welke lijn voor me leash?

TommH

Augustus 30, 2012, 20:08:01
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen! Smiley

ik heb een naish helix 9m2 uit 2009, 2de hands gekocht.
Ik was later toen ik thuis was aan het afvragen waar eigenlijk de leash moest.
Na wat research op internet had ik gevonden dat de helix normaal ook een (gele) 5e lijn heeft waar je je leash aan vast kan maken. maar ook nog een andere bevesteging. (Weet niet precies zeker wat dat is).
alleen was ik gaan kijken op de bar en blijkt dat die gele 5e lijn er eigenlijk helemaal niet aan de bar zit.
Wat moet ik nu doen?
kan ik de leash ook aan de andere bevestiging vast maken? of is dat onveilig?

Hier even een filmpje wat ik gevonden had over wat ik bedoel met die gele lijn en die andere bevestiging:

http://www.youtube.com/watch?v=XKMw3CQynq0

Standard position = met gele lijn (Die ik niet heb).
Advanced position = met andere bevestiging (Niet zeker of veilig).
Expert position = niks mee te maken Smiley

Alvast bedankt!

EDIT:
Ik zie bij de comments bij de video dat de gele lijn blijkbaar gevaarlijk is?
hoort die er dan eigenlijk niet?
Fe®®y

Antwoord #1 September 02, 2012, 09:32:18
edit2Rapporteer  
download hier ff de gebruiksaanwijzing van 2009 dan moet het duidelijk worden.

http://www.endlesswind.com/download/c/1/naish
Robin73

Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #2 September 02, 2012, 10:26:38
edit2Rapporteer  
Een Helix is een 4 lijns kite dus daar zit geen gele 5e lijn op. Op nieuwer bars zit wel een gele lijn voor je leash maar dat is gewoon 1 van de 2 powerlijnen. Als het goed is loopt 1 van je powerlijnen door je bar heen en zit met een ringetje aan je chickenloop vast. Aan deze lijn moet je je leash vast maken
Jer76

Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #3 September 02, 2012, 10:35:06
edit2Rapporteer  
Welke bar zit erbij  (2 hands worden er veel 2008 kites  verkocht als zijnde 2009 modellen  heb je dus ook daadwerkelijk een 2009 kite  met een 2009  bar erbij?  post een foto.) want op de 2008 bar zit geen gele  lijn en bevestig je de leash boven in bij de splitter.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.