23 Juli 31, 2012, 20:46:29
edit2Rapporteer  
Ja ik geef toe dat ik mischien een beetje eigenwijs ben.

Maar best wil ik niet varen buiten mijn taboo. En vooral de kahoona dan. Omdat ik in reviews heb gelezen en ik geloof ook in topic gelezen te hebben dat mijn taboo iets agressiever zou sturen ( in vergelijking met kahoona) en met een foutje zwaarder uit de hoek zou kunnen komen.  Maar zondag heb ik les gehad met mijn kite  en was ik continu aan het waterstarten met hier een daar een rakje upwind. En hier vond ik dat mijn taboo eigenlijk vrij traag stuurt en wil ik toch als ik het zo mag zeggen  iets agressiever.
Marc_87
Moderator

Antwoord #24 Juli 31, 2012, 20:51:13
edit2Rapporteer  
Dat komt omdat er zondag nu niet echt veel wind was, ik vaar zelf met de zelfde Taboo en als het goed waait dan is het echt wel een redelijk agressieve kite voor een SLE. Ik durf te zeggen agressiever als de de Bandit en de Switchblade. Je wordt veel harder van het water af getrokken als je springt in goede wind.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.