2face Wave Harness

/-||_( )|-|/-|
Moderator

December 18, 2012, 15:04:18
edit2Rapporteer  
http://www.mysticboarding.com/products/men/kite-harnesses/product.php?pid=2112

Innovatief... zal het ergonomisch net zo lekker zitten als bv een Vertex? De sliderbar heeft natuurlijk zijn voordelen
mvbtje

Geen avatar

Antwoord #1 December 18, 2012, 16:48:03
edit2Rapporteer  
dit bestaat al langer toch?
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 December 18, 2012, 17:49:09
edit2Rapporteer  
Lijkt me heel knap en practisch bij afrijden dikke golven.
Doch alles wat niet vast zit (beweegt) gaat vroeg of laat kapot.
Bij mij gaan de trapeze straps zelfs na 9 maanden doorscheuren.
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #3 December 18, 2012, 21:38:00
edit2Rapporteer  
Check de dynabar en nu de trapeze van Jay.
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 December 18, 2012, 21:54:19
edit2Rapporteer  
Haak gewoon uit.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 December 18, 2012, 23:54:17
edit2Rapporteer  
Haak gewoon uit.

Grin die Ed!
De meeste kunnen amper ingehaakt blijven staan op zo'n board Wink

Merkte met droogpak - waardoor trapeze ook makkelijk om je middel draait - dat dit idd. best lekker is op een golfboard.
Maar eerlijk gezegd heb ik er nog nooit behoefte aan gehad met wetsuit.

Overigens had mijn oude DaKine kite3D harnas ook een schuivende spreaderbar...en de sleet als de neten! Gelukkig kon je de band daarvan makkelijk vervangen. Daar zijn ze in 2007 naar ik meen mee gestopt, en ook met die schuivende spreader
feddomw
Gast
Antwoord #6 December 19, 2012, 16:56:47
edit2Rapporteer  
Maar als je nou stance switcht? Zoals Ed vaak doet, en wat ik ook probeer? Leuk voor een downwinder als de wind uit de goede hoek komt.... anders lijkt het mij niet top. Dynabar gaat juist beide kanten op dacht ik.

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #7 December 19, 2012, 18:52:41
edit2Rapporteer  
Wat ik niet begrijp is dat het hoge gedeelte precies aan de kant zit waar je het niet wilt hebben: aan de kant waar de haak zit, betekent dat je juist steun krijgt van dat smalle gedeelte...   Huh lekkerr  ThumpDown

@Feddo, mss dan maar het principe volgen van Mystic... ondersteboven... op je handen gaan staan, dus niet stance maar hance switche
EddyC

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 December 19, 2012, 21:50:42
edit2Rapporteer  
@Ed uithaken gaat bij 5 bft
Maar bij 8Bft of meer dan zijn de rukjes in mijn kite van die aard dat ik al blij ben bij mijn board te blijven.

Hoe doe jij dat bij 8Bft of meer ?
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 December 19, 2012, 22:15:22
edit2Rapporteer  
Gokje: TT en C-kite pakken voor een loopsessie Wink

Golfrijden is op zijn puurst in 3-6bft, daarboven krijg je alleen maar verwaaide golven.

Bij mezelf zit de trapeze zo los dat ik de haak compleet naar de zijkant kan draaien al zou het voor een winterpak (stroef rubber) wel een uitkomst bieden omdat de trapeze daar wat moeilijker op schuift
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #10 December 20, 2012, 08:53:57
edit2Rapporteer  
@Evan probeer idd soon Dakine Thermo 1,2 of 3e generatie of de 1 Pyro 1e versie... Dan heb je een sliderbar die alles overneemt, zeker als je een wat smaller haakframe neemt. Trapeze blijft hierbij gewoon goed zitten.

Dat principe werkt 10x beter dan van Mystic... en om het schuren tegen te gaan: ff de haaklussen nalopen met waterproof schuurpapier/dremel doet vaak wonderen...
Ben alleen niet kapot van de kwaliteit staal die Dakine gebruikt; De haak buigt erg snel  ThumpDown

feddomw
Gast
Antwoord #11 December 20, 2012, 10:41:14
edit2Rapporteer  
@Evan probeer idd soon Dakine Thermo 1,2 of 3e generatie of de 1 Pyro 1e versie... Dan heb je een sliderbar die alles overneemt, zeker als je een wat smaller haakframe neemt. Trapeze blijft hierbij gewoon goed zitten.

Dat principe werkt 10x beter dan van Mystic... en om het schuren tegen te gaan: ff de haaklussen nalopen met waterproof schuurpapier/dremel doet vaak wonderen...
Ben alleen niet kapot van de kwaliteit staal die Dakine gebruikt; De haak buigt erg snel  ThumpDown

Haak mag nooit ombuigen. Maar ik schat wel dat jij minstens 40kg zwaarder bent dan Evan, haak heeft ook meer te lijden ;-)
Mich

Antwoord #12 December 21, 2012, 21:36:14
edit2Rapporteer  
De Dynabar is echt veel beter, en werkt beide kanten net zo goed!

En met mijn 100 kilo, geen enkel probleem  Roll Eyes  ThumpsUp

Voor een ieder die interesse heeft, je kan de Dynabar bij mij proefvaren.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Antwoord #13 December 22, 2012, 00:47:12
edit2Rapporteer  
Bedoel je deze of een ander model... V5/V6/V7/Prorace???
http://access.soulonline.nl/featured/een-glijdende-haak-getest-voor-strapless-varen/

http://www.thekiteboarder.com/2012/03/review-dynabar-v7/

http://vimeo.com/38781616

Idd een optie waar je niet je straps mee verslijt
Mich

Antwoord #14 December 22, 2012, 03:18:47
edit2Rapporteer  
De V5 en de V6 zijn al niet meer leverbaar.....

De sliders en de techniek van de V6 en de V7 zijn hetzelfde, dit filmpje is van de V7
Het frame en de quickrelease van de V7 zijn wel veel beter.

Het is inderdaad hetzelfde model wat stefan toen van mij heeft getest, helaas heeft hij toen niet echt de tijd genomen om er uitgebreid aan te wennen.

kijk voor meer info over de verschillende sliders op www.dynabar.nl

Voor een ieder die wil proefvaren, stuur me een PM

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.