KappuhH
|
Inderdaad, dat zit de laatste jaren wel snor.
Belangrijkste veranderingen:
- Virtual strut, voor meer pop - Dunnere uiteinde van de LE, minder drag in de tips - Smallere tips, waardoor de kite speelser zal zijn - Hogere AR, meer 'slack line', meer hangtime en beter upwind - Deflate op de tip, makkelijker je kite leeg laten lopen (heeft Gaastra volgens mij al sinds 2008 ofzo)
|
|
|
|
Lude
|
Die is pas verwacht rond januari 2013.. Dan komt er als het goed is ook weer een nieuwe bar, nicolas is druk bezig!!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Maart op zijn vroegst pas verkrijgbaar denk ik, net als de vorige twee jaren. Waarom een nieuwe bar? Alleen een kleine aanpassing aan de stopper lijkt me voldoende...
|
|
|
KappuhH
|
Maart op zijn vroegst pas verkrijgbaar denk ik, net als de vorige twee jaren. Waarom een nieuwe bar? Alleen een kleine aanpassing aan de stopper lijkt me voldoende...
Nee, laatste berichten zijn januari. En wat de bar betreft, je weet het nooit met Nicolas
|
|
|
|
|
|
|
KiteOngoing
|
De kites zien er inderdaad goed uit. Waarom deflateventiel nu ineens naar de zijkant moet. Ik vind het prettig om de kite naar binnen te rollen en dan loopt hij mooi leeg. Het inflateventiel veranderen zodat je rechtstreeks met pompslang erop kan pompen a la Core, zou een goede verbetering zijn geweest.
Binnenkort maar eens even uitproberen of ik het verschil met de vertial strut werkelijk iets uitmaakt. Theoretisch kan ik mij er wel iets bij voorstellen, iets meer vleugelprofiel, dus ook ook meer trekkracht.
PS: de tassen ben ik mee de kleurstelling eens. Wit zijn de tassen al heel snel niet meer.
|
|
|
Lude
|
Volgensmij zit er in het midden nog steeds een deflate. Aan de zijkant is puur voor snel oprollen. De standaard deflate gaat niet echt snel (ik laat vaak de kite ff liggen voordat ik hem oprol).
Daarnaast pompen ik hem altijd op via de deflate, hier zit geen ventiel tussen dus gaat stukken sneller. Inderdaad a la core of cabrinha zou veel beter zijn, waarom dat nog niet veranderd is? Geen idee (lijkt me een kleine update, zal wel iets met patenten /royalties te maken hebben).
Kan niet wachten tot 2013 binnen is, hopelijk dit weekend!!
|
|
|
Hard2Handle
Logs: 0 | 432 uur
|
Deflate in het midden zit er gewoon nog op hoor... Op mijn 14m 2012 Notus zitten ook de extra deflates in de tips, best handig bij zo'n grote maat.
@Lude, ik pomp de kites altijd op via de inflate, is een stuk makkelijker als je de slang weer verwijderd, dan loopt je kite ook niet leeg.
> NEW DEFLATING VALVE There is a new deflating valve on the tip, allowing a deflation and a folding of the kite faster. This valve helps in particular in case of folding in the strong wind!
|
|
|
|
Snackyman
Logs: 0 | 6 uur
|
Die nieuwe prints hebben een hoog wannahave gehalte lol jij wilt elk jaar nieuwe kites hebben
|
|
|
|
KappuhH
|
Vanmiddag voor het eerst gevaren, komt een eerste indruk verslagje!
|
|
|
KappuhH
|
Gisteren de 9m Krush 2013 gevaren op erg choppy water in vlagerige wind. Eerste indruk:
- Beter upwind - Meer hangtime - Sneller draaien (ja nog sneller!) - Sneller vliegen - Springt hoger - Meer 'slack line' - Herstart iets minder snel (maar nog steeds goed genoeg en kwam in weinig wind ook makkelijk van het water) - Virtual strut lijkt zn werk op 12u goed te doen, kite blijft goed boven je staan - Afwerking sterker dan 2012, echt mega bombproof! - Iets minder bardruk
Zoals gezegd is dit een eerste indruk in slechte condities, meer info komt later nog wel. Ben ook erg benieuwd naar de 12 en 7.
|
|
|
|
KappuhH
|
Stond ok al in de openingspost hoor Windrange zal in de grote lijnen wel ongeveer hetzelfde zijn als vorig jaar met hier en daar paar knoopjes meer lowend. De 12m heeft in ieder geval een veel betere lowend.
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Stond ok al in de openingspost hoor Windrange zal in de grote lijnen wel ongeveer hetzelfde zijn als vorig jaar met hier en daar paar knoopjes meer lowend. De 12m heeft in ieder geval een veel betere lowend. Niet zien staan... en op Vimeo staat dat de vid pas 1 maand geleden gepost is.... Ach what the heck, nu heb je weer een refreshed promo van je Zeeko's...
|
|
|