Safetyleash bevestiging aan trapeze

patrick13

Geen avatar

Berichten: 11
Augustus 02, 2012, 23:35:44
edit2Rapporteer  
Beste medekiters,

Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen;
waar bevestigen jullie je safetyleash aan de trapeze?

Volgens mij zet iedereen zijn leash aan de handlepassleash ad achterzijde vd trapeze of aan een D-ring aan de zijkant...
Zelf heb ik hem altijd aan de voorkant zitten, voorheen aan trapezehaak, maar sinds ik ben gaan uithaken heb ik hem naast mijn haak zitten (zelf een lijntje om de spreader gemaakt).
dit vind ik het prettigst en werkt prima, mede door 1 ervaring waarbij ik (met sideshorewind) zo'n 200m achter een loopende kite aanging, waarbij ik op mijn buik erachteraan ging en ik kon zien wat er gebeurde etc. Hier zal ik nu niet verder op in gaan.

Ik heb nu een nieuwe trapeze nodig (weet nog niet welke heuptrapeze), maar zie wel dat er bijna geeneen meer is waarbij je een mogelijkheid hebt om iets aan de spreader te bevestigen. Sommige hebben ook geen D-ringen, maar een verborgen bevestiging van de handlepassleash..

tips?
bedankt alvast!
gr patrick
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Augustus 03, 2012, 06:50:52
edit2Rapporteer  
Idefixe had hier al min of meer een topic over gestart: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=43336.msg618558;boardseen#new
Misschien kan je hier wat mee.

btw, doe de groeten aan je broer Wink
patrick13

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #2 Augustus 03, 2012, 08:19:24
edit2Rapporteer  
Haha AJ,
wie kan het ook anders zijn die als 1e reageert Wink nee maar bedankt, zal die discussie ook ff doornemen. Wel een belangrijk punt waar denk veel mensen niet bij stilstaan, zeker als je nog geen nare ervaring hebt gehad.

zijn er nog tips voor een nieuwe trapeze?

gr pat
Guus

Geen avatar

Berichten: 57
Antwoord #3 Augustus 03, 2012, 09:37:25
edit2Rapporteer  
bij de ocean rodeo session trapeze kan je je leash aan de spreader vastmaken
feddomw
Gast
Antwoord #4 Augustus 03, 2012, 09:46:50
edit2Rapporteer  
bij de ocean rodeo session trapeze kan je je leash aan de spreader vastmaken

Ja dat had ik ook in dat andere topic gezegd. Sindsdien vaar ik met leash aan spreader bar.

Deze topics mergen, admins?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Augustus 03, 2012, 17:02:34
edit2Rapporteer  
Hhhm..  trapeze... ik heb hele goede ervaringen met mystic Warrior en Ion apex... ik zeg gewoon passen, die gene die het beste past kopen. ik denk niet dat er tegenwoordig zoveel kwaliteit verschil meer in zit bij de verschillende merken, wel in de pas vorm. dus passen maar!
patrick13

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #6 Augustus 03, 2012, 20:54:25
edit2Rapporteer  
Thanks jongens,
Ik zocht vorig jaar ook al naar info hierover maar kon steeds weinig vinden. Goed dat er nu eea actueel op fora rondgaat hierover, vooral dat op kiteforum.com.
mesje heb ik ook in trapeze, maar in vreemde 'mach3'achtige noodsituaties blijft het lastig om dat te doen wat nodig is.
In ieder wil ik mijn leash, ook op toekomstige trapeze aan de voorkant bevestigen!

En dat de CL losschiet heb ik nu ook al paar keer ervaren, maar komt geloof ik alleen voor wanneer ik blind vaar, en alleen sinds ik onlangs met ozone c4 ben gaan varen. met Best spullen nog nooit gebeurd.
en heb net nieuwe CL + donkeydick op ozone bar gezet maar gebeurde meteen weer bij 1 x blind varen.
heeft miss ook met trapezehaak te maken (oude mystic darkrider)...al had ik het nooit met mijn Best barren...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.