ica84
Geen avatar
|
mvbtje,
als je een handdoek er tussen legt lijkt het mij niet zo'n probleem, ik zou hem iig niet direct in contact laten komen met de verwarming. maar ik hang mijn wetsuit in de douche op na het afspoelen en laat er dan heel de avond/nacht een ventilator op blazen dan is ie de volgende ochtend droog (soms nog klein beetje vochtig bij uit einde van mouwen en broekspijpen).
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Neopreen vindt warmte niet zo lekker als ik me niet vergis.
Ik hang de mijne altijd binnenstebuiten over een balk, en knijp meerdere malen het water uit de mouwen en pijpen. Dat scheelt al weer iets met droogtijd.
Na een halve dag drogen is het wel weer goed genoeg om aan te trekken.
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Neopreen vindt warmte niet zo lekker als ik me niet vergis.
Yep! neopreen droogt hierdoor sneller uit: het verliest rek en soepelheid en gaat daardoor eerder kleine scheurtjes vertonen.... die groter worden. Ditzelfde geldt om de smoothskin zijde van een pak (meestal de zwarte buitenkant) beter niet in de volle zon te hangen/leggen. ...het laat wel het geld sneller rollen... voor een nieuw pak
|
|
|
geloof68
|
Ik hang mijn wetsuit eerst ongeveer een halve dag regenvrij over een stoel. Volgende stap is ophangen aan brede kleerhanger in het trapgat. Warmte van beneden doet dan zijn werk.
|
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Uitspoelen en binnenstebuiten te drogen hangen, de volgende dag is je pak dan weer zo goed als droog.
Zout water (zeewater of zweet/pis) droogt veel minder snel op is mijn ervaring, ook al maak je je pak met afspoelen natter dan deze was is hij de volgende dag toch echt een stuk droger.
|
|
|
Langbeest
|
Ophangen in het washok waar de condensdroger aan staat. Vochtige warme lucht, droogt prima en zeer snel.
|
|
|
wasbeer
|
Ik hang het altijd bij de cv-ketel. Ding geeft veel nutteloze warmte af die het pakje op ene goeie dag droog heeft.
|
|
|
thijs77
|
gamma buisventilatortje (11Watt) in een houten ikea hanger geklemd; werkt perfect, nachtje aan laten staan en droog pak blaas je zelfs een beetje op
|
|
|
Ron Rodeo
Logs: 0 | 50 uur
|
huh, wat een onzin met ventilator... gewoon je pak binnenste buiten afspoelen onder douche, half uurtje uit laten druppelen en dan in ruimte hangen op kamertemperatuur. de andere dag is je pak dan gewoon kurkdroog.
|
|
|
thijs77
|
met de thermostaat op 24 graden zeker
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
gamma buisventilatortje (11Watt) in een houten ikea hanger geklemd; werkt perfect, nachtje aan laten staan en droog pak blaas je zelfs een beetje op Schijnt niet lekker te zijn voor de schouders... die rekken nogal uit op termijn.
|
|
|
Morres
|
huh, wat een onzin met ventilator... gewoon je pak binnenste buiten afspoelen onder douche, half uurtje uit laten druppelen en dan in ruimte hangen op kamertemperatuur. de andere dag is je pak dan gewoon kurkdroog.
Pak binnenstebuten drogen is slecht voor de pasvorm, daarnaast zorg de ventilatie er voor dat het pak minder rukt (lees: stinkt) Voor een pak is het ook beter dat ie geheel droog is, niet alleen de binnen of buitenzijde. gamma buisventilatortje (11Watt) in een houten ikea hanger geklemd; werkt perfect, nachtje aan laten staan en droog pak blaas je zelfs een beetje op Schijnt niet lekker te zijn voor de schouders... die rekken nogal uit op termijn. Je moet idd hanger gebruiken met brede schouders, of 2 stuks (al dan niet met brede schouders
|
|
|
Monkh
Logs: 0 | 403 uur
|
Ik trek mn pak uit en dan is ie wel binnenste buiten (maar mij past alles), zo hang ik m binnen op aan 2 hangers, ca. 3 seconden werk en de volgende dag is hij eigenlijk vrijwel droog. Hoe lang het duurt zal afhankelijk zijn van hoe 'droog' je huis is. Jaren 30 huis vs nieuwbouw scheelt echt mega. Afspoelen doe ik niet meer na klaagzangen over zand in de badkamer
|
|
|
thijs77
|
Schijnt niet lekker te zijn voor de schouders... die rekken nogal uit op termijn.
Dat is waar.. Hang 'm ook pas zo op als het meeste water al hangend over de douchestang eruit is gezakt.. Ideaal is het inderdaad niet @ Morres: Zal eens iets fabriceren met 2 hangers
|
|
|
|
dolkie89
Logs: 0 | 4 uur
|
Is het niet zo als je een zeik nat pak aan een kleerhanger ophangt je pak een beetje uitzakt?
|
|
|
Jellevw
Logs: 0 | 249 uur
|
Afspoelen doe ik niet meer na klaagzangen over zand in de badkamer Heel herkenbaar.
|
|
|
robbepop
Logs: 0 | 996 uur
|
Gewoon een Matuse halen, ben je overal vanaf. Gooi hem gewoon in de tuin onder het afdak en de andere dag is hij droog. alleen als het vriest wordt het lastiger....
|
|
|
nick1212
Logs: 0 | 74 uur
|
Gewoon een Matuse halen, ben je overal vanaf. Gooi hem gewoon in de tuin onder het afdak en de andere dag is hij droog. alleen als het vriest wordt het lastiger....
Die pakken kosten wel 400-500 euro, das mij toch net iets te veel.
|
|
|
Morres
|
alsof een matuse magisch zorgt dat hetwater sneller verdampt
|
|
|
mvbtje
Geen avatar
|
Ze schijnen minder water op te nemen waardoor het logischerwijs sneller zou kunnen drogen. Maar goed ik ben niet van plan om zoveel geld voor een pak uit te geven, als zijn ze top of the list. Zo'n ventilatortje aan een kledinghaak knutselen vind ik wel een keer het proberen waard.
|
|
|
|
Morres
|
Zo'n ventilatortje aan een kledinghaak knutselen vind ik wel een keer het proberen waard.
Heel vel plezier voor weinig moeite en geld.
|
|
|