tip om de klimgordel te combineren met een trapeze: thanks guys briljant! deze ga ik zeker gebruiken.
alleennn tja de ketting is zo zwak als de zwakste schakel.
Heb je 2 gordels aan en een stalen QR ....... breekt een van je powerlijnen: ben je alsnog het haasje.
Voor ik zukke big errrs ga maken ga ik mn materiaal wel 3dubbel checken. Maar dan nog.
Misschien zou ik in zo'n geval misschien wel liever helemaal geen QR hebben.
Wat ik bij 1 van m'n barretjes heb gedaan omdat de QR te makkelijk ging is om het (de)powerkoord een constrictorknoop gedaan voor extra wrijving (het gaat dan om een QR die je langs het (de)powerkoord omhoog duwt).
http://en.wikipedia.org/wiki/Constrictor_knot Klimmateriaal kan trouwens als norm 22kN=2200kg aan (gewicht van een middenklasse auto). Dit omdat je kunt vallen in een klein stukje touw met weinig rek. Dat is niet te vergelijken met de paar honderd kilo van je kitelijnen (iets van 200 kg per lijn toch?).
Moet je bij je klimgordel wel op letten dat je je leash NIET aan de zijlussen hangt. ALLLEEN de centrale lus (bij je kruis) kan het gewicht aan. De lussen aan de zijkanten zijn meer om stukjes touw en carabiners aan te hangen en kunnen maar iets van 10 of 20 kg aan.