Reparatie Flydoor inserts

BaSS

Berichten: 545
Juli 08, 2013, 01:56:40
edit2Rapporteer  
Ik heb een tijdje geleden een tweedehands Flydoor gekocht van iemand en hij had de grab handle vastgezet met gewone boutjes, geen RVS en dus helemaal verroest... en COMPLEET VAST!  ThumpDown - het zag er ook niet uit..
Na kruipolie gebruikt te hebben is het me gelukt één bout eruit te krijgen, maar de tweede brak vrijwel direct af, helemaal verrot..

Nu zat er dus helemaal geen grab handle meer op..  best onhandig...
Ik zag er tegenop, maar ik besloot dan maar de oude inserts eruit te halen en er nieuwe in te lijmen..

Bij versusshop nieuwe inserts besteld (6mm moer, 7.5mm totale hoogte):   (volgende dag in huis  ThumpsUp)

Met een dremel en klein freesje begonnen met rondom de insert materiaal weg te halen, gaat als een speer.. Smiley





De nieuwe RVS boutjes invetten en in de inserts draaien, plaatsen en in het epoxy gieten:



Doordat ik de zijkanten van de uitgefreesde openingen met het freesje heb "ingeboord" en "ingesneden" zitten de inserts muurvast.

Wellicht dat anderen die hetzelfde staat te wachten wat hebben aan deze post en hierdoor wellicht hun angst overwinnen om in hun (dure) boardje te gaan frezen en zelf een reparatie uit te voeren.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juli 08, 2013, 08:32:51
edit2Rapporteer  
Lekker bezig maar waarom heb je geen gebruik gemaakt van de gluecaps die op de inserts horen te blijven zitten tijdens het verlijmen? Scheelt een hoop gedoe met invetten v boutjes etc.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #2 Juli 08, 2013, 10:37:51
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit.
Maar ik had, net als Evan al aangeeft, de gleucaps erop laten zitten, en deze later pas uitgeboord.
feddomw
Gast
Antwoord #3 Juli 08, 2013, 13:32:13
edit2Rapporteer  
Mooi geknutsel, altijd leuk..... maar eh, wat moet je uberhaupt met een grabhandle op een door?
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #4 Juli 09, 2013, 02:32:26
edit2Rapporteer  
@evan, @HaPe: Dit is toch veel sneller dan uitboren? Uitboren zou ik alleen doen als ik de inserts moet indekken/afdekken met glas omdat de bout anders wel erg in de weg zit met het aanbrengen.
WC papiertje met wat WD40, boutje erdoorheen en klaar - het eruitdraaien kan met de hand.

(p.s. mijn boorkolom was ook niet breed genoeg om netjes in het midden van die flydoor te boren Roll Eyes )

@feddomw haha, nou ik had hem er even niet opzitten, maar vanuit het water zo'n breed en drijvende plank aan je voeten kantelen ging niet eens zo makkelijk Smiley  Voeten er half in, wegvaren en dan erin duwen ging op zich wel...  Nou ja grab handle is gewoon makkelijk pakken - je (ik) verwacht gewoon zo'n handle op die plek Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.