Versus Review: Ben Wilson Noise 8m

Kamo

Berichten: 156
Januari 02, 2013, 14:05:05
edit2Rapporteer  
Golfrijders… het zijn bezeten puristen, op zoek naar het ultieme surfgevoel waarbij eenmaal surfend niks meer mag afleiden, geen externe factoren, geen kitedruk, geen stuurcorrecties….
als de golf het toelaat alles kunnen vergeten en alleen nog maar de golf voelen.Puur en simpel.

Lees hier onze review over de Ben Wilson Noise kites:

http://www.versusshop.nl/service/reviews/review-ben-wilson-noise.php
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Januari 02, 2013, 22:41:03
edit2Rapporteer  
Mooie review!
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Januari 03, 2013, 10:39:57
edit2Rapporteer  
Goede en eerlijke review (draaisnelheid)
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #3 Januari 03, 2013, 10:50:26
edit2Rapporteer  
Een zwarte parel is het, waarvan ik al sinds de zomer 2011 geniet, ongeevenaard in de golven.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Januari 03, 2013, 12:57:53
edit2Rapporteer  
ziet er goed uit ....wat kostie?
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #5 Januari 03, 2013, 13:20:14
edit2Rapporteer  
Mooie en duidelijke review weer.

Maar als je na een dagje waven nog ff wil losgaan op je twintip.
Is er dan nog wat lift en hangtime uit deze kite te halen ?
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #6 Januari 03, 2013, 13:37:26
edit2Rapporteer  
Hij is vanaf €1149,- zie http://www.versusshop.nl/ben-wilson-surf-kites/noise-kite.php

Mocht je er met je twintip mee willen varen, dan kun je er zeker prima mee springen. Lift en hangtime is heel OK! Daarnaast is hij erg stabiel en betrouwbaar, dus ook voor een beginnende kiter een hele goede kite.
feddomw
Gast
Antwoord #7 Januari 03, 2013, 13:38:31
edit2Rapporteer  

Mocht je er met je twintip mee willen varen, dan kun je er zeker prima mee springen. Lift en hangtime is heel OK! Daarnaast is hij erg stabiel en betrouwbaar, dus ook voor een beginnende kiter een hele goede kite.

In tegenstelling tot een Reo bijvoorbeeld?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #8 Januari 03, 2013, 14:31:53
edit2Rapporteer  
Benieuwd naar een onafhankelijke review samen met de Switch Method2. 'T zijn de enige wavekites met dit verbindende katrolleke tussen stuur en powerlijnen. Lees niks over de hoge bardruk bij de Noise... Is die door Ben zo anders gearrangeerd dat dit niet opvalt?

Erg mooie afwerking zo op t 1e gezicht van de kite en bar (werkelijk alle goede dingen gecopied van North, Cabrinha en Liquid Force)

Prijs is aan de gepeperde kant... krijg je r gratis een optuigsl3tje bij  Grin ...de Method2 is voor bijna de halve prijs

Reviews van jullie 'eigen' producten zijn topperdetop. Kunnen anderen een voorbeeld aan nemen of een 'puuntje an suug'n'  Joepie
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #9 Januari 03, 2013, 14:41:18
edit2Rapporteer  
De Reo is een supersnelle kite die veel nerveuzer is en je meer in beweging moet houden om er kracht uit te krijgen. De reo heeft wel lift, maar heel weinig hangtime. Je moet hem dan ook echt goed heen en weer blijven sturen boven je hoofd, wil je niet naar beneden donderen.

De BWS heeft inderdaad een redelijke bardruk, waardoor je goed aanvoelt waar de kite staat. Toch is de bardruk niet extreem, zoals een wainman dat bijvoorbeeld heeft.
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #10 Januari 03, 2013, 15:40:14
edit2Rapporteer  
In mijn optiek is het echt een hele goede wave kite die in zijn klasse een ware uitblinker is (ik ken geen betere), voor diegene die benieuwd is, de Noise vaart nagenoeg hetzelfde als de Switchblade, wellicht zijn er verschillen maar als je dat een fijne kite vindt, geldt dat ook voor de Noise.
Als je als een speer die golven wilt rippen met voetbanden en heel snel van de golf af en weer op wilt gaan en veel je kite stuurt (wat je nagenoeg alle neerlands oudere ervaren wavekiters ziet doen), is een Reo of Religeon wellicht een beter alternatief gezien hun snelheid??? Zelf heb ik al vier jaar geen TT of voetbanden meer aangeraakt maar wat ik van een goede bekende vernomen heb, is de Noise nu niet echt een freeslyle beest, daar zijn waarschijnlijk veel betere kites in te vinden? Verder geeft de Noise best veel druk op het board wat voor sommige waveriders als niet zo fijn ervaren wordt, dit is even wennen.


btw @ versus: verkopen jullie ook spareparts zoals een deflate valve die passend is (bws verkoopt deze niet los) en bijbehorende stuur- en powerlijnen?
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #11 Januari 03, 2013, 17:20:48
edit2Rapporteer  
De Reo is een supersnelle kite die veel nerveuzer is en je meer in beweging moet houden om er kracht uit te krijgen. De reo heeft wel lift, maar heel weinig hangtime. Je moet hem dan ook echt goed heen en weer blijven sturen boven je hoofd, wil je niet naar beneden donderen.

Deze eigenschap geldt dito voor de Religion 1,2 en 3 m.n. de kleinere maten (8m en kleiner)

Als je als een speer die golven wilt rippen met voetbanden en heel snel van de golf af en weer op wilt gaan en veel je kite stuurt (wat je de meeste oudere ervaren wavekiters ziet doen), is een Reo of Religeon wellicht een beter alternatief gezien hun snelheid??? Zelf heb ik al vier jaar geen TT of voetbanden meer aangeraakt maar wat ik van een goede bekende vernomen heb, is de Noise nu niet echt een freeslyle beest, daar zijn waarschijnlijk veel betere kites in te vinden? Verder geeft de Noise best veel druk op het board wat voor sommige waveriders als niet zo fijn ervaren wordt, dit is even wennen.

Dit is waardevolle informatie die ik eigenlijk in de test had zien willen staan: Idd kun je de wavekiters indelen in deze 'gestrapte' groep (vaak voormalige windsurfers) en de strapless (meestal vanuit de golfsurfhoek) groep. Beide hebben nu dus verschillende kites die op hun wensen aansluiten. De Noise is ook wss beter geschikt om unhooked te varen dan de Reo en Religion omdat i ook rustiger staat en drift
Belangrijk dus te weten wat je rmee wil.
feddomw
Gast
Antwoord #12 Januari 03, 2013, 18:32:19
edit2Rapporteer  
Als je als een speer die golven wilt rippen met voetbanden en heel snel van de golf af en weer op wilt gaan en veel je kite stuurt (wat je de meeste oudere ervaren wavekiters ziet doen), is een Reo of Religeon wellicht een beter alternatief gezien hun snelheid??? Zelf heb ik al vier jaar geen TT of voetbanden meer aangeraakt maar wat ik van een goede bekende vernomen heb, is de Noise nu niet echt een freeslyle beest, daar zijn waarschijnlijk veel betere kites in te vinden? Verder geeft de Noise best veel druk op het board wat voor sommige waveriders als niet zo fijn ervaren wordt, dit is even wennen.

Dit is waardevolle informatie die ik eigenlijk in de test had zien willen staan: Idd kun je de wavekiters indelen in deze 'gestrapte' groep (vaak voormalige windsurfers) en de strapless (meestal vanuit de golfsurfhoek) groep. Beide hebben nu dus verschillende kites die op hun wensen aansluiten. De Noise is ook wss beter geschikt om unhooked te varen dan de Reo en Religion omdat i ook rustiger staat en drift
Belangrijk dus te weten wat je rmee wil.

Toch twijfel ik of je kiters zo over een kam kan scheren. Ik heb van de zomer de Cabrinha Drifter getest, die stuurt als de Reo (maar vond ik te makkelijk backstallen). Hoe dan ook een snelle kite, dus meer een "Reo" dan een "BWS". En aangezien ik Keahi nog nooit met straps heb zien varen met z'n Drifter, en onze aller Ed ook nog nooit met straps heb gezien en hij de Reo toch wel erg OK vindt, vraag ik me af of je dus zo kan generaliseren.

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #13 Januari 03, 2013, 18:58:20
edit2Rapporteer  
Tiz ook lastig... geen enkele kiter heeft dezelfde stijl en vaart precies als een ander. En toch maakt ook een fabrikant een keuze bij zijn doelgroepindeling. Je moet ergens starten. De typische 'wolfmilchsau' bestaat tenslotte niet, ghehe

Iedere kite, ook de wavekites, hebben een bepaald compromis wat betreft eigenschappen. Dat uiteindelijk moet aansluiten bij een kiter. Het moeilijke is te weten welke compromis het beste bij jou past en waar jij je als kiter het minst op moet aanpassen qua eigen vaarstijl.
Maar de OWF indeling vond ik eerlijk gezegd simpel en effectief. Dat grauwe vlak van verdere concessies hier en daar zul je overal vinden: in freeride kites, racekites en whatever else

Ook een Reo en Religion varen niet hetzelfde  ThumpsUp
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #14 Januari 03, 2013, 19:15:06
edit2Rapporteer  
ik denk dat een kite kopen lastig is en een wave kite dus ook. vaak ga je uit van je eigen ervaring tot dusver. ik heb in 2011 de reo's getest, kon mij er niet in vinden, toen uit australie de noise gehaald en vond het de eerste week heel erg wennen. het leek wel of ik een stap terug moest. echter na enige tijd ben ik hem gaan waarderen. wellicht ben ik niet opbjectief, vind eigenlijk alle kitemerken qua imago niet mijn ding, mis de eenvoud en de pure surf uitstraling. dat vond ik in bws wel. zo'n mulcoy bijv. als team rider vind ik de meest inspirerede kitesurfer die er op dit moment is. voor anderen onder ons is dat wellicht kevin, ruben, hadlow of youri voor mij iig totaal niet. ieder z'n ding. vandaar dat ik bws heb gekocht. dont blame me 4 it.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #15 Januari 04, 2013, 17:11:06
edit2Rapporteer  
De Noise vaar je 2m  kleiner dan een Reo of Religion. Dus het verschil in draaisnelheid tussen deze kites is in de praktijk niet zo groot.

Hoge draaisnelheid leek altijd een vereiste te zijn voor een wavekite. Gaandeweg heb ik daar steeds meer afstand van genomen.

Misschien kan ik hierbij een brug slaan naar surfboards. Want als we het merendeel van de  kite-surfboards bekijken, zien we dat deze duidelijk minder volumineus zijn dan de echte surfboards gebruikt voor golfsurfen. Een kitesurfboard is minder wave-driven en meer afhankelijk van de kite. Het is dus de kite die deze dans leidt. Komt nog bij dat voetbanden je uitnodigen voor een meer radicale vaarstijl, waarbij je vaarsnelheid al snel hoger is dan de snelheid van de golf, en je dus genoodzaakt bent om een snelle kite te gebruiken.

Vaar je een board met meer volume, dan neemt de golf je makkelijker mee. Dit nodigt ook ook meer uit om de snelheid van de golf aan te nemen. En ga je eenmaal met de snelheid van de golf mee, vervalt al heel snel de noodzaak om de kite veel te sturen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #16 Januari 04, 2013, 18:36:52
edit2Rapporteer  
Het valt mij op dat een clamcleat wordt gebruikt als depower.

Waarom kiest Ben Wilson voor deze oplossing terwijl er toch nogal wat kiters zijn die dit een verouderd systeem vinden .... Shocked

Deze kite past trouwens perfect bij mijn vaarstijl, mijn vaarniveau en ..... mijn outfit  Grin
mocem

Berichten: 874
Antwoord #17 Januari 04, 2013, 19:02:28
edit2Rapporteer  
Wat is er mis met een clamcleat?
Depower onder de bar vind ik helemaal niks. Meerdere straps vind ik helemaal waardeloos.
Ik ben zelf voorzichtig opzoek naar een wavekite. Ozone Reo's zijn tweedehands van 2012 niet duur. BWS is wat lastiger te vinden.
feddomw
Gast
Antwoord #18 Januari 04, 2013, 19:19:29
edit2Rapporteer  
Het valt mij op dat een clamcleat wordt gebruikt als depower.

Waarom kiest Ben Wilson voor deze oplossing terwijl er toch nogal wat kiters zijn die dit een verouderd systeem vinden .... Shocked

Deze kite past trouwens perfect bij mijn vaarstijl, mijn vaarniveau en ..... mijn outfit  Grin

Clamcleat in mijn optiek nog steeds het beste systeem. Heb alles gehad. Straps, below the bar, enz. Cleat het fijnste, waarbij die van Ozone nog lekkerder werkt dan die van North (North is ook geen "Clamcleat", maar eigen ontwerp).

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #19 Januari 04, 2013, 19:39:46
edit2Rapporteer  
Voor ieder wat wils met cleats. Mijn RRD cleat (+ depowerrope met ingebouwd elastiek) bevalt mij prima. Net zoals voorheen North,
MAAR zo'n below the bar 'tampon draad' wat blijft bungelen en in het ergste geval bij (uitgehaakt +) gedepowered varen ook nog eens om je been kan slaan is far beyond insane reality.  ThumpDown

Zoals gezegd... voor ieder wat wil(d)s  Grin
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #20 Januari 04, 2013, 19:42:30
edit2Rapporteer  
Goede review weer. Misschien kan onze Mod Robbegeval er ook nog zijn mening over geven, die heeft deze kite toch ook nog ergens liggen?

Geef mij trouwens maar een strap ala Best en Cabrinha, een clamcleat is ook goed maar vind ik net wat minder fijn. Zoals Slingshot onder de bar is gewoon waardeloos. Maar eigenlijk kun je het beste doen wat Evan doet, gewoon de strap/cleat of weet ik wat er tussen uit halen.
feddomw
Gast
Antwoord #21 Januari 04, 2013, 19:49:43
edit2Rapporteer  
Geef mij trouwens maar een strap ala Best en Cabrinha, een clamcleat is ook goed maar vind ik net wat minder fijn. Zoals Slingshot onder de bar is gewoon waardeloos. Maar eigenlijk kun je het beste doen wat Evan doet, gewoon de strap/cleat of weet ik wat er tussen uit halen.

Maar Evan heeft ook 5 kites dacht ik (of meer).

On topic: goed verhaal over de Noise.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #22 Januari 04, 2013, 19:55:10
edit2Rapporteer  
ik heb inmiddels wat joetoep filmpjes over de Noise bekeken .... en ...... hij doet me meer en meer denken aan de oude Bandits (Uno en Dos) ...

wishfull thinking??.... Shocked


Ik wil ze eens heel vlug uitproberen ... want ik ben aan een nieuw setje toe ...  Roll Eyes
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #23 Januari 04, 2013, 19:57:15
edit2Rapporteer  
Ik heb er drie en ik gebruik de depower nooit tot zeer zelden. Wink

@ Limbo, deze kites doen je niet aan de Bandit Uno en Dos denken. Ga deze maar varen en dan merk je dat dit als een SLE vaart en niet als een Delta. Deze kite is zoals in de review staat gebaseerd op de Octane uit 2010. Laat ik die nu ook net gevaren hebben en dat vaart echt heeeeeeeeeeel anders.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #24 Januari 04, 2013, 20:02:36
edit2Rapporteer  
Ik heb er drie en ik gebruik de depower nooit tot zeer zelden. Wink

@ Limbo, deze kites doen je niet aan de Bandit Uno en Dos denken. Ga deze maar varen en dan merk je dat dit als een SLE vaart en niet als een Delta. Deze kite is zoals in de review staat gebaseerd op de Octane uit 2010. Laat ik die nu ook net gevaren hebben en dat vaart echt heeeeeeeeeeel anders.

heeeee Marc .... leuk weer eens iets van jou te lezen .... hersteld?
bedankt voor jouw ervaringsdeling ... ThumpsUp
Ik denk dat ik maar eens een afspraakje maak bij Versus .... lijkt wat voor mij Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.