Aerial Transition

kees69

Augustus 01, 2012, 16:28:09
edit2Rapporteer  
Wie heeft  de gouden tip ??????????  ThumpsUp

Ben al een tijdje bezig om dit onder de knie te krijgen maar wil niet echt lukken.
Springen enz gaat prima, maar de transition eruit persen wil maar niet lukken.

Komt het door teveel voorwaardse beweging als ik de sprong maak ? Eenmaal in de lucht, stuur ik me kite hard in, maar bij de landing heb ik dus niet de power om weg te varen en zak het water in.

Het ziet er allemaal zo rustig en gecontroleerd uit als ik op het water of youtube kijk.

Heb de techniek al vaak bekeken in bladen en youtube maar kwartje valt niet.

Wie kan me helpen  ????

Tx
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 Augustus 01, 2012, 16:45:40
edit2Rapporteer  
Misschien nog te veel voorwaarste snelheid ja icm met een kite die al te ver voorbij 12 uur is waardoor hij niet lekker door de powerzone gaat.
jantjuuh

Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #2 Augustus 01, 2012, 16:50:45
edit2Rapporteer  
Bij mij is de truc om ligtjes de lucht in te gaan met de bar niet helemaal aangetrokken en dan gewoon hard naar de andere kant sturen en poweren. Als de wind niet al te sterk is kun je nog een loopje doen voor wat extra power. Gewoon blijven oefenen! Gevoel komt valzelf wel.
robbepop

Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #3 Augustus 01, 2012, 16:56:10
edit2Rapporteer  
Gewoon nog net een fractie langer wachten met het terug insturen, als je gelijktijdig met het neerkomen je kite instuurt, dan hou je power genoeg over. Anders dwarrel je alleen maar onder je kitetje door.
kees69

Antwoord #4 Augustus 01, 2012, 17:02:40
edit2Rapporteer  
Bedankt alvast, ga het stug door met oefenen.

Kan idd best zijn dat ik te snel instuur als ik nog in de lucht ben. Net voor de landing maar eens proberen.
Tim_GTS5

Antwoord #5 Augustus 01, 2012, 17:08:17
edit2Rapporteer  
Genoeg afremmen, bar aantrekken en dan pas je nieuwe richting insturen en doorvaren.
Monkh

Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #6 Augustus 01, 2012, 18:19:38
edit2Rapporteer  
Genoeg afremmen, bar aantrekken en dan pas je nieuwe richting insturen en doorvaren.

Bar aantrekken met insturen deed voor mij ook de trick! en dan poppen voordat je kite al aan de andere kant is.
Jeffro

Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #7 Augustus 01, 2012, 18:21:35
edit2Rapporteer  

Bar aantrekken met insturen deed voor mij ook de trick! en dan poppen voordat je kite al aan de andere kant is.
Dus je vaart dan bv nog naar rechts...stuurt de kite al in naar links en dan pop je? Is deze trick niet gewoon een kwestie van springen m.b.v. de kite en de kite de andere kant opsturen?
Monkh

Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #8 Augustus 01, 2012, 18:32:03
edit2Rapporteer  
Ja, maar dan sta je bijna stil als je popt

Filmpje van ene Allah in Hamata:

http://www.youtube.com/watch?v=tS_fgoncF9U&feature=plcp
Gehaktdag

Antwoord #9 Augustus 01, 2012, 19:23:31
edit2Rapporteer  

Dit is de gouden tip en pas terugsturen op de top van je sprong.

Hier nog een leuk filmpje van Progression over transitions

http://www.youtube.com/watch?v=MfbNHYNIUC0

Tim_GTS5

Antwoord #10 Augustus 01, 2012, 19:31:38
edit2Rapporteer  

Dus je vaart dan bv nog naar rechts...stuurt de kite al in naar links en dan pop je? Is deze trick niet gewoon een kwestie van springen m.b.v. de kite en de kite de andere kant opsturen?

Nee kite houd ik nog iets voor 12 uur of op 12 (anders heb je niet genoeg druk meer in je kite als je hem weer instuurd.

Afremmen upwind , kite naar of iets voor 12, bar aantrekken en poppen, hard insturen en verder .
Later kan je er nog een backroll of frontroll combineren Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.