GEVRAAGD 5th elemennt control bar 2008 foto

ingmar

Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
Augustus 06, 2012, 22:00:11
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik ben op zoek naar een iemand die een 2008/9 north 5th element control bar heeft en een foto van een stuk van lijnen de wil maken.

 http://www.airtimekitesurfing.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/b/a/bar_complete2.jpg

het betreft de scheiding net boven nummer 4.
Mijn lijnen zijn pas geknapt en nu ik nieuwe lijnen heb, ontbreekt er iets na de dealer te zijn geweest.
We vermoeden dat het een ring of een lusje is met iets van een stopperballetje.
Het is op elke foto op het internet bijna niet te zien.

Graag zou ik daar een close up foto van willen zodat ik het onderdeel kan bestellen, of in ieder geval weten wat ik mis.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Augustus 06, 2012, 22:10:15
edit2Rapporteer  
Opmeten per lijnstuk en exact die lengte bestellen voor zowel je front en stuurlijnen. Kant en klaar lijnen werken alleen voor barren waarbij alle vier de lijnen exact even lang zijn.
Moet het snel dan kun je 24m bestellen, 1 kant loshalen en dan je lijnen zelf op lengte maken door een knoop in je sleeve te leggen als het niet lukt om het met een naaimachine te doen.

Maar zijn je voorlijnen vanaf de Y-splitsing echt bijna 20m? Ik dacht dat North vrijwel hetzelfde was als Naish en die hebben een Y-splitsing van 13m.
ingmar

Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
Antwoord #2 Augustus 06, 2012, 23:23:16
edit2Rapporteer  
 Evan.
Klopt de maat is zoals ik hem heb gemeten. Deze had ik besteld. Op de manier zoals jij beschrijvd door dat we geen orginele maat konden vinden hebben we gegokt met de frontlines. Deze hadden we op basis van de rek gegevens 19 cm korter gedaan. En de backlines. 7cm kleiner.

Niet reeeel omdat op moment van maken vond ik pas gegevens op het www. Over dat de. Lijnen aan de bar vast moetn zitten en zoals eerder beschreven opgemeten moest worden.

Eigenlijk hebben we ons van de wijs laten brengen door de. Rek en ongebruikelijke lange frontlines.

Morgen ga ik naar het atelier en dan worden de backlines korter gemaakt gelijk met frontlines als ze aan de bar zitten
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Augustus 07, 2012, 00:48:11
edit2Rapporteer  
volgens mij maakt het niet heel erg uit, zolang de lijnen maar evenlang eindigen als alles gepowered is....
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #4 Augustus 07, 2012, 08:43:45
edit2Rapporteer  
Over rek gesproken... die lijnen van cheap-kiteline's zijn van goeie kwaliteit. de orginele lijnen van North rekken 1 tot 2 cm meer... bij mij heb ik behoorlijk moeten tunen (tomen) om weer het oude resultaat te krijgen. (Ik had alleen de backlijnen vervangen)
OllieWapper

Berichten: 81
Antwoord #5 Augustus 07, 2012, 10:19:35
edit2Rapporteer  
als ik even het gevoel heb dat het niet klopt bind ik de uiteinden (die aan de kite moeten) aan een paal (sleevejes netjes bij elkaar), uitlopen en aan de bar hangen. Hoef je niet te meten, zie je direct hoe groot het verschil is.
En dan? Lijnen inkorten is toch best wat werk om goed te doen. Je kan ook de lijnen verlengen door een stukje tussen te plaatsen (stukje dyneema van zeg 1 a 2 mm dik) met een stopperknoopje zo te stellen dat alles weer gelijk komt.
Als je wil kiten met lijnen van 24 meter, zal het toch ook wel lukken met 25 meter?
ik gebruik deze voor het vastzetten aan een ring:
http://www.simpleknotsguide.com/hitches/70-pedigree
of anders
http://www.simpleknotsguide.com/hitches/68-constrictor
en een gewone acht als stopper:
http://www.simpleknotsguide.com/stoppers/55-figureeight

ingmar

Berichten: 221
Logs: 0 | 244 uur
Antwoord #6 Augustus 07, 2012, 22:53:17
edit2Rapporteer  
Zo vandaag alles uitgelegd.

Nog de sleeves laten vast naaien toen ik klaar was.
Wat heb ik gedaan. Bar trim test gedaan. Klopte ook geen hol van nu wel.
Alleen de stuurlijn gedeelte op de bar basis afstelling middelste knoop.

Lijnen uitgelegd. Max gepowerd. Sleeves losgemaakt achtknoop los. Verschuiven le x gevoelsmatig  controleren lengte.
Streep op de grond nieuwe acht knoop er in. Sleeves liten vast naaien.

Dan weer te laat om te testen ben benieuwd als er wind staat.
Eurofun even naar north gebeld voor basis aftelling omdat bij de trim test de eind knoop van stuurlijn niet haaks op katrol van frontlijn zat.
Daarom deze op middelste knoop gezet.

We gaan het zien. Iedereen bedankt voor advies.

Mag slotje op
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Augustus 09, 2012, 20:48:11
edit2Rapporteer  
Over rek gesproken... die lijnen van cheap-kiteline's zijn van goeie kwaliteit. de orginele lijnen van North rekken 1 tot 2 cm meer... bij mij heb ik behoorlijk moeten tunen (tomen) om weer het oude resultaat te krijgen. (Ik had alleen de backlijnen vervangen)
Gebruikt eurocord, zelfde fabrikant als gaastra gebruikt, die levert ook lijnen in alle soorten en maten, niet zo goedkoop als cheapkitelines, maar ook niet zo duur als menig ander merk.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.