bommetje
Geen avatar
|
Mooie foto.. Hierdoor lijkt de Kite ook gelijk erg mooi :-P zonder gekheid.. Ziet er goed uit en oogt lekker snel
|
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Zo de knetters! Dat ziet er ook erg vet uit, snel even proberen Hendrik.
Wat worden de maten?
|
|
|
Geronimo79
|
Wow de blauw gele!!! mooi heur!
|
|
|
KappuhH
|
Naast deze video nog niks bekent maar komt heel heel binnenkort. Die geel blauwe is inderdaad erg vet!
Hebben jullie de Virtual Strut opgemerkt? Voor nog meer pop!
|
|
|
|
Geronimo79
|
hehehe dat hadden ze op de oude Wind-X kites ook zitten.
|
|
|
KappuhH
|
hehehe dat hadden ze op de oude Wind-X kites ook zitten.
Kan kloppen, is ook geen uitvinding van Zeeko. Maar wel enige die het nog toepast volgens mij...
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Hoe gaat dat voor meer pop zorgen dan?
Is er geen risico dat het de kite onstabiel maakt in de vlagen? Als de druk even wegvalt gaat de canopy wel heel slap hangen of niet dan? Of is de zijkant van die 'flap' verstevigd oid?
Ziet er wel weer heel mooi uit verder. Leuke kites.
|
|
|
KappuhH
|
Hoe het theoretisch precies zit weet ik niet. Maar zover ik begrepen heb zorgt het net als een kite zonder middelste strut voor meer pop. Maar door de strut niet weg te laten heb je toch stabiliteit. Door de strut zo te plaatsen wordt de kite stabieler op 12u en aan de rand van het windvenster. Ander bijkomend voordeel is dat hij beter upwind gaat.
|
|
|
|
Yoram
|
Ziet er erg goed uit
|
|
|
TIASOF
Logs: 0 | 105 uur
|
Door de strut zo te plaatsen wordt de kite stabieler op 12u kan je dit even weghalen?????? straks staan er nog meer gasten met hun kite op 12 uur. hahahaha zien er wel goed uit...................
|
|
|
|
Faxie
|
Hoe het theoretisch precies zit weet ik niet. Maar zover ik begrepen heb zorgt het net als een kite zonder middelste strut voor meer pop. Maar door de strut niet weg te laten heb je toch stabiliteit. Door de strut zo te plaatsen wordt de kite stabieler op 12u en aan de rand van het windvenster. Ander bijkomend voordeel is dat hij beter upwind gaat.
Is dat geen turbulentie verhaal? Minder turbulentie in het middengedeelte, daarom betere L/D ratio, daarom beter upwind en betere pop? Alleen ik snap niet hoe er minder turbulentie kan ontstaan door die constructie.... er zit nog steeds een obstakel midden in het doek.... Ik wil ze wel eens testen, want hij ziet er wel tof uit. Leuke bridle ook, nog niet eerder zoiets gezien.
|
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Ik wil ze wel eens testen, want hij ziet er wel tof uit. Leuke bridle ook, nog niet eerder zoiets gezien.
Op zich ziet hij er qua shape exact zo uit als die van dit seizoen. Echter van foto's kun je weinig informatie halen. De bridle is ook zo kort als die van dit seizoen. M.b.t. De floating strut is de drag in vergeljk een conventionele strut praktisch gelijk. Het enige verschil zit hem in het feit dat het profiel van de kite niet altijd gehandhaafd blijft. Het doek kan nu vrij vervormen zodra de druk (laminaire luchtstroom) uit het doek is.
|
|
|
Faxie
|
Ik wil ze wel eens testen, want hij ziet er wel tof uit. Leuke bridle ook, nog niet eerder zoiets gezien.
Op zich ziet hij er qua shape exact zo uit als die van dit seizoen. Echter van foto's kun je weinig informatie halen. De bridle is ook zo kort als die van dit seizoen. M.b.t. De floating strut is de drag in vergeljk een conventionele strut praktisch gelijk. Het enige verschil zit hem in het feit dat het profiel van de kite niet altijd gehandhaafd blijft. Het doek kan nu vrij vervormen zodra de druk (laminaire luchtstroom) uit het doek is. Ja dat idee had ik dus ook... Maar is dat een goed iets dan? Nouja het zal blijkbaar voordelen hebben anders kiezen ze niet voor zo'n constructie... De middenstrut kan wel kleiner, lichter, en stugger gemaakt worden op die manier lijkt me.
|
|
|
KappuhH
|
Bij uitgehaakte pop wil je een dood moment (slack lines). In dat geval hoeft het profiel volgens mij juist niet gehandhaafd blijven.
Ook nog foto:
|
|
|
Lude
|
I've got a crush.... want them all!!
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Het profiel is toch wel meer naar een C-kite shape gegaan. Ik vind het mooie kites om te zien hoor.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Bij uitgehaakte pop wil je een dood moment (slack lines). In dat geval hoeft het profiel volgens mij juist niet gehandhaafd blijven.
Ik vermoed dat de kite na de pop zijn profiel verliest, waardoor de vlieger een beetje afremt. Hierdoor ontstaat vermoedelijk het zo door free en wakestylers gewenste "dode" moment. Kites zien er kwa print echt super uit, nog beter als vorig jaar
|
|
|
KappuhH
|
Ik vermoed dat de kite na de pop zijn profiel verliest, waardoor de vlieger een beetje afremt. Hierdoor ontstaat vermoedelijk het zo door free en wakestylers gewenste "dode" moment. Kites zien er kwa print echt super uit, nog beter als vorig jaar Dat bedoel ik inderdaad. Zit inderdaad weer duidelijk een stijgende lijn in qua graphics, en afgelopen jaren ook qua vaareigenschappen dus hopelijk gaat dat nog zo door...
|
|
|
KappuhH
|
Zo, weer wat plaatjes. Het virtual strut idee wordt iets duidelijker en de kleuren zijn bekend.
|
|
|