Kopen 11m vs 12m

Arnouddv

Geen avatar

Juni 12, 2013, 13:19:10
edit2Rapporteer  

Hi,

Hierbij een korte vraag waarvan ik hoop dat wat gevorderde kiters me advies kunnen geven.

Ik heb een Cabrinha Convert 9m kite. Prima kite maar met minder wind niet handig. Dus ik wil een grotere kite erbij kopen. Ik zag een mooie aanbieding voor een nieuwe Cabrinha Vector 2012 nieuw voor 600€. Deze is er zowel in 11m als 12m en in de winkel gaven ze aan dat ik de 11m mijn mijn eigen Cabrinha 9m bar kan rijden. Zou betekenen dat ik met 600€ klaar ben, volgens mij een prima prijs voor een nieuwe 2e kite. Voor de 12m zou ik een bredere bar erbij moeten kopen. Wat betreft range zou ik liever een 12 kopen. 2 vragen:
- Kan ik die 12m ook met mijn huidige bar vliegen of moet ik echt een bredere hebben
- heb ik met een 9m en een 11m van deze kite voldoende spreiding wat betreft groottes kite of moet ik echt een 12m of groter nemen.

Thanks voor je hulp!

@LaurenS

Antwoord #1 Juni 12, 2013, 13:23:04
edit2Rapporteer  
Ik zou zeker voor de 12 m2 ivm betere spreiding.Bar kan je gewoon gebruiken,alleen zal de kite wat minder snel sturen omdat de bar iets minder slaglengte heeft,je zal dus wat meer je bar moeten omgooien als je stuurt,lijkt me geen groot probleem als beginner.De kite is wat stabieler.Je kan altijd later nog een groter 2de hands bar er opzetten als je vindt dat ie te langzaam stuurt.
berttt

Antwoord #2 Juni 12, 2013, 13:24:35
edit2Rapporteer  
Ja dat kan Smiley ik vlieg mijn 13M xbow ook met 48 cm bar dat gaat oke is niet ideaal mr het gaat en je kan effie doorsparen voor een andere bar.

Voordelen vn kleinere bar = kite trager je kan je tricks wat  beter doen omdat je niet zo snel wordt afgestraft als je teveel aan de bar trekt

nadelen : je kite is trager dus sicke loops moet je niet doen maarja kweetniet of dat de bedoeling is met een 12m Smiley

Gewoon voor de 12 m gaan

Als je echt low low end wilt ja moet je meer naar de grotere maten zien een 12 m gaat wat knoopjes afdoen alles afhankelijk van je gewicht / skilz
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juni 12, 2013, 14:53:34
edit2Rapporteer  
Je zult de bar meer aan moeten trekken om voldoende stuurwerking te krijgen.
Maar als je naar low-end op zoek bent dan zeker voor de grootste maat gaan

Dat gezegd, ik weet niet of de Vector wel zo'n goed low-end heeft. Het is meer een freeride/beginners kite als ik mij niet vergis. In de regel blinken die niet uit in low-end.
Dat zou ik iig wel ff uitzoeken, anders is het verschil met je 9m wellicht niet zo groot als je gehoopt had!
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Juni 12, 2013, 18:03:24
edit2Rapporteer  
Die Vector zal inderdaad wel meer low-end genereren maar niet veel. Dit komt omdat de Convert nog een Bow is en de Vector een hybride kite, ik zou kijken naar een Switchblade 12m. Die sluit perfect aan en kan op je huidige bar.

Mocht je toch voor de Vector kiezen, pak dan de 12m.
Arnouddv

Geen avatar

Antwoord #5 Juni 13, 2013, 21:49:41
edit2Rapporteer  
Thanks mensen. Duidelijke antwoorden!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.