Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Spleene is ook verleden tijd - Spleene van de 'Door'.
Welk merk is de volgende ?
Heb je hier ook een bron voor? Ik kan namelijk nergens vinden dat ze daadwerkelijk gestopt zijn.
|
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
Spleene is ook verleden tijd - Spleene van de 'Door'.
Check topic: Wat ik hier uit begrijp is dat het inderdaad (tijdelijk) over is met Spleene. Maar Rainer Kauper (Mr Spleene) reageert zelf, dat hij nog grote plannen heeft met een doorstart. Erg aardige gast trouwens die Rainer, Spreek hem wel eens op onze homespot waar hij regelmatig zijn test kites uitprobeert. http://forum.oase.com/showthread.php?t=127193
|
|
|
Evan
Administrator
|
Dit kun je geen gerucht meer noemen: Amtsgericht Ulm Aktenzeichen: HRA 720696 Bekannt gemacht am: 11.09.2012 12:00 Uhr
In () gesetzte Angaben der Anschrift und des Geschäftszweiges erfolgen ohne Gewähr.
Veränderungen
05.09.2012
spleene watersports GmbH & Co. KG, Immenstaad am Bodensee, Fritz-Kopp-Straße 6, 88090 Immenstaad am Bodensee. Die Gesellschaft ist durch Eröffnung des Insolvenzverfahrens über ihr Vermögen (Amtsgericht Ravensburg, 5 IN 141/12) aufgelöst. Gemäß § 131 Abs. 1 HGB, § 161 Abs. 2 HGB i.V. § 143 Abs. 1 HGB von Amts wegen eingetragen.Bron: http://www.handelsregisterbekanntmachungen.de/skripte/hrb.php?rb_id=323665&land_abk=bwVrij vertaald is het vennootschap ontbonden door een te hoge schuld.
|
|
|
|
Evan
Administrator
|
Ik neem aan dat de Duitsers dezelfde datumnotering hanteren als ons en dan komt dit gerechtelijk bericht dus uit september. Dan is het niet zo verwonderlijk als ze in augustus nog aan het testen waren.
|
|
|
JVG
Logs: 0 | 20 uur
|
Dat is wel raar, ik heb dit jaar in juli in Viana een medeoprichter van Spleene gesproken (hij zag dat ik een boardje had van spleene) en die had zelf nog test kites (de SPX2) bij voor 2013.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Zoals ik al zei: meerdere bedrijven gaan volgen! Dat is nu eenmaal de wet van de verzadigde markt! Jammer, maar helaas niet verwonderlijk
|
|
|
feddomw
Gast
|
Als we toch bezig zijn: ik sprak eens een venture capital jongen. Zijn bedrijf had eens naar Boards&More gekeken voor private equity clubje. Conclusie was kort, geen droog brood in te verdienen. Wat mij zorgen baart is dat als Boards&More het al niet rendabel kan maken, wie dan wel?
|
|
|
Reodude
|
Dat is wel raar, ik heb dit jaar in juli in Viana een medeoprichter van Spleene gesproken (hij zag dat ik een boardje had van spleene) en die had zelf nog test kites (de SPX2) bij voor 2013.
Uturn, is de designer/product/testkite maker van Spl. Deze moet nog een behoorlijk bedrag krijgen van R.K ik vermoed dat deze brave man de eerste oplage van 2013 gaat proberen te verkopen, om zo zijn centjes wat te recupereren...dit van de bdam tamtam De deal die door Spl. Eerst met 2AG was afgesproken, is ook niet doorgegaan, wegens te hoge eisen van R.K. Of hij moet een grote geldschieter vinden, of hij verdwijnt stilletjes. Dude
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Logs: 0 | 4 uur
|
Boards &More spendeert veel geld an marketing en riders. Ze hebben ook een heel groot gamma merken en producten: dat vergt allemaal r&d, product marketing en marketing.
Mogelijk zijn andere firma's beter bezig. Mogelijk een F-One met maar 3 kite modellen (Bandit, Volt & Source - die ze dan ook nog niet elk jaar updaten) - dat vergt veel minder investeringen en productie(kop)zorgen. Ik vermoed nog steeds dat de meeste winst gemaakt wordt op de bar en de twintips (haast geen materiaal, simpel productie process en toch €650 of meer). Met kites verkoop je barren waarop je dik winst maakt. Mogelijk zijn de kites er ook om de verkoop van de twintips te ondersteunen want F-One heeft veel boards. Takoon heeft dat ook begrepen: 2 kite modellen (Furia & Reflex)
Inditex (Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho,..) spendeert geen euro aan marketing en is de grootste en meest winstgevende kleding retailer in de wereld. Reclame is duur.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Spleene is toch nog niet van het toneel verdwenen: Hi,
good idea. Our importers advised me to this thread, because we have no time at the moment to check forums etc. We are so busy with setting up the new products for next season that we even forgot to update the company info at our facebook fan page, but now it´s done.
Right now were are working together with our production places to get the new boards within this year and we are confident that it will come true. We have spent the whole summer to bring our ideas into the new shapes. Our focus was to increase the grip and gliding performance of the jet bottom (channel at bottom side). After some very different prototypes we found a really good balance between performance and comfort. Another target was to reduce the weight and optimize the flex in all directions. Here we analysed the 3D-shape and modified the profile in total.
The new website is also in progress and will be updated soon.
Our new kites are nearly finished too and ready for serial production.
We are sure you will like the new Spleene products etc. and our importers can´t wait to get the new stuff. :wink:
Please check Facebook & our website to stay updated for the launch.
Thanks
Ciao
Rainer KauperBron: http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2378033&p=770359
|
|
|
KappuhH
|
Vaag, als er wel faillisement aangevraagd is...
|
|
|
Yoram
|
Vaag, als er wel faillisement aangevraagd is...
Heb even niet inhoudelijk naar de berichtgeving gekeken. Een aanvraag indienen kan altijd, wil niet zeggen dat er daadwerkelijk ook een faillissement is, die uitspraak moet de rechter doen. Tweede optie is natuurlijk dat de curator een oplossing heeft gevonden in de vorm van een doorstart (van het geheel of onderdelen). Of wellicht is er op het laatste moment een regeling getroffen, een faillissement is over het algemeen alleen aantrekkelijk voor wat aasgieren en niet voor de schuldeisers.
|
|
|
|
TIASOF
Logs: 0 | 105 uur
|
Vandaag op facebook de wederopstand van Spleene From now on Spleene has a new URL. Please check www.spleene-kiteboarding.comWe are working hard on the new website and the launch will be quite soon. The new 2013 boards and kites will follow. We will announce right on time.
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
Boards &More spendeert veel geld an marketing en riders. Ze hebben ook een heel groot gamma merken en producten: dat vergt allemaal r&d, product marketing en marketing.
Mogelijk zijn andere firma's beter bezig. Mogelijk een F-One met maar 3 kite modellen (Bandit, Volt & Source - die ze dan ook nog niet elk jaar updaten) - dat vergt veel minder investeringen en productie(kop)zorgen. Ik vermoed nog steeds dat de meeste winst gemaakt wordt op de bar en de twintips (haast geen materiaal, simpel productie process en toch €650 of meer). Met kites verkoop je barren waarop je dik winst maakt. Mogelijk zijn de kites er ook om de verkoop van de twintips te ondersteunen want F-One heeft veel boards. Takoon heeft dat ook begrepen: 2 kite modellen (Furia & Reflex)
Inditex (Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho,..) spendeert geen euro aan marketing en is de grootste en meest winstgevende kleding retailer in de wereld. Reclame is duur.
Klinkt als een hele interessante analyse, maar gaat op een aantal punten mank. Ik heb een neurose dat ik als marketeer altijd even moet reageren wanneer marketing gelijkgesteld wordt aan reclame ;-) Anyways, marketing (dus het vermarkten van producten != alleen reclame) blijft key om in deze verzadigde markt, je marktaandeel te behouden. Kennelijk heeft de markt van kites produceren zeer lage drempels, gezien alle nieuwe merken die zo toe kunnen treden (ik noem een Switch, BWS, etc). Daarnaast is de doelgroep behoorlijk geconcentreerd en zeer makkelijk en goedkoop te bereiken. Echter, ik denk dat de kleine volumes per land (totale markt/marktaandeel per manufacturer), inefficiente supply chains, lage omloopsnelheid van de goederen (hoe vaak koopt een gemiddelde kitesurfer een nieuwe set?) inhakken op de marge! Betreft inditex, ze geven misschien weleens waar weinig uit aan reclame uitingen, maar bijvoorbeeld veel meer aan winkels op een A-locatie te vestigen. De marketingstrategie die ze handhaven is anders (en heel effectief gebleken), maar dat is een marketingstrategische keuze geweest
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Logs: 0 | 4 uur
|
Natuurlijk is marketing niet nekel reklame. Laat het me dan omschrijven als "kabaal" (marketing communicatie).
Je moet wel het verschil maken tussen marketing communicatie en product marketing
Nu Lauw vertel me eens waar mijn analyze mank loopt ? Lage drempels ? Wet ik niet zo meteen: er is een minimum aantal nodig om je productie rendabel te maken. BWS heeft links met SS. Bij Switch mikken zelf op grote volumes met online verkoop. >En je ziet het producten gamma krimpen: Naish, Gaastra, Takoon, F-One hebben maar en beperkt kite aanbod.
De markt groeit niet: De mensen in de geografiche basismarkt (W-Europa) verdienen alsmaar minder (de Eur daalt in waarde - 1800Eur voor kite+bar is al een maandloon voor velen) en in andere gebieden slaat kitesurf niet aan (Aziaten, Indiers en Arabieren denken echt niet aan kitesurfen in hun vrije tijd - grotere auto's kopen is wèl hun ding). Dus de kitemarkt krimpt want we doen ook nog langer met een kite en kiteboard want de voortuitgang is minimaal.
Net zoals het windsurfen is kitesurfen van glijden bij weinig wind via het springen naar het wave gebeuren en harde wind kiten voor mega sprongen gegaan maar dan over een veel kortere tijdsspanne. Dus de mot zit erin.
SUP is de nieuwe toekomst voor de grote merken want dat heeft een veel grotere potentiële markt: - heel veel gebieden (vakantie locaties en andere) is er weinig wind en relatief warm. - ook meren voldoen voor SUP
|
|
|
feddomw
Gast
|
Maar SUPS zijn ook onbetaalbaar Eddy. En niet praktisch te vervoeren. Het heeft dus in bepaalde zin net zulke nadelen als windsurfen. Al jaren wordt in NL gedacht dat SUP net zoals windsurfen destijds het moet gaan worden. We hebben immers ook overal water, en een race-SUP is ook leuk op slootjes en vaarten en meren. En er is geen zak aan op meren en sloten.
Ik steek er mijn hand voor in het vuur: gaat 'm ook niet worden.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Als we toch bezig zijn: ik sprak eens een venture capital jongen. Zijn bedrijf had eens naar Boards&More gekeken voor private equity clubje. Conclusie was kort, geen droog brood in te verdienen. Zo'n "Venture Capital" jongen is alleen geïnteresseerd in bedrijven die een grote groei van de winst kunnen genereren ieder boekingsjaar. Van dergelijke bedrijven waren er veel voor de crisis, en velen zijn er dankzij deze investeerders aan onderdoor gegaan door bezuinigingen op R&D en dergelijke toen de zog. crisis begon. Wat betreft B&M: de Noord-Westelijke Europese markt is al aardig verzadigd. Wat Lauw zegt kunnen ze hun marktaandeel behouden, maar flink groeien zoals in de beginjaren is niet meer mogelijk. Dan loopt zo'n investeringsmaatschappij jongen er (gelukkig) gewoon voorbij!
|
|
|
feddomw
Gast
|
Als we toch bezig zijn: ik sprak eens een venture capital jongen. Zijn bedrijf had eens naar Boards&More gekeken voor private equity clubje. Conclusie was kort, geen droog brood in te verdienen. Zo'n "Venture Capital" jongen is alleen geïnteresseerd in bedrijven die een grote groei van de winst kunnen genereren ieder boekingsjaar. Van dergelijke bedrijven waren er veel voor de crisis, en velen zijn er dankzij deze investeerders aan onderdoor gegaan door bezuinigingen op R&D en dergelijke toen de zog. crisis begon. Ik kan je toch echt wat VC of PE firma's noemen die juist geen groei willen, maar gewoon steady rendement of in ieder geval behoud van belegd kapitaal na inflatiecorrectie. Je moet niet vergeten dat vastgoed nu niet meer kan (geen VV te vinden), aandelen riskant zijn, derivaten brandt niemand zijn vingers meer aan, en de o-zo-veilige staatsobligaties ook geen feest meer zijn. Bedrijfsobligaties ook niet...
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
Natuurlijk is marketing niet nekel reklame. Laat het me dan omschrijven als "kabaal" (marketing communicatie).
Je moet wel het verschil maken tussen marketing communicatie en product marketing
Nu Lauw vertel me eens waar mijn analyze mank loopt ? Lage drempels ? Wet ik niet zo meteen: er is een minimum aantal nodig om je productie rendabel te maken. BWS heeft links met SS. Bij Switch mikken zelf op grote volumes met online verkoop. >En je ziet het producten gamma krimpen: Naish, Gaastra, Takoon, F-One hebben maar en beperkt kite aanbod.
De markt groeit niet: De mensen in de geografiche basismarkt (W-Europa) verdienen alsmaar minder (de Eur daalt in waarde - 1800Eur voor kite+bar is al een maandloon voor velen) en in andere gebieden slaat kitesurf niet aan (Aziaten, Indiers en Arabieren denken echt niet aan kitesurfen in hun vrije tijd - grotere auto's kopen is wèl hun ding). Dus de kitemarkt krimpt want we doen ook nog langer met een kite en kiteboard want de voortuitgang is minimaal.
Net zoals het windsurfen is kitesurfen van glijden bij weinig wind via het springen naar het wave gebeuren en harde wind kiten voor mega sprongen gegaan maar dan over een veel kortere tijdsspanne. Dus de mot zit erin.
SUP is de nieuwe toekomst voor de grote merken want dat heeft een veel grotere potentiële markt: - heel veel gebieden (vakantie locaties en andere) is er weinig wind en relatief warm. - ook meren voldoen voor SUP
Marketing gaat nog iets verder dan het product en de communicatie, maar we begrijpen elkaar ;-) Waarom je analyse mank gaat, heb ik proberen uit te leggen, maar misschien niet helemaal helder: 1. Ik denk dat marketing essentieel is om marktaandeel te behouden. Als een merk op zijn lauweren gaat rusten ben ik heel benieuwd of het links en rechts niet ingehaald gaat worden door de andere merken. Vraag me überhaupt af of deze landen soort van 'controlled experiments' doen en testen wat en welke marktingmiddelen het best werken in een afzetmarkt. 2. Ik ben het met je eens dat een simpele productportfolio zeker kosten op verschillende onderdelen kan besparen. Echter, ik zie ook een gevaar door slechts 1 keer in de 2 jaar nieuwe kites uit te brengen (exposure momenten, product out-dated in het jaar erna, etc). Maar voor de rest vind ik het goede analyses van je! :-)
|
|
|