Fluid Air

Nature

Februari 12, 2013, 20:33:25
edit2Rapporteer  
Hier is hij dan de nieuwe Fluid kiteboarding AIR.
De Air is verkrijgbaar in 17 en 15 meter en is bedoeld voor het low wind varen.  Velen zullen zeggen daar is toch geen zak aan maar dan hebben zij simpelweg nog niet aan de AIR gehangen.

De Nieuwe AIR in het kort:
- 5 strut low wind kite
- mini struts (minder oppervlakte en minder dik)
- 5th relaunch line*  (via een strut) optioneel*
-  Licht gewicht
- Fluid Powervalve  + one pump Super snel oppompen en het water op.
- 7M lijn extenties  (22 of 29m)

Voor Fluid is de doelstelling voor de nieuwe air simpel geweest, een snelle low wind kite met een goede lowend en makkelijk te herstarten.

Meer informatie zal snel volgen over de Fluid AIR.
Website: http://www.fluidkiteboardingint.com
Volg ons op Facebook voor meer  nieuwtjes:  https://www.facebook.com/fluidkiteboardingint

Fotos:

Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Februari 12, 2013, 20:37:37
edit2Rapporteer  
@Nature: vermoedelijk ook zwaarder materiaal gebruikt, als je het vergelijkt met de 21m van Zeeko (3650g) Waarom trouwens nog 5 struts op een lichtweerkite?

@Lude: komt volgens mij hier vandaan: https://www.flysurfer.com/home/entwicklung/

Zijn halve struts  dus een relatief klein oppervlak    geeft meer profiel aan de kite en een betere herstart als er bijv water op je doek ligt.   zeker in combinatie met de 5th relaunch line die er aan zit een echte low wind kite.

Morgen zal ik fotos maken vandaag gaat het niet meer lukken zo te zien Smiley

Wat bedoel je met halve struts?
Kan iemand me deze 5th relaunch lijn uitleggen? Marc had het er ook al over volgens mij.

Ik begrijp de angst voor veel doek dat aan het water plakt, maar dat weten we nog niet omdat we de kite nog niet gezien hebben. Overigens zou dat argument ook voor een FS kunnen, en die herstarten toch ook zo goed?

Overigens vind ik herstarten bij een kite met een highend van 15kn echt een non-issue. Desnoods loop/zwem je terug, en meestal zijn het geen kites die ooit in het water komen.

Nou daar kom je wel op terug als je in t water ligt met geen wind in je kite en zo een mega apparaat aan je hangen is gewoon K*T. 

Halve strut  :  normale lengte tot t einde van je doek maar dan half zo dun Smiley vooral het einde is flink dun.

Is dit een halve strut? Is namelijk niet echt dun... Ik ben overigens wel benieuwd of die goed vaart.
Marc_87
Moderator

Antwoord #2 Februari 12, 2013, 20:51:04
edit2Rapporteer  
Tnx voor het afsplitsen Evan (even niet aangedacht). Op deze foto zijn de struts zeker al dunner.
Ik zie dat ik deze kite snel moet proberen (hint hint). Misschien is het wat ter vervanging van mijn 14m.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Februari 13, 2013, 18:42:24
edit2Rapporteer  
Wat een gigantisch lange bridle trouwens, zeker als je hem vergelijkt met de Ozone Edge bijvoorbeeld:

http://airwaterearth.net/sites/default/files/3%20OZONE-EDGE-2013-Struts-Bridle_3_8.jpg
Marc_87
Moderator

Antwoord #4 Februari 13, 2013, 19:00:57
edit2Rapporteer  
Wanneer ligt die voor de test samen met de ATV en de Ego op de deurmat bij mij? Grin

De bridle is wat lang maarja je kan niet alles hebben.
Nature

Antwoord #5 Februari 13, 2013, 19:42:52
edit2Rapporteer  
De bridle is inderdaad lowwind ingesteld. Zoals je kunt zien komt de bridle niet vanuit het midden van de kite maar iets mee naar de zijkant.

Hierdoor trekt de kite wat meer door. 
Vooral op de foto van de voorkant kun je zien dat het een ander soort bridle is dan bijv die van de edge. Een low wind bridle en eentje voor de "normale "  range  is inderdaad heel anders.
De bridle kom ongv  1 -1.50 meter onder de kite uit dus valt best mee Smiley

KappuhH

Antwoord #6 Februari 14, 2013, 09:32:31
edit2Rapporteer  
Hangt de 5th relaunch lijn over de gehele breedte los van de stuurlijn? Heb je ook een foto hoe het op de bar er uit ziet?

Ben benieuwd naar de uiteindelijke windrange van de kite...
Nature

Antwoord #7 Februari 14, 2013, 09:35:32
edit2Rapporteer  
Zal er vanmiddag even een voor je maken.
De lijn loopt door de floater naar hetzelfde punt als waar je rechter stuurlijn vandaan komt.

Windrange is afhankelijk van de extenties op je bar ja of nee   22 of 29 meter maakt natuurlijk wel een wereld van verschil.
Nature

Antwoord #8 Februari 14, 2013, 15:07:01
edit2Rapporteer  
Und de fotos Smiley 
Je kunt hem er dus gewoon zeer makkelijk op en afhalen zal je minder dan een minuutje duren en zo kun je de bar bijv ook op de 12M  ATV of EGO gebruiken.  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.