Mogelijk om een North 5th line trust bar te veranderen naar 4lijns?

Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
November 23, 2012, 17:52:32
edit2Rapporteer  
Is het mogelijk om van een North 5th line trust bar een 4 lijns bar te maken? Ik kan deze bar voor een leuke prijs krijgen maar ik wil wel de mogelijkheid blijven behouden om hem 4 lijns te kunnen gebruiken in verband met de 5de lijn die om de kite zou kunnen wikkelen.

Ik ben benieuwd naar de antwoorden! Smiley
RV

Geen avatar

Berichten: 23
Antwoord #1 November 24, 2012, 14:33:39
edit2Rapporteer  
Gewoon 5th line gebruiken, wordt ook door North aangeraden voor optimale veiligheid. Nooit meegemaakt dat de lijn om de kite draait. Wel een keer binnenstebuiten gedraaid maar toen kon ik nog gewoon terugvaren.
Als je de bar zelf aanpast is het maar de vraag of dit onder alle omstandigheden goed werkt.
pivo

Geen avatar

Berichten: 18
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #2 November 25, 2012, 12:15:58
edit2Rapporteer  
Je vraagstelling is een beetje apart... welke mogelijkheid wil je nu behouden? 4 lijns zul je altijd moeten varen, ken maar weinig kites met 3 lijnen namelijk...

Ik zou de 5th element bar zo laten en de 5e lijn aan een van de stuurlijnen bevestigen. zo kun je ook 5e lijns vliegers varen als je het later nog wil. Wel moet je even goed kijken waar je je safetycord dan aan vast maakt.
Als ik het goed heb kun je bij de 5th element ook gewoon het bovenste deel van de 5e lijn afkoppelen zodat je er helemaal geen last meer van hebt.

Overigens gebeurt het doorrollen van je vlieger niet vaak hoor. Ik vaar al jaren North Rebel's en het gebeurt mij maar eens in het jaar ongeveer. Vaak met weinig wind. Als het gebeurt gewoon rustig naar de kant toe drijven en daar even je touwtjes opnieuw knopen....
Ik zou gewoon uit veiligheid de 5e lijn blijven varen, heeft mij al meerdere keren misschien wel mn leven gered.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #3 November 25, 2012, 23:38:22
edit2Rapporteer  
Natuurlijk kan dat. Moet je wel de Y en de 5th eraf halen en twee nieuwe powerlijnen erop zetten. Ik weet niet of het dan nog zo prijsgunstig is...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.