kiten perpignan

Samuel

Berichten: 10
Januari 07, 2013, 23:27:43
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal ik ga dit jaar waarschijnlijk op vakantie naar Zuid-Frankrijk in de buurt van perpignan.
nou zijn mijn vragen:

 hebben mensen ervaring met dit gebied  zo ja hoe hard waait de wind daar en welke richting?

ook heb ik gezien dat er veel grote meeren zijn dicht bij de kust waar je kan kitesurfen. Is het zo dat je overal op die meren mag kiten en mag het op alle meren ?

en wat zijn de kitesurf regels in Frankrijk. is het zo dat je net als in Nederland nergens mag kiten tenzij aangegeven word dat het mag. Of is het zo in Frankrijk dat je overal mag kiten tenzij er word aangegeven dat het niet mag.

groetjes samuel
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 Januari 07, 2013, 23:49:08
edit2Rapporteer  
@Samuel

vaak je hebt er in de zomer geeeeeeeeeeen wind. Angry

Soms heb je een thermische aanlandige wind. Die begint zo rond 15.00 uur en kakt na een uurtje of twee in.  Bij  St.Cyprien kun je dan varen. ThumpsUp

Vaker waait de Tramontana. Dit is een harde aflandige wind vanuit de bergen. Als je in de buurt wilt kiten moet je naar Leucate gaan of de baai van Rosas (Sp) YeSS

Ook in Frankrijk mag je alleen kiten op aangegeven spots. Kijk op Kitebeaches.com

Deze zomer zit ik bij Leucate of Le Grau du roi YeSS
dolkie89

Berichten: 63
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Januari 08, 2013, 00:28:13
edit2Rapporteer  
Heey samuel,

Hangt van de periode dat je gaat af. In 2012 eind september begin oktober geweest. Maar 3 kite dagen .

 Bij leucate, leucate-port, le bacaress. Die omgeving zou ik het wel zoeken.
Stond zelf op een camping in bacaress aan het strand waar het kite gedoogd word. Maar als er wind is zie je al gauw genoeg kite's in de lucht hangen.
 
Heb 2 dagen de 9m en 1 dag de 7m gekite. Maar sommige vaarde ook met een 12. (Nu ben ik vrij licht.)

Prettige vakantie alvast
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #3 Januari 08, 2013, 10:00:24
edit2Rapporteer  
Ik heb zo'n 3 jaar geleden bij St.Cyprien gezeten en heb daar ook gekite, wind kwam idd rond 15:00 ineens opzetten. Waar ik zat had je niet super veel ruimte om je kite op te laten, bij Argeles Plage heb je een kitegedeelte met veel ruimte. Wel leuk kiten met de pyreneeën op de achtergrond (zie profielfoto). Heb alleen met de 10m gevaren.

Voor de rest vaak aflandige wind, Leucate is ook een optie. Wel vlagerig idd door de bergen, zo loop je te sinussen en op t andere moment sta je vol gepowered! Heb daar met 7m gevaren.
edwin andelst

Berichten: 53
Logs: 0 | 363 uur
Antwoord #4 Januari 08, 2013, 10:49:47
edit2Rapporteer  
maak 200 KM meer en rij door naar camping La Ballena.

Spot met leuke termische winden die normaal gesproken dagelijks waaien, wel grote vlieger gewenst vaak tussen de 12 en 16 knopen.  Neem wel je kleine kite mee, afgelopen jaar van de 3 weken 6 dagen tramantana. ongeveer 40 knopen.

en ja er zijn betere spots maar dan moet je vaak vliegen.

doordat de camping aan het strand ligt is het ook een goede plek voor als je partner en eventueel kinderen niet kiten.

 
Samuel

Berichten: 10
Antwoord #5 Januari 08, 2013, 12:19:08
edit2Rapporteer  
bedankt voor de reacties  YeSS

als ik het goed begrijp kan ik als het mee zit regelmatig kiten met een aanlandige wind bij St.Cyprien tussen 15.00 en 17.00 met een groote maat kite ( voor mij zal dat mijn Fs Speed 3 12m zijn ). En als de Tramontana waait moet ik naar het meer bij Leucate.

Geven Windfinder en Windguru een goed beeld van de wind daar of zitten die er vaak naast ivm  thermische/Tramontana wind ? zo nee welkke site is wel een aanrader voor de wind daar ?

groetjes Samuel
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #6 Januari 08, 2013, 13:23:00
edit2Rapporteer  
Ben vorig jaar 2 weken (laatste week juli/eerste week augustus) naar Leucate geweest. Helaas maar 2 dagen gekite. Eerst op Etang de la Palme en nog een keer op zee bij La Franqui (waar ook een camping aan 't stand is. Het meer is lang ondiep en er zijn daar veel beginners (met wind van 25-40 knopen). Bij La Franqui is de wind wel aflandig maar voor 15 euro per dag of 60 per week kan je gebruik maken van de rescue service bij de lokale kiteclub (zit op 't strand). Je wordt altijd wel opgehaald dus je kan er ook voor kiezen om niet van te voren te betalen maar of dat heel netjes is... Maar door de aflandige wind is het water wel lekker vlak. Veel plezier.
Samuel

Berichten: 10
Antwoord #7 Januari 15, 2013, 20:40:13
edit2Rapporteer  
Hoi bedankt voor de reacties ik heb nog een vraagje ik zit op 20 min rijden van Saint Cyprien maar mag je ook op het meer van saint cyprien kiten? of moet ik dan door rijden naar Leucate bij aflandige wind ?

groetjes
Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #8 Januari 15, 2013, 21:01:19
edit2Rapporteer  
Haha het meer bij st.cyp zal ik maar niet doen zitten daar van die vogelaars. Wij zaten ook op de camping in st.cyp gewoon iedere dag ff uurtje rijden. Tramontana komt het best binnen op het meer Lapalme.
rkiefte

Berichten: 12
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Januari 15, 2013, 23:39:41
edit2Rapporteer  
ben er afgelopen nazomer geweest, het waaide daar toen 35knopen plus.

het is wel zoeken naar de mooie kite spots. ben met een local aan de praat geraakt en ze hebben daar hun eigen verboden spots, waar ruim 40 kiters aan de gang waren  ThumpsUp

martimor

Berichten: 1934
Antwoord #10 Januari 16, 2013, 10:29:24
edit2Rapporteer  
Idd, etang de la palme...  ThumpsUp
Wel even de moeite nemen om de ruimte te zoeken, wordt veel les gegeven, vooral direct vooraan.
Dan staat er een instucteur met walkietalkie te roepen naar te veel cursisten, die met zn allen vervolgens en prachtig web spinnen met hun lijntjes  Grin

Maar als je even door loopt hadden wij altijd ruimte zat.
Tip, neem schoentjes mee, schelpenstrand bij t meer, en t meer zelf zit er ook vol mee.

En nog even een flinke winddans doen, want in de zomer.....
Wij zaten er steeds rond eind april, begin mei en dan kan de tramontana goed te keer gaan.
Op t strandje van la palme toen vlagen van 66 kn gemeten.
Over t algemeen waait t dan tussen de 20 en 40 kn en dus zeer vlagerig.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.