Surfboard en Torch?

storm

Berichten: 349
Januari 28, 2013, 17:03:23
edit2Rapporteer  
Ga komend seizoen een waveboard erbij kopen.
Vaar nu met torch 9 als kleinste maat. Die vaar ik tot zo'n 30 knopen comfortabel met mijn
gewicht (80 KG).
Ik denk eraan een 6.0 board te kopen. Wat is jullie ervaring qua kitemaat. Doe ik er verstandig aan een 6 of 7 meter erbij te kopen.
En zo ja, kan dat ook een torch zijn, of zeggen jullie, als je gaat waven, pak dan een wavekite.
Voordeel van de torch voor mij is uiteraard dat ik geen nieuwe bar hoef aan te schaffen.

Groet, Stijn
piede

Berichten: 1689
Antwoord #1 Januari 28, 2013, 18:28:07
edit2Rapporteer  
Je doet er hoe dan ook goed aan om er een kleinere maat bij te kopen Wink

Ik zou zeggen, die 9 torch is prima om het mee te leren (ik neem aan dat je nog moet wennen aan je nieuwe waveboard) En het valt mij op dat een maatje kleiner pakken bij het waven toch langer duurt dan ik dacht.

Als je dan gewend bent, kun je heel goed opmaken of je er een rasechte wavekite bij wil of een torch.

storm

Berichten: 349
Antwoord #2 Januari 28, 2013, 20:07:16
edit2Rapporteer  
Oke, dat had ik niet gedacht. Ik dacht dat je gewoon minder drive nodig hebt vanwege het hogere volume van het waveboard. Waardoor een 9 dan als snel overpowered aanvoelt.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #3 Januari 28, 2013, 20:22:12
edit2Rapporteer  
Ook een waveboard komt niet vooruit als je op de handrem gaat staan ThumpsUp.
Dus niet teveel achterop gaan staan. Helaas neig je daar al snel naar wanneer je voetbanden op je surf hebt.
storm

Berichten: 349
Antwoord #4 Januari 29, 2013, 11:04:41
edit2Rapporteer  
die straps gaan er ook snel af denk ik. Maar om de eerste keren door de branding naar buiten te komen lijkt het me wel fijn
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.