advies materiaal

jouce

December 30, 2012, 17:15:50
edit2Rapporteer  
Hoi, ik zou mezelf een set willen aanschaffen. Nu twijfel ik aan welk merk en maat.
Ik ben 1.75 m en weeg 64 kg.
Ik dacht zelf aan de hatch van gaastra, voor een boardje crazyfly ( eentje speciaal voor meisjes  Roll Eyes ) en een trapeze van pro limit. Voor een bar dacht ik eerst aan die van crazyfly maar weet niet of die gaat me de hatch kwestie de lijnen.
Dus... help.

Groeten joyce
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 December 30, 2012, 17:42:59
edit2Rapporteer  
Als je 't je kan veroorloven kan je nieuw spul halen, maar met een goede 2e hands beginnen is het niet zo erg als iets totaal je ding niet blijkt te zijn.

Die merken zijn prima, maar staar je d'r niet op blind. Genoeg goed spul van andere merken. Vooral voor de trapeze is het belangrijk dat je 'm past, en probeer meerdere merken als het kan. Ik heb zelf ook een Prolimit en ben er heel tevreden over, maar heb Mystic, Dakine en Ion gepast. Waren allemaal mijn ding niet kwa pasvorm.

Of de bar goed is zal meer aan het safetysyteem liggen. Moet je even nakijken of die kwa werking overeen komen.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 December 30, 2012, 18:23:46
edit2Rapporteer  
hoe kom je bij de Hatch?
Ik heb toevallig dit jaar de nieuwe Gaastra's gevaren en van alle geteste kites vond ik ze het minst makkeljk varen. Zijn ongetwijfeld goede kites,maar je moet ze volgens mij echt goed leren kennen om er echt lekker mee te varen.....en dat is zeker niet het geval bij veel andere kites.....

Morres...kom er maar in.....:-}
Ocean-Limbo

Antwoord #3 December 30, 2012, 18:33:56
edit2Rapporteer  
Hallo Joyce,

Als beginner kun je het beste een kite nemen die:
1. hufterproof is. Dus zo min mogelijk extra afstelmogelijkheden maar simpel, simpel, simpel, ....
2. auto- waterrelaunch heeft.
3. groot depower bereik.

Je komt dan toch meestal uit bij Delta, Bow en SLE-kites. En beslist geen C-shape kites.

Wat het boardje betreft.
Voor meisjes moet dat beslist rose zijn .... en moet beslist matchen bij de kleuren en print van de kite .. Roll Eyes
jouce

Antwoord #4 December 30, 2012, 19:04:36
edit2Rapporteer  
Ik zoek vooral een kite die nog vergevingsgezind naar mijn fouten, daarom dacht ik aan de hatch. Maar andere suggesties mogen ook natuurlijk...
ica84

Geen avatar

Antwoord #5 December 30, 2012, 19:09:53
edit2Rapporteer  
hoi Joyce,

van uitgaande dat je les hebt gehad waar heb je toen mee gevaren, en met de beperkte kennis die je toen had leek het je een fijne kite?

zo ja die kopen

als je nog geen les hebt genomen neem die dan eerst en vraag tijdens je les tips aan je instructeur wat te kopen.
jouce

Antwoord #6 December 30, 2012, 19:33:25
edit2Rapporteer  
Heb toen met een nobile T5 en de gaastra gevaren  , intussen zijn ze wel volledig overgestapt op de gaastra Grin
Beiden waren fijn om mee te varen.
Welke maat zou het beste zijn?
ica84

Geen avatar

Antwoord #7 December 30, 2012, 20:13:59
edit2Rapporteer  
even afwachten wat Morres te melden heeft over de Hatch
ik zou in jouw geval denk ik voor een 9m gaan die kan je dan van ongeveer 14 á 15 knopen varen.
nick1212

Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #8 December 30, 2012, 21:08:19
edit2Rapporteer  
Hej,
Als je op zoek bent naar nieuwe kites moet je zeker ook eens naar het merk switchkites kijken. Deze kites kosten niet veel en zijn super van kwaliteit. De element vaar ik zelf mee en dit is een super makkelijke kite om mee te varen. En je bent zeker niet snel uitgekeken op deze kites.
Als je ze eens wil testen kan ook altijd bij bij.

Nick
Kemperman

Antwoord #9 December 30, 2012, 21:14:58
edit2Rapporteer  
Kan me bij de bovenstaande post aansluiten. Zelf laatst een Element gevaren. Vergevingsgezinde kite, springt lekker (grote sweetspot). Uitgehaakt varen gaat okay, en het allerbelangrijkste een 9m heb je compleet met bar voor 785euro (incl verzendkosten). Smiley

http://switchkites.com/products/kites/element.html
Splitrr

Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #10 December 30, 2012, 22:09:23
edit2Rapporteer  
Ik heb ene slingshot rally en een rpm.

moet zeggen dat deze erg fijn varen. Heb hier ook mee les gehad.
Ik had gelezen op het forum dat het wordt aangeraden dat je dezelfde kites pakt om te gaan beginnen en als je het "goed"(is nogal een variabel begrip) kan , kan je verder gaan kijken.

Ik denk dat een 9 meter een beste optie voor je is Grin
Ik heb een 9m² rally en is redelijk hufterproof (kan ik wel stellen Grin )
Miss een skullboardje van Sugar Skull hebben belachelijk vette prints (ook meningen lopen hierover uiteen )
jouce

Antwoord #11 December 30, 2012, 22:19:43
edit2Rapporteer  
Miss een skullboardje van Sugar Skull hebben belachelijk vette prints (ook meningen lopen hierover uiteen )

Dan zal ik nog wat geld onder de mat moeten zoeken...Tongue
Maar wel vette prints, lig zeker in stijl te waterstarten haha Grin
Peer

Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #12 December 31, 2012, 01:59:00
edit2Rapporteer  
Waarom nieuwe spullen? De kans om je kites te crashen of board te verliezen is het grootst in je eerste jaar...Als je geld te over hebt gewoon doen. Anders zou ik eerder voor goede gebruikte spullen gaan. Daar een jaar of twee mee varen en dan eens naar nieuw kijken... Tzt weet je ook heel goed welke spullen je wil hebben..
jouce

Antwoord #13 December 31, 2012, 09:45:57
edit2Rapporteer  
Geen probleem met tweedehands, dat ligt hier al genoeg Tongue
Jammer genoeg, tis  voor de vriend. Kerstcadeaus kan je nu eenmaal niet terug nemen. Tongue
Moet alleen het juiste vinden voor de juiste prijs en in goede staat. Voor de kite cava nog, de rest is soms iets moeilijker. Ik ga echt geen trapeze maat L kopen haha Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.