geloof68
Berichten: 2096
|
Als er mensen zijn met ervaring met die kites is de kans groot dat die in Frankrijk wonen. Er waren (als ik me het goed herinner) vorig jaar of het jaar daarvoor 2 teamriders op tournee in Frankrijk.
|
|
|
Karel79
Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
|
heb vandaag toevallig iemand gezien met de Arawak op de dam.. groepje fransen (gezien het onverstaanbare gebrabbel)
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Eddy waarom wil je altijd een delta kite? Meeste "wave" kite gepositioneerde kites zijn namelijk geen delta's...
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
En wat is exact een deltakite? Allemaal marketing onzin. Marc heeft gelijk, geen enkele wavekite is een Delta. Voornamelijk SLE's en wat hybrides. Kites schijnen goed te zijn. Ik had begrepen dat er een goede kitedesigner achter zit. Eentje die ooit voor Wipika en Takoon heeft gewerkt Er is hier geen importeur. Alleen in Frankrijk volgens mij.
|
|
|
Faxie
Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
|
Gekeken naar de hele serie Bandits is het enige dat ik kan zien over 'Delta' dat de neus iets scherper is. Geen vloeiende bolling, maar een knik.
Zal er wel voor zorgen dat de kite sneller naar links of rechts neigt, maar ook dat de piekspanning op het doek bij een crash groter is.
Verder is het gewoon marketing bull natuurlijk. Maar zo heeft elk merk wel z'n selling points.
|
|
|
Ocean-Limbo
Berichten: 2637
|
ik zag er gisteren een opV-polder. Volgens mij met een francofone Belg eraan. De kite maakte een "nette" indruk. De kleuren iet wat mat-grauw en het design van dertien in een dozijn nl. Delta-copy.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Gekeken naar de hele serie Bandits is het enige dat ik kan zien over 'Delta' dat de neus iets scherper is. Geen vloeiende bolling, maar een knik.
De uno had de volgende kenmerken: 1. flat out een driehoek vorm met knik in LE in het midden 2. Lage AR 3. zeer lange middenstrut 4. vleugelprofiel met een diep profiel, maar kenmerkend voor vleugels zonder stabilo en staartvin: een TE in eennegatieve hoek. Hij stond dus iets omhoog. 5. V-bridle 2,3 & 5 zijn niet kenmerkend (kijk naar ee Rabbit bijvoorbeeld). 1 was bij de dos alweer een ronde LE zonder die duidelijke knik. 5 is altijd gebleven, maar heb ik later in diverse niet als delta gemarketeerde kites ook terug gezien. Persoonlijk denk ik dat de knik in de LE was om het zwaartepunt meer naar achter te krijgen i.v.m. Stabiliteit. En dat was de Uno! Verder kon je zo veel doek in het lift gedeelte van de kite krijgen, en kleine effectieve stuurvlakken als tips Punt 5 zorgt ervoor dat de vleugel praktisch zichzelf korrigeert als hij gaat stallen. Ik praktisch niets meer terug in de latere Bandits. Ook punt 5 is weer heengegaan, net als dat we vliegende vleugels ook niet meer zien op een B2 na en deltagliders.
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
|
Delta: herstart sneller wat ik nog steeds belangrijk vind alhoewel mijn kite haast nooit meer erin valt bij wave riden - maar hierdoor durf ik meer alleen al vanwege het idee dat ik hem toch snel kan herstarten
Delta heeft meer power bij minder oppervlakte wegens lange midden strut: dus kleinere kite nodig - voordeel: minder gewicht geeft (meer kans op goed driften) - voordeel: kleinere kites draaien steeds beter
Delta: zijn compacte kites wat meestal ook beter draait - liefst brede wingtips met veel spanning erop want dat draait ook beter
Delta: meestal heelwat goedkoper
Delta nadeel: bij vlagerige wind is de kite lastig vanwege de grote hefboom van de lange middenstrut
Er is natuurlijk ook de RRD Religion: compacte snel draaiende kite - maar die kost dik 300Eur meer dan Starkites Taina, Zian Kima, Switch Method 2, ...
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
Delta: herstart sneller wat ik nog steeds belangrijk vind alhoewel mijn kite haast nooit meer erin valt bij wave riden - maar hierdoor durf ik meer alleen al vanwege het idee dat ik hem toch snel kan herstarten
Delta heeft meer power bij minder oppervlakte wegens lange midden strut: dus kleinere kite nodig - voordeel: minder gewicht geeft (meer kans op goed driften) - voordeel: kleinere kites draaien steeds beter
Delta: zijn compacte kites wat meestal ook beter draait - liefst brede wingtips met veel spanning erop want dat draait ook beter
Delta: meestal heelwat goedkoper
Delta nadeel: bij vlagerige wind is de kite lastig vanwege de grote hefboom van de lange middenstrut
Er is natuurlijk ook de RRD Religion: compacte snel draaiende kite - maar die kost dik 300Eur meer dan Starkites Taina, Zian Kima, Switch Method 2, ...
Pak maar eens een Cabrinha kite, herstart nog veel beter terwijl het geen delta is. Ook wat betreft power/m2 is een delta echt niet superieur. Misschien moet je gewoon eens wat andere kites proberen.
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
|
Cabrinha Drifter: het 2012 model had geen low end power - je gaat de blonde duitse vrouw zonder moeite voorbij op Ouddorp en Maasvlakte Cabrinha Drifter 2013: meer low end power maar echt kort draaien om de wingtip doet die niet Herstarten : welke kite dreef er woensdagmiddag 15 mei op de Maasvlakte II ? (Wind was wel weg gevallen) tot aan het strand ? Voor de prijs van 1 Cabrinha Drifter 7m kan je een 7m + een 5m Taina Starkites of Kimas van Zian of Methods 2 van Switch. Leg dat verschil maar eens uit. 2 voor de prijs van 1. Een delta blijft top in herstarten - de lange middenstrut geeft veel power voor weinig oppervlakte en vanwege hun compacte bouw draaien ze (haast) rond hun wingtip. Volgens Flysurf forum ( www.flysurf.com) zijn Zeeko kites dezelfde als Starkites Krush 2 = Arawak Notus = Taina (beiden bestaan in de rare maat 5.5)
|
|
|
Walt0r
Berichten: 542
|
ik ken een gast uit omgeving Groningen die importeerde Starkites, ik weet niet of hij dat nog doet. Ik dacht dat Starkites ook het merk was van de oprichter van IKO
|
|
|
feddomw
Gast
|
Voor de prijs van 1 Cabrinha Drifter 7m kan je een 7m + een 5m Taina Starkites of Kimas van Zian of Methods 2 van Switch. Leg dat verschil maar eens uit. 2 voor de prijs van 1.
Kiteworld had recensies van de Starkites op de site staan. Leuk verhaal altijd van de prijzen, maar je vergeet een NOGAL belangrijk punt, Eddy, je moet ook op een gegeven ogenblik van je kites afkomen. Heb je wel eens prijzen gekeken voor gebruikte Cabrinha's en Norths versus de niet A-merken? Die raak je aan de straatstenen niet meer kwijt. Terwijl een Rebel of Convert uit 2009 meestal binnen een paar dagen verkocht is in het seizoen.
|
|
|
Parkie
Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
|
Volgens Flysurf forum ( www.flysurf.com) zijn Zeeko kites dezelfde als Starkites Daar zullen de "Zeeko-fielen" hier op KH je zeker antwoord op kunnen geven.
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
|
@feddomw - als je bij de aankoop al denkt aan de verkoop: - dan kies je niet vrij - dan moet je ook de interest op het geinvesteerde bedrag berekenen (zoals je zou betalen als je zou gaan lenen - dus 1400-1600Eur over 2 jaar = 226Eur) en het risiko (kansberekening) incalculeren dat de kite kan defect geraken (gebeurt meer met wave kites) of moet gerepareerd worden waardoor de waarde meteen 200Eur of meer vermindert. Een total loss van een dure kite is ook duurder dan van een goedkope.
Een vrij complexe berekening waarbij het resultaat waarschijnlijk is dat je beter een goedkopere kite neemt vanwege de interest en het risiko van waarde vermindering. Jij koopt ook enkel Mercedes als auto hoop ik voor jou ?
|
|
|
feddomw
Gast
|
@feddomw - als je bij de aankoop al denkt aan de verkoop: - dan kies je niet vrij - dan moet je ook de interest op het geinvesteerde bedrag berekenen (zoals je zou betalen als je zou gaan lenen - dus 1400-1600Eur over 2 jaar = 226Eur) en het risiko (kansberekening) incalculeren dat de kite kan defect geraken (gebeurt meer met wave kites) of moet gerepareerd worden waardoor de waarde meteen 200Eur of meer vermindert. Een total loss van een dure kite is ook duurder dan van een goedkope.
Een vrij complexe berekening waarbij het resultaat waarschijnlijk is dat je beter een goedkopere kite neemt vanwege de interest en het risiko van waarde vermindering. Jij koopt ook enkel Mercedes als auto hoop ik voor jou?
Toevallig overmorgen een Mercedes halen in CH, ja. Net gekocht. €3.000. Daarvoor BMW, Subaru, Audi, VW, Renault, Toyota, Lexus en Volvo gereden. Ik snap dus niet echt je punt. Alles kan kapot, dus dat calculeer ik niet in mijn "berekeningen" in qua kiten. Dat is koffiedik kijken en net zo idioot als mensen die beweren de rentestanden te kunnen voorspellen. Aanrader: lees The Black Swan. Ik calculeer niet met interest alsof ik zou gaan lenen, want ik leen niet. Het is vrij beschikbaar vermogen wat anders in de huidige markt geen rooie rotcent zou opleveren, dus die opportunity costs reken ik ook niet mee. Enfin, Starkites krijgen prima recensies op Kiteworld, en volgens mij had Rob van de Kiteschool in Katwijk ze op een gegeven moment, maar is ermee gestopt want hoewel ze goedkoop waren, raakte hij zijn spullen aan de straatstenen niet kwijt aan het einde van het seizoen, terwijl hij zijn Cabrinha spullen nagenoeg tegen inkoopprijs kon verkopen na een jaar gebruik. En dus was hij per saldo geld kwijt.
|
|
|
Ed.
Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
|
maar hierdoor durf ik meer alleen al vanwege het idee dat ik hem toch snel kan herstarten
Als je valt, keihard je kite loopen..
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Daar zullen de "Zeeko-fielen" hier op KH je zeker antwoord op kunnen geven.
Dat heeft lang geduurd, hè Parkie Wat zijn ze hier allemaal stekeblind! En dan lullen over dat het een deltakite is Overigens is het pas sinds vorig seizoen. Daarvoor waren het compleet andere kites van een andere ontwerper. En hij geeft het niet echt toe, maar ontkent het ook niet Kortom Zeeko Notus4 & Krush2 in een ander jasje! Marc: respect dat je je zo inhoud Zelfs ik kan de drang bijna niet weerstaan om die onzinnige uitspraken te weerleggen
|
|
|
|
|
KappuhH
Berichten: 3273
|
Daar zullen de "Zeeko-fielen" hier op KH je zeker antwoord op kunnen geven.
Kortom Zeeko Notus4 & Krush2 in een ander jasje! Zeeko ontwerper heeft de jongens van Starkites geholpen met het ontwerp. Is gebaseerd op de 2011 versies, dus niet de 2012. Het is dus een Krush of een Notus gemodificeerd naar de wensen van Starkites, geen 1 op 1 kopie.
|
|
|
jantjuuh
Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
|
Volgens mij geeft de helft van mensen hier op dit topic niet eens antwoord op wat EddyC echt vraagt, namelijk of iemand ervaring heeft met de betreffende kites (Starkites). Dat er misschien andere kites geschikter zijn voor waveriden is een andere discussie. Maargoed, jammer dat EddyC dat niet gewoon zelf zegt.....
|
|
|
EddyC
Geen avatar
Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
|
@KappuhH: bedankt dus vergelijkbaar met Zeeko Notus 2011 - Minder goed in aan de wind - Draait goed rond zonder teveel kracht
|
|
|
KappuhH
Berichten: 3273
|
@KappuhH: bedankt dus vergelijkbaar met Zeeko Notus 2011 - Minder goed in aan de wind - Draait goed rond zonder teveel kracht
Aangezien het geen 1 op 1 kopie is kan ik er weinig over zeggen omdat ik de Starkites niet gevaren heb. Hangtime hebben ze wel, maar daar heb je waarschijnlijk weinig aan
http://vimeo.com/26385824
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
2011 Notus niet goed in aan de wind varen? Waar haal je dat vandaan???? Zou die starkites best eens willen testen...
|
|
|