Waarschuwing voor kitesurfers @ Mirns

Idefixe

Berichten: 8241
Augustus 26, 2012, 13:22:13
edit2Rapporteer  
Waar ( voor de insiders al bekend) voorheen de Duitse kitescholen met hun cursisten met eerst iemand met een vlieger en dan afgerolde lijnen door het water lopen ( om onderweg naar de "leslocatie" zoveel als mogelijk andere kitesurfers proberen te vangen? )  Heeft men nu een nieuwe methode bedacht:
Er loopt dus voorop iemand met een bar / afgerolde lijnen en vervolgens 25 meter downwind de instructeur met vlieger en de andere cursist.
Een "fijne"verrassing als je met 35 knp aan komt varen.................   Stelleltje randdebielen  loser 

PS m'n mesje doet het erg goed!
feddomw
Gast
Antwoord #1 Augustus 26, 2012, 13:30:12
edit2Rapporteer  
Meer details, altijd leuk. 2e keer dat je gevangen wordt, inmiddels?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Augustus 26, 2012, 13:35:57
edit2Rapporteer  
Zit je ineens muurvast in lijnen die gewoon bewust door het water worden gesleept.  ( en het ging best wel hard , hard is hier een understatement  )  en word je door de bijbehorende instructeur helemaal verrot gescholden.
feddomw
Gast
Antwoord #3 Augustus 26, 2012, 14:28:15
edit2Rapporteer  
Ik begrijp het toch niet: of je gelijk of ongelijk hebt, hoe haal je het in je hoofd als gast in een land en gebruik makend van andermans faciliteiten om een grote bek op te zetten?

En waarom doen ze dit met die lijnen? Doen NL scholen op Mirns dat ook?
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #4 Augustus 26, 2012, 16:21:46
edit2Rapporteer  
Oke, ik vind het geen slechte zaak om als kiteschool je kite op te laten in het water en niet op een druk, glad en gevaarlijk strand, grasveldje of dijkje...

maar ik snap je frustratie en snap ook niet waarom ze die lijnen niet gewoon in het water pas verder uitrollen.

en idefixe, jij als geen ander, met al je ervaring, weet toch wel dat je ver, heel ver, uit de buurt moet blijven van dat soort geklungel, of het nou over lesgevende duitsers gaat, beginners of een verdwaalde toerist?



Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Augustus 26, 2012, 16:28:49
edit2Rapporteer  
en idefixe, jij als geen ander, met al je ervaring, weet toch wel dat je ver, heel ver, uit de buurt moet blijven van dat soort geklungel, of het nou over lesgevende duitsers gaat, beginners of een verdwaalde toerist?
dan kan ik en vele anderen, dus voortaan niet meer @ Mirns varen? ( gisteren 6 Duitse kitescholen)
D'r zijn ook scholen die de boel op het land opbouwen / instructie geven  en vervolgens barretje oprollen , 500m naar buiten lopen en op een veilige plek voor zowel de cursisten als anderen hun les gaan geven. Da's een ander ding dan kitescholen die met afgerolde lijnen in een ganzenmars ( vaak met meerdere afgerolde barretjes achter elkaar ) over de hele spot wandelen en tegen iedereen die in de buurt komt beginnen te schreeuwen dat het een "lesgebied is" en jij als ervaren kitesurfer maar naar de andere kant van het IJsselmeer moet opzouten.
De gemiddelde kitelocatie heeft in het bestemmingsplan een recreatieve bestemming en de gemiddelde school is nog steeds gewoon een economische / commerciële onderneming. Daarnaast staat er nog steeds in het BPR een artikel dat hij/zij die zich met een "vaartuig" op het water begeeft over voldoende vaardigheden moet beschikken om dit op een verantwoorde wijze......... ( neem je een cursus dan geef je zelf al aan dat je niet over deze vaardigheden beschikt enz enz)
Kitescholen zijn belangrijk voor het veilig beoefenen van het kitesurfen / essentieel voor de sport. Lesgeven met 25+ , weersverwachting met onweer, beslag leggen op de hele locatie, anderen wegsturen?   Dan gaat er iets hardstikkie fout.
@ Mirns zijn er kitescholen die met iedereen rekening houden , in dikke wind hun lessen cancellen, beginnen met een uitleg over de regels op de locatie, die hun cursisten een lycra geven waarmee ze herkenbaar zijn. Kortom, ze doen hun ding en leveren een belangrijke bijdrage aan de sport . Dit zijn overigens zowel Nl als Ge scholen.
Daarnaast heb je ook euriemachines die het anders doen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 26, 2012, 16:45:24
edit2Rapporteer  
Nu is het weer Mirns, maar overal op drukke locaties waar ook scholen lesgeven beginnen de gemoederen op te lopen. Oostvoorne strand is ook zo'n locatie waar de lekkerste vlakwaterdelen door 834 kitescholen in beslag wordt genomen gedurende het hele les-seizoen.
Kom ook weleens op Mirns, en snap daarom direct waarom Tom niet ver weg gaat varen waar die gasten lopen. Supermooi daar.

En wat anders over die Duitsers. Dit seizoen staat er in kiteboarding.eu een waanzinnig 5 luik over alle Duitse zee spots. Ik snap echt niet wat die idioten in ons land te zoeken hebben met zoveel superspots!!! Tongue

feddomw
Gast
Antwoord #7 Augustus 26, 2012, 18:04:36
edit2Rapporteer  
Nu is het weer Mirns, maar overal op drukke locaties waar ook scholen lesgeven beginnen de gemoederen op te lopen. Oostvoorne strand is ook zo'n locatie waar de lekkerste vlakwaterdelen door 834 kitescholen in beslag wordt genomen gedurende het hele les-seizoen.
Kom ook weleens op Mirns, en snap daarom direct waarom Tom niet ver weg gaat varen waar die gasten lopen. Supermooi daar.

En wat anders over die Duitsers. Dit seizoen staat er in kiteboarding.eu een waanzinnig 5 luik over alle Duitse zee spots. Ik snap echt niet wat die idioten in ons land te zoeken hebben met zoveel superspots!!! Tongue


Vermoedelijk zijn wij dichterbij... Voor vele Oosterburen net over de grens is onze kust echt wel sneller te bereiken. En dan hebben wij ook nog vlakwater spots.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 Augustus 26, 2012, 18:17:56
edit2Rapporteer  
Hoe staat het met de code voor kitescholen die ze onderling zouden afspreken zodat excessen als deze aangepakt kunnen worden? Of zijn ze te mild voor elkaar en moeten er van bovenaf bikkelhard aangepakt worden?

Begin steeds meer te voelen om undercover les te gaan nemen en elke fout gigantisch groot op Kitehigh uit te lichten, laat de kwaden het niet verpesten voor de rest!

Er moeten dan alleen wel glasheldere regels/richtlijnen afgesproken worden waaraan alle scholen zouden moeten voldoen.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #9 Augustus 26, 2012, 18:34:31
edit2Rapporteer  
Goed idee Evan, maar zou het niet veel effectiever zijn de Duitse VDWS, waar wss de meeste Duitse kiteleraren hun VDWS kiteleraar-licentie hebben gehaald hierin te betrekken en dat deze manier van bar uitrollen niet conform hun theorie en methodiek/didactiek werkt en meer nadelen dan voordelen biedt? Kort gezegd: laat de 'under kuffer actionz' maar gewoon door de VDWS 'geschehen' zodat deze kitescholen vwb hun vergunning en hun broodwinning door de juiste 'leermeesters' gelijk in hun kladden genomen worden.

Reik ze zelf de mogelijkheid tot bezinning en verandering, dat heelt meestal de ergste en meest stinkende wonden...  Grin
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 Augustus 26, 2012, 18:41:38
edit2Rapporteer  
Idefixe - ze trainen volgens de nieuwste Hidden Lines methode. Dat jij dat niet weet!

Maar zonder gekheid - ik zou daar heel zwaar van over de zeik gaan als ze op mijn spot zouden doen. Een klein karavaantje hufters om rondjes over die lijnen te varen is snel georganiseerd...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Augustus 26, 2012, 18:52:23
edit2Rapporteer  
Het was gister op Mirns gewoon niet normaal met die kitescholen en ook veel Duitse kiters met de kite op 12 uur. Ik heb me er nog nooit aan ge-ergerd, niet op Mirns, niet op Oostvoorne, nergens. Maar gister op Mirns trok ik het even niet meer.

Die gasten doen maar wat ze willen en het slaat gewoon nergens meer op. Komt er zo'n hevige bui aan staat er zo'n gast een kleine vrouw midden tussen iedereen les te geven. Wijs ik naar die bui en dan kijkt die om en gaat gewoon weer vrolijk verder...
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 Augustus 26, 2012, 19:10:03
edit2Rapporteer  
Ligt het nou aan mij, of zijn er de laatste een heel stuk meer van dit soort topics?

Is het echt zo erg geworden of was het zo al een paar jaar?
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #13 Augustus 26, 2012, 20:28:02
edit2Rapporteer  
Je draagt gewoon het verkeerde mes bij je, niet vergeten een touwtje er aan te doen anders raak je hem kwijt
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #14 Augustus 26, 2012, 20:52:43
edit2Rapporteer  
ed,

is dat dan voor tussen de ribben, of om de kitespulle mee te mollestreren Roll Eyes
feddomw
Gast
Antwoord #15 Augustus 26, 2012, 21:16:54
edit2Rapporteer  
Je draagt gewoon het verkeerde mes bij je, niet vergeten een touwtje er aan te doen anders raak je hem kwijt


Mooi dat dit "signature model" ook echt een signature heeft. Van een fictief persoon wel te verstaan.... Dat gezegd hebbende, ik wilde 'm hebben toen ik 12 was...


[/off topic]
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #16 Augustus 26, 2012, 22:26:57
edit2Rapporteer  
Wie niet Smiley Je hoeft alleen maar je hand er op te leggen en een beetje te grommen, dan zal ze german zijn mond wel houden denk ik!
Dre79

Berichten: 25
Antwoord #17 Augustus 26, 2012, 22:34:25
edit2Rapporteer  
Ligt het nou aan mij, of zijn er de laatste een heel stuk meer van dit soort topics?

Is het echt zo erg geworden of was het zo al een paar jaar?

Het wordt steeds drukker, en er komen helaas geen extra spots bij. Punt is ook nog dat onze Oosterburen (een paar goeie daar gelaten) zich op het water gedragen alsof ze de enigen zijn.

Ik heb 9 week geleden mijn pols gebroken door een duitser die voor het eerst een kite vasthield, en les kreeg van een maatje. Hij had de kite op 11 uur geparkeerd en stond zonder board gewoon relaxed in het water, en ik had me al een heel eind downwind laten zakken om voor zijn kite langs te komen, echter als dat ding op 10m hoogte hangt kun je die afstand dus verkeerd inschatten. Uit het niets werd de kite 2m naast / voor mij het water in gestuurd, ik kon deze nog net ontwijken door vol downwind te sturen, maar door deze actie ging ik wel meteen onderuit in 30cm water. Ooorzaak....de persoon in kwestie wou de kite omhoog sturen maar trok aan de verkeerde kant van de bar. Sad Ik heb op een niet al te netjes wijze meteen maar verteld dat je daarom eerst eens met een trainer kite moet leren vliegen......

Gisteren op Mirns was weer de eerste keer, en ben rond 2 uur maar gestopt omdat ik het niet meer relaxed vond met al die stuntels op het water. Is hier nu echt niets aan te doen? bijv 3 a 4 nederlandse scholen een vergunning geven om les te mogen geven op Mirns?
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #18 Augustus 26, 2012, 23:50:02
edit2Rapporteer  
Leuke verhalen jongens. Ik ben blij als ik dit zo lees dat er Zeeland nog wel plekjes overblijven waar je nooit meer als 10 man ziet.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #19 Augustus 27, 2012, 00:03:49
edit2Rapporteer  
Leuke verhalen jongens. Ik ben blij als ik dit zo lees dat er Zeeland nog wel plekjes overblijven waar je nooit meer als 10 man ziet.

Inderdaad ....... ik ben een keer op Mirns, Makkum en Workum geweest en stond versteld van de  "kleine" strandjes.

In Zeeland zijn de stranden stukken groter ..... hoewel het op Brouwersdam en Neeltje Jans bij vloed toch ook erg krap kan worden ......

Gelukkig komt de herfst eraan ....... blijven alleen de echte bikkels over ..... Joepie
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #20 Augustus 27, 2012, 00:19:26
edit2Rapporteer  
Ik kan niet wachten op de herfst. Vind het echt een nikszomer.
hehuis

Berichten: 80
Antwoord #21 Augustus 27, 2012, 05:21:43
edit2Rapporteer  
Sorry hoor.

Maar de gemoederen lopen tegenwoordig niet alleen meer op "op overdrukke ondiepe locaties".
Afgelopen weekend is mijn meisje op volle zee "gevangen" door een aantal "groentjes" die helemaal niks te zoeken hebben op open zee als je niet eens je kite onder controle hebt.

Gelukkig kon ze nog net staan op de zandbank anders was het nog lelijk afgelopen ook.
Ze zat er compleet ingewikkeld, als van die touwtjes om sommige worstjes.

@ed
Voor tussen de ribben heb je een mes nodig met bloedsleuf erin gevreesd.
En als die ertussen zit, omdraaien, en er weer uit trekken.

PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #22 Augustus 27, 2012, 08:12:21
edit2Rapporteer  

Is hier nu echt niets aan te doen? bijv 3 a 4 nederlandse scholen een vergunning geven om les te mogen geven op Mirns?

 ThumpsUp

Ik vaar veel op Mirns en zie het geklooi de laaste tijd wel erg toenemen. Oke onze sport is razend populair en het wordt steeds drukker op de spots terwijl er geen spots bij komen. Het ging een tijdje goed op Mirns. Lessers aan de rand van het natuurgebied. Maar je ziet ze nu weer her en der staan. Denk dat het bord wat op Mirns staat aangepast moet worden en op een betere zichtbaardere plek geplaats moet worden. Op het bord duidelijk aangeven waar gelest mag worden. D.m.v. Boeien in het water dit duidelijk aangeven. In dit gebied alleen lessen en geen geoefende kiters toelaten. Op deze manier is er geen wederzijdse irritatie. Blijft allemaal moeilijk. Op drukke dagen zijn er op Mirns 300-400 kiters, Het strand is klein dus de irritatie groot. Maarja 1 voordeeel het droogpakkie weer komt er weer aan dus lekker rustig voor de doorgewinterde kiter.
Michael van der Hoek

Berichten: 404
Antwoord #23 Augustus 27, 2012, 09:55:31
edit2Rapporteer  
hahaha, ik HEB dat mes haha.. maar hij is een beetje onhandig om mee te nemen hoor! word zo zwaar aan je been he...

Tussen de ribben word trouwens al snel door het lichaam heen.. lemet is zon 35cm....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 Augustus 27, 2012, 12:54:42
edit2Rapporteer  
Leuke verhalen jongens. Ik ben blij als ik dit zo lees dat er Zeeland nog wel plekjes overblijven waar je nooit meer als 10 man ziet.

maakje geen illusies..wacht maar een jaar. ga er maar lekker vaak varen je vlieger is een mooie reklame vlag!

@ Idefixe... een spetter op de betreffende instruczeur zijn kaak had bij deze minstens op zijn plaats geweest

op Playa is het een zooitje als het niet hard genoeg waait. op slufter wordt het ook steeds maffer. sinds wanneer mag je daar in het poeltje lessen? Wordt het niet eens tijd om kitekloters op slufter als groep te benaderen? En evt weg pesten?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.