Wakestyle progress

chrisv

Geen avatar

Berichten: 21
Mei 09, 2013, 21:47:30
edit2Rapporteer  
Mede kitefanaten!

Vandaag weer een hele dikke sessie gehad! Eerste keer van het jaar weer railey to blind geland en een aantal keer bijna frontroll to blind geland woop!

Ik begin echter te merken dat zodra ik andere dingen ga proberen, zoals bijvoorbeeld een 313 of een slim chance, ik absoluut kansloos en oncontroleerbaar door de lucht heen fladder.

Ik heb al meerdere malen filmpjes gekeken van progression maar ik wordt er eerlijk gezegd niets wijzer van. Het gene waar ik vooral last mee heb, is om met relatief veel power (b.v. 18 knopen met een 12m2/ 20+ knopen met 9m2) de bar gecontroleerd bij mijn lichaam te houden. Onder de 18 knopen heb ik prima controle tijdens mijn trick, maar heb ik niet voldoende power om tricks te oefenen die meer power vereisen ( zoals blind judge, 313 etc.) 

Wie o wie kan mij advies geven over het leren van nieuwe wakestyle tricks? 
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 Mei 09, 2013, 21:52:59
edit2Rapporteer  
Tijd om wat halters te kopen
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #2 Mei 09, 2013, 22:00:19
edit2Rapporteer  
Ik durf te stellen dat hoe harder jij iets inzet, hoe makkelijker het wordt.
Voorzichtigheid vertaalt zich naar een slappere afzet = minder dood moment.
Maar bijvoorbeeld ook naar een kite die te hoog staat.
Zoals voor meer sporten geld, je moet een bepaalde drempel over. Lijkt eng maar het wordt wel makkelijker. Succes.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.